Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A9II in oktober

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony A9II in oktober

    Heel waarschijnlijk komt volgende maand de opvolger van het A9 topmodel uit. Intussen zijn een paar beelden van de camera opgedoken.
    Deze zou een helemaal nieuwe sensor en nog verder verbeterde AF hebben.
    Als je de prestaties van een A7III of A7RIV ziet, dan vraag ik me toch af wat iemand nog meer nodig kan hebben...

    Last edited by K-2; 7 september 2019, 22:22.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

  • #2
    Re: Sony A9II in oktober

    Tjah, het is altijd zo bij de topmodellen vind ik.
    Normaal gezien brengt Canon binnenkort ook nieuwe speeltjes uit en volgend jaar gaan naar gewoonte de opvolgers komen van de Nikon D5 en de Canon 1DxII
    Die komen altijd uit in het jaar waarin de spelen plaatsvinden.

    Steeds wordt er gezegd door iedere gebruiker van deze camera's dat het absoluut niet meer beter kan en toch weten ze ons steeds weer te verrassen
    Of het allemaal nog nut heeft is een ander paar mouwen

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Sony A9II in oktober

      Ben wel nieuwsgierig naar de a9ii, maar de a7Riv is voor mij met 60 mpx echt wel overkill. Verder hebben ze alle minpuntjes van de a7Riii wel effectief aangepakt met die a7Riv.

      Comment


      • #4
        Re: Sony A9II in oktober

        Hoi,

        Misschien is een 60 Mp camera overkill... maar wanneer is iets teveel...?
        Een aankoopprijs, die kan teveel, te groot zijn.
        De huidige eerste versie van de A9 kostte de eerste 3/4 jaar een slordige €5400,-.
        Daarna nog lange tijd (ook 3/4 jaar) juist onder de €5000,-
        Dus verwacht ik dat de A9II ook nog lange tijd die €5400,- zal gaan kosten.
        Dát is overkill (voor mij...).

        Comment


        • #5
          Re: Sony A9II in oktober

          Ja, ik geef dat er ook niet aan, maar ik heb die topper ook niet nodig ;-). Dit soort prijzen is trouwens voor de pro-gebruiker courant van bij andere merken als ik me nu niet vergis.

          Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #6
            Re: Sony A9II in oktober

            Dat is inderdaad een hele normale prijs als je gaat vergelijken met Pro sport camera's.

            Comment


            • #7
              Re: Sony A9II in oktober

              Volgens mij was de introductieprijs 4500€. Nu vind je die voor minder dan 4000€.
              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
              Mijn bird foto's en urbex foto's

              Comment


              • #8
                Re: Sony A9II in oktober

                Hoi,
                Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                Volgens mij was de introductieprijs 4500€. Nu vind je die voor minder dan 4000€.
                Sony A9 Zwart kopen? Vergelijk de shops met de beste prijzen op Tweakers. Wacht je op een prijsdaling? Stel een alert in.

                Een beetje naar onder zie je het prijsverloop vanaf April 2017.
                Een maatje van me heeft 'm toen gekocht voor een slordige €5400,-...
                Andere merken professionele camera's kennen zulk fors prijsverloop niet.
                Last edited by adrie; 9 september 2019, 14:26.

                Comment


                • #9
                  Re: Sony A9II in oktober

                  Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
                  Andere merken professionele camera's kennen zulk fors prijsverloop niet.
                  Ik zie toch niet echt iets bijzonders hoor... Een D5 kostte bij lancering zo'n 7000 en vandaag nog rond de 6000.
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sony A9II in oktober

                    Hoi,
                    Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                    Ik zie toch niet echt iets bijzonders hoor... Een D5 kostte bij lancering zo'n 7000 en vandaag nog rond de 6000.
                    Het verschil tussen die 2 (prijsverloop Sony A9 en Nikon D5) is fors, Canon minder.
                    Vanaf februari 2016 is de Nikon D5 14,2% gezakt...
                    De Canon EOS 1DX MKII vanaf eveneens februari 2016 maar 7,8%...
                    Sony A9 vanaf April 2017 een slordige 25,9%
                    Bron Tweakers.net
                    Uiteindelijk zijn het maar cijfertjes.
                    Wat je er voor koopt en welke service daarvoor verleent wordt is voor een prof vele malen belangrijker.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sony A9II in oktober

                      Nadat Nikon vorige week aankondigde dat ze bezig waren aan een D6 kon Sony ook niet anders dan de A9II aan te kondigen.
                      Nikon heeft nog geen specificaties gelekt...(blijkbaar willen ze aan hun potentiele klanten laten weten dat zij ook aan een nieuwe camera bezig zijn, en dat die klanten toch nog even moeten wachten op de volledige specificaties vooraleer ze beslissen om over te stappen naar Sony.)

                      Tegen de olympische spelen hebben de grote cameramerken altijd nieuwe professionele camera's uitgebracht, en dat zal nu niet anders zijn.
                      Het verschil is dat de "gevestigde waarden" (Canon en Nikon) nu dus ook wel degelijk rekening moeten houden met Sony, want Sony begint steeds meer klanten weg te lokken van Canon en Nikon...
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sony A9II in oktober

                        Ik ken Tweakers ook, maar nu kan ik toch niet meer volgen Adrie...
                        Eerst geef je aan dat je e.e.a. te duur vindt: "Dus verwacht ik dat de A9II ook nog lange tijd die €5400,- zal gaan kosten. Dát is overkill."
                        En als dan blijkt dat het helemaal zo duur niet is in vergelijking met andere merken, dan zeg je dat het te snel goedkoper wordt, en tenslotte dat de prijs er niet toe doet want dat zijn maar cijfertjes, en de service is belangrijker ?

                        Voor de pro zal inderdaad de service ook wel belangrijk zijn, maar voor mij en vele anderen is de prijs dat ook. En bovendien, hoe goedkoper een topmodel wordt, hoe goedkoper ook de modellen daaronder. Dat is voor mij in elk geval wel relevant .
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sony A9II in oktober

                          Toch een beetje benieuwd hoe we over 5 tot 10 jaar naar deze specifieke periode in de fotografie terugkijken.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sony A9II in oktober

                            Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                            Toch een beetje benieuwd hoe we over 5 tot 10 jaar naar deze specifieke periode in de fotografie terugkijken.
                            Dan ben je weer 5 a 10 jaar ouder Frank, en waarschijnlijk ook wijzer
                            Dan denken we waarom heb ik me laten meeslepen in die strijd tussen de cameramerken, want met mijn 5 jaar oud toestel kan ik nog steeds hetzelfde

                            grts
                            Sieg
                            Voor meer foto's ; www.sieg.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sony A9II in oktober

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                              Dan ben je weer 5 a 10 jaar ouder Frank, en waarschijnlijk ook wijzer
                              Dan denken we waarom heb ik me laten meeslepen in die strijd tussen de cameramerken, want met mijn 5 jaar oud toestel kan ik nog steeds hetzelfde

                              grts
                              Sieg
                              Helemaal waar Ik heb me gisteren nog druk gemaakt in de diefstal van een aquariumfoto genomen in 2004 met een lowly 6MP en 3FPS D70. Nu nog ziet die er redelijk waanzinnig contrastrijk en gedetailleerd uit Diefstal vs Origineel

                              Edit: niet alles is hier nostalgie en bezinning natuurlijk. Ik kijk bv niet uit naar nog meer MP en FPS maar wel naar een fototoestel met global shutter en ISO51200 met amper meer ruis en minder detail + DR dan op basis ISO
                              Last edited by frank207be; 10 september 2019, 17:56.

                              Comment

                              Working...
                              X