Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prijsinschatting: wie helpt?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Prijsinschatting: wie helpt?

    Dag iedereen,

    ik ben aan het overwegen om van Canon over te stappen naar Sony.

    Kan iemand mij een inschatting geven (liefst per item) van volgende spullen:
    • Canon 6D, met doos en alle originele toebehoren
    • Canon 6D, met doos en alle originele toebehoren
    • Canon EF 16-35mm D2.8 L II USM met doos en alle originele toebehoren
    • Canon EF 24-70mm F4L IS USM met doos en alle originele toebehoren
    • Canon EF 70-200mm F2.8L IS USM met doos en alle originele toebehoren
    • Canon EF 50mm F1.8 STM met doos en alle originele toebehoren
    • Canon Speedlite 580EX II met doos en alle originele toebehoren
    • Canon Speedlite 600EX-RT met doos en alle originele toebehoren

  • #2
    Re: Prijsinschatting: wie helpt?

    op de franse site "chasseurs d'images" vindt u zeker ook onder de rubriek "cote occasions"... "argus des prix" een volledig overzicht van gangbare tweedehandsprijzen.
    nikon coolpix s9100

    Comment


    • #3
      Re: Prijsinschatting: wie helpt?

      Alles heeft te maken met de aankoop datum en bij de camera's het aantal clicks.
      Persoonlijk zou ik, als alles nog redelijk recent is, 40% van de hedendaagse prijs afdoen tenzij uw materiaal bij aankoop minder was dan de huidige prijs.
      Genoeg informatie en foto's online zetten verhogen ook uw suc6 tot verkoop.
      Uw 16-35 zal wel meer opbrengen dan al het andere wegens een uitzonderlijke lens, dus minder dan 40% van de nieuwprijs afdoen.
      Eigenlijk jammer dat je zo'n mooi en goed materiaal nu al van de hand doet.
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: Prijsinschatting: wie helpt?

        Je kan ook kijken naar de uiteindelijke prijs van afgelopen Ebay-veilingen.
        Als je naar 2dehands of marktplaats kijkt, hou er dan rekening mee dat de prijs die gevraagd of geboden wordt niet altijd de uiteindelijke verkoopprijs is.

        Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment


        • #5
          Re: Prijsinschatting: wie helpt?

          Het maakt allemaal niks uit mensen
          TS heeft zijn/haar materiaal al te koop gezet met de prijzen erbij
          Die prijzen zijn redelijk aan de hoge kant maar dan is er uiteraard nog ruimte

          TS zal uiteraard ook wel weten dat je nooit een overstap kunt doen naar een ander merk zonder geld te verliezen en héél veel op te leggen om opnieuw gelijkwaardig materiaal te hebben
          Daarna komt men meestal tot het besluit dat het gras toch niet groener is aan de andere kant

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Prijsinschatting: wie helpt?

            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
            TS zal uiteraard ook wel weten dat je nooit een overstap kunt doen naar een ander merk zonder geld te verliezen en héél veel op te leggen om opnieuw gelijkwaardig materiaal te hebben
            Daarna komt men meestal tot het besluit dat het gras toch niet groener is aan de andere kant
            Dat is helemaal afhankelijk van wat je kiest en heeft weinig te maken met van merk veranderen.

            Als me elke keer van de meer dan 100 keren dat ik materiaal verving om weer iets nieuws te proberen was overkomen wat jij zegt, dan had ik een heel serieus gat in mijn bankrekening gehad en was in volledig gefrustreerd geweest van het slechts bereikte resultaat. Goed tweedehandsmateriaal kan wonderen doen :-).

            Wel, werken met ruim 20 camera's en meer dan 100 lenzen heeft me niet zoveel meer gekost dan wanneer ik bij mijn eerste materiaal gebleven was.
            En ivm groener, voor mij was de stap naar E-mount heel groen, en zo zijn er nog.

            Het heeft geen elk plan van overstap van merk op deze manier als nutteloos te bestempelen. Ieder kan dat wel voor zich uitmaken, en ook al veranderen mensen daarna misschien wel nog een keer, ze zijn minstens een ervaring rijker.



            Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • #7
              Re: Prijsinschatting: wie helpt?

              Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
              Dat is helemaal afhankelijk van wat je kiest en heeft weinig te maken met van merk veranderen.

              Als me elke keer van de meer dan 100 keren dat ik materiaal verving om weer iets nieuws te proberen was overkomen wat jij zegt, dan had ik een heel serieus gat in mijn bankrekening gehad en was in volledig gefrustreerd geweest van het slechts bereikte resultaat. Goed tweedehandsmateriaal kan wonderen doen :-).

              Wel, werken met ruim 20 camera's en meer dan 100 lenzen heeft me niet zoveel meer gekost dan wanneer ik bij mijn eerste materiaal gebleven was.
              En ivm groener, voor mij was de stap naar E-mount heel groen, en zo zijn er nog.

              Het heeft geen elk plan van overstap van merk op deze manier als nutteloos te bestempelen. Ieder kan dat wel voor zich uitmaken, en ook al veranderen mensen daarna misschien wel nog een keer, ze zijn minstens een ervaring rijker.



              Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
              Jij gaat me zeggen dat wanneer je een overstap doet naar een ander merk en evenwaardig materiaal terugkoopt dat je dan geen verlies hebt gedaan ???
              Dat vind ik héél sterk van U hoor !
              Je moet het maar kunnen zeg ik dan, ofwel koop jij in zonder btw te betalen en daarna terug verkopen met btw erbij gerekend, dat kan ook natuurlijk
              Maar puur als hobbyist verlies je altijd op een overstap naar een ander merk met evenwaardig materiaal

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Re: Prijsinschatting: wie helpt?

                Wat îk zeg is dat je je verlies heel sterk kan beperken. Koop tweedehands, en laat je spullen niet te sterk verouderen voor je ze weer verkoopt.

                Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment


                • #9
                  Re: Prijsinschatting: wie helpt?

                  Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                  Wat îk zeg is dat je je verlies heel sterk kan beperken. Koop tweedehands, en laat je spullen niet te sterk verouderen voor je ze weer verkoopt.

                  Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
                  A ok, ja dan moet ik je gelijk geven.
                  Als je 2de hands koopt dan doe je meestal niet te veel verlies bij wederverkoop

                  Maar ik had het over nieuw materiaal uiteraard

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Prijsinschatting: wie helpt?

                    De posts die een zinloze discussie veroorzaakten verwijderd....
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                    Comment

                    Working...
                    X