Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D750 vs D7500: welke kiezen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D750 vs D7500: welke kiezen?

    Hallo,
    Beide toestellen zijn goed in prijs gedaald, de D750 nog meer dan de 7500 zodat het prijsverschil tussen de twee kleiner wordt. D7500 is nu op de meeste plaatsen voor iets meer dan 1000 euro te koop terwijl de D750 nog een 250 à 300 euro duurder is.
    Is dit prijsverschil verantwoord? De D750 is een veel ouder ontwerp dan de D7500. Maar het grootste voordeel zou de grotere sensor zijn bij de oudere D750.
    Heeft iemand met de twee toestellen ervaring?
    Ik ben stilaan aan vervanging toe van mijn D7100 en ik weet niet goed welke van de twee te kiezen.
    Bedankt voor alle info die nuttig is bij mijn keuze.

  • #2
    Re: Nikon D750 vs D7500: welke kiezen?

    Ik zou mijn beslissing laten afhangen van het aantal DX-lenzen dat je hebt.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D750 vs D7500: welke kiezen?

      Ik heb maar 2 lenzen: AF-S Nikkor 24-120mm F 4 G ED VR en AF_S Nikkor 70-200mm F 4 G ED VR.Dus volgens mij zijn beide geschikt voor full-frame en dus voor de grotere sensor van de D750 of heb ik het verkeerd voor?

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D750 vs D7500: welke kiezen?

        Ja deze lenzen passen op de D750.

        Als de keuze niet door de lenzen gemaakt word,
        Dan misschien door je manier van fotograferen?

        Bij de D750 kun je een veel breder beeld vast leggen , maar aan de tele zijde kun je ook geen winst maken met de crop factor.

        Neem de toestellen ook eens vast, en kijk wat het gevoel zegt.

        --
        mlap.
        T.T.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D750 vs D7500: welke kiezen?

          Ik fotografeer vooral in de natuur (op stap met de rugzak), landschappen en dieren in het wild (geen parken of observatiehutten). Ik denk er ook aan om een 300mm (f 4) erbij te kopen voor dieren fotografie en omwille van het relatief lage gewicht (750gr). Ik werk bijna nooit met statief maar altijd uit de hand en het komt dikwijls aan op snelheid om iets vast te leggen in de natuur.
          Voor de landschappen zou misschien de D750 beter zijn maar voor wildlife?
          Een goed idee om de toestellen eens ergens uit te proberen voor het gevoel.

          Comment

          Working...
          X