Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

USB-C headphones....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • USB-C headphones....

    Ik wil geen draadloze oortjes gebruiken, gewoon omdat ik hoorapparaten draag. Ik ben dus op zoek naar een ''on'' of eventueel ''over'' ear headphone met een USB-C connectie MET draad. Ik heb een Samsung Note 10 Plus waar dus spijtig genoeg ook de jack aansluiting verdwenen is ...
    ''In'' ear zijn er mogelijkheden genoeg maar die vallen dus allemaal af....
    Ik had al een verloopstuk ( ( USB-C naar Jack ) gekocht om mijn gewone headphones te kunnen gebruiken... Helaas verloren geld geweest....werkt niet, mijn headphones worden niet herkend....
    Alle tips en vooral links naar eventuele oplossingen zijn welkom.....
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

  • #2
    Re: USB-C headphones....

    Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
    Ik wil geen draadloze oortjes gebruiken, gewoon omdat ik hoorapparaten draag. Ik ben dus op zoek naar een ''on'' of eventueel ''over'' ear headphone met een USB-C connectie MET draad. Ik heb een Samsung Note 10 Plus waar dus spijtig genoeg ook de jack aansluiting verdwenen is ...
    ''In'' ear zijn er mogelijkheden genoeg maar die vallen dus allemaal af....
    Ik had al een verloopstuk ( ( USB-C naar Jack ) gekocht om mijn gewone headphones te kunnen gebruiken... Helaas verloren geld geweest....werkt niet, mijn headphones worden niet herkend....
    Alle tips en vooral links naar eventuele oplossingen zijn welkom.....
    Misschien een domme vraag, maar een lichte BT headphone ? Of is het een feit dat BT ook het hoorapparaat kan storen ?
    Ik heb hier een Bose en echt, ik heb die batterij nog nooit leeg gekregen. Ok, ik laad hem af en toe wel op, maar zeker niet meer dan 1x per week. En bijkomend voordeel is ook dat de Bose headphones uitermate licht zijn en zeer comfortabel zitten.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

    Comment


    • #3
      Re: USB-C headphones....

      Heb je een link Marc?
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment


      • #4
        Re: USB-C headphones....



        Ik weet niet dat CB de beste prijs heeft, maar....snelle levering én als hij niet voldoet kan hij zonder problemen terug.
        Volgens mij kan je die ook in de FNAC proberen.

        Als de prijs een issue is, ook eens bij bol of Amazon kijken, soms zijn ze daar voordeliger.
        Echter CB is echt gemakkelijk en veilig.
        Naar Bol of Amazon heb ik nog nooit iets terug gestuurd.
        Last edited by Alfa Centauri; 7 september 2019, 12:56.
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #5
          Re: USB-C headphones....

          Ik heb B&W PX Bluetooth Headphones en ik ben er enorm tevreden van. Ik vind ze beter dan de Bose van mijn zoons.

          Comment


          • #6
            Re: USB-C headphones....

            Marc, ik ben absoluut geen audiofiel en wil er dus niet teveel geld aan uitgeven ..
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • #7
              Re: USB-C headphones....

              Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
              Marc, ik ben absoluut geen audiofiel en wil er dus niet teveel geld aan uitgeven ..
              Ok, begrijp is best, kijk dan eens op Ali of op Amazon, daar kan je ook heel veel betaalbare BT headphones kopen.

              Ik heb onlangs op Ali een paar super BT oortjes gekocht, met een lader die digitaal het batterijpercentage aangeeft. Kostte 2x niks en de kwaliteit is best OK.
              Dus BT headphones zullen ze er ook wel hebben.
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

              Comment


              • #8
                Re: USB-C headphones....

                Ik weet niet wat het vooropgestelde budget is, maar aan 95 euri kan je moeilijk bedrogen zijn, én het is een Sennheiser....

                Voila:

                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                Si non, on devient bonbon
                Et les gens nous mangent !"

                Comment


                • #9
                  Re: USB-C headphones....

                  Ik herinner me ineens dat ik ooit een dergelijke hoofdtelefoon heb gekocht bij Groupon, ben dus in mijn kasten eens op zoek gegaan en inderdaad, deze gevonden en getest .... Werkt perfect, uitstekend geluid maar nogal groot, ben vooral op zoek naar een ''on'' ear, niet ''over'' ear
                  TechPunt (het vorige XiaomiProducts) is de betrouwbare leverancier van Xiaomi producten en heeft het grootste aanbod met laagste prijsgarantie! Maak hier kennis
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: USB-C headphones....

                    Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                    https://www.coolblue.be/nl/product/7...-ii-zwart.html

                    Ik weet niet dat CB de beste prijs heeft, maar....snelle levering én als hij niet voldoet kan hij zonder problemen terug.
                    Die stond onlangs in de MM in promo, heb die daar dan ook maar gekocht en vind deze een van de beste koptelefoons dat ik al gehad heb. [emoji106]

                    Maar er zijn toch ook wat goedkopere alternatieven in BT denk ik.
                    Maar geen ervaring met huidige andere merken.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: USB-C headphones....

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Die stond onlangs in de MM in promo, heb die daar dan ook maar gekocht en vind deze een van de beste koptelefoons dat ik al gehad heb. [emoji106]

                      Maar er zijn toch ook wat goedkopere alternatieven in BT denk ik.
                      Maar geen ervaring met huidige andere merken.
                      Yup, is niet goed maar zéér goed, en de prijs valt imho erg goed mee voor die kwaliteit.
                      Vergelijkbaar ( vind ik ) zijn de B&W PX en de B&O h9i.

                      Sennheiser en Sony bieden meestal ook zeer goede kwaliteit.

                      Maar die Bose.....je voelt echt niet dat je hem draagt.

                      Het enige nadeel, maar dat hebben veel van die hoofdtelefoons, is dat het flinterdunne kunstleder op de oorschelpen na een x aantal jaren begint te vergaan. Maar dat hebben alle merken die met zulk materiaal werken.

                      De betere merken zorrgen wel dat je vervangschelpen kan kopen.

                      Van B&O meen ik te weten dat de oorschelpen in echt leder zijn. Mag ook wel voor die prijs ....
                      Last edited by Alfa Centauri; 7 september 2019, 23:38.
                      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                      Si non, on devient bonbon
                      Et les gens nous mangent !"

                      Comment


                      • #12
                        Re: USB-C headphones....

                        Ik heb een BT van JBL, stoort mijn apparaatjes niet maar er zit zo nu en dan een hapering in de verbinding met mijn Pc.
                        Zou ik geen cent meer aan uitgeven aan iets met BT.
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • #13
                          Re: USB-C headphones....

                          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                          Ik heb een BT van JBL, stoort mijn apparaatjes niet maar er zit zo nu en dan een hapering in de verbinding met mijn Pc.
                          Zou ik geen cent meer aan uitgeven aan iets met BT.
                          Ik maak hier ook regelmatig een BT verbinding tussen iPhone of iPad met een koptelefoon, draagbare speaker, AV versterker, auto, ... geen problemen van haperingen tot nu toe.

                          Het blijft logisch dat bekabeld op dat gebied iets zekerder blijft, maar BT blijft voor sommige toepassingen toch wel de meest handige oplossing.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: USB-C headphones....

                            Hier ook redelijk wat dingen die via BT werken - vroeger inderdaad ook soms eens gevloekt op BT - niet zozeer op wegvallende of haperende verbindingen, maar eerder om een connectie te krijgen - vooral bij Sennheiser hoofdtelefoons. Ik heb er hier nog eentje liggen van een oudere generatie, en dat is steeds trial-and-error om een connectie te krijgen.


                            Maar met de huidige generatie hoofdtelefoons en luidsprekers gaat dit allemaal vrij vlot.
                            Een draadloze hoofdtelefoons vind ik persoonlijk toch een heel groot gemak hoor. Mij krijg je niet meer “aan den draad”

                            En ik zeg het die Bose hoofdtelefoons zijn geweldig, zowel voor muziek als voor film te kijken op een tablet.
                            Langer dan 2 uur gebruik ik die zelden, en zo gaat de batterij echt enorm lang mee.
                            Handig is ook dat de hoofdtelefoon je telkens ( bij het opzetten ) zegt hoeveel percentage batterijvermogen je nog hebt.
                            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                            Si non, on devient bonbon
                            Et les gens nous mangent !"

                            Comment


                            • #15
                              Re: USB-C headphones....

                              Oplossing gevonden bij Samsung zelf : Samsung USB-C naar 3,5 mm Jack audio aansluiting adapter voor amper 10€ opsturen inbegrepen.

                              Op deze manier kan ik mijn kleine ''on ear'' headphones blijven gebruiken ipv van die enorme schelpen...
                              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                              Comment

                              Working...
                              X