Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

PREd-1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • PREd-1

    Vandaag naar de airshow in hechtel geweest, en heb in mijn D500 twee kaarten steken XQD 32 GB en een Transcent 32 GB...deze laatste dient als overloop indien de XQD vol is...
    Nu had ik met deze twee kaarten natuurlijk niet genoeg geheugen en al vrij snel verscheen er "Full" op mijn scherm....Tweede XQD erin gestoken ...heb gewoon kunnen door fotograferen...
    Maar er stond en staat nu wel in mijn scherm al ik naar een foto kijk onderaan naast WB PREd-1 ...vind daar niks van terug niet in mijn handleiding (of ik moet erover gekeken hebben) en ook niks gevonden bij het googelen...
    Kaarten geformatteerd maar blijft er staan ???
    Iemand een idee....?

    thx alvast ...

    Groeteb
    Freddy
    https://fredor2.wixsite.com/my-site

  • #2
    Re: PREd-1

    Snap even niet wat dit doet in Fotobewerking / Software

    Auto witbalans met voorkeuze voor objectieve type D stand 1 ??

    Comment


    • #3
      Re: PREd-1

      Op pagina 169 van de handleiding staat het uitgelegd:

      'Handmatige voorinstelling wordt gebruikt om aangepaste witbalansinstellingen op te slaan en op te roepen om opnamen bij verschillende soorten licht te maken of om lichtbronnen met een duidelijke kleurzweem te corrigeren. De camera kan maximaal zes waarden opslaan voor voorinstelling witbalans in voorinstellingen d-1 tot en met d-6. Er zijn twee methoden beschikbaar voor het instellen van voorinstelling witbalans'

      enz..
      Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

      Comment


      • #4
        Re: PREd-1

        Moderator Note: Ik verhuis dit van Fotobewerking naar Camera's.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: PREd-1

          dank u wel voor de info ondertussen gevonden (te snel en niet goed genoeg gezocht in de handleiding...)

          Wat ik wel opmerk als je het via het menu verandert naar witbalans AUTO dan blijkt het bij de volgende foto niet verandert te zijn???,
          als je daarentegen via het knopje op WB drukt en via instelwiel naar 0;0 draait is het wel weg en staat er AUTO0
          https://fredor2.wixsite.com/my-site

          Comment

          Working...
          X