Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lader Bosch van elect fiets

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lader Bosch van elect fiets

    Hallo een vraagje
    Mijn laders fiets doet het niet meer dus heb ik hem effe open gedaan en als ik meet waar de snoer er uit komt heb ik perfecte stroom maar zo een snoer is niet te vinden en is er iemand die mij kan zeggen wat dat spoeltje doet of wat het ook is die verdikking in de draad zie foto
    HTML-code:
    https://www.amazon.de/Bosch-Charger-Performance-Line-Ladeger%C3%A4t-schwarz/dp/B0196TKXV6/ref=pd_lpo_sbs_200_img_0?_encoding=UTF8&psc=1&refRID=SWFGFSJBDRKXJ9P0FXBM
    Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

  • #2
    Re: Lader Bosch van elect fiets

    Oorspronkelijk geplaatst door Loodgieterke Bekijk bericht
    Hallo een vraagje
    Mijn laders fiets doet het niet meer dus heb ik hem effe open gedaan en als ik meet waar de snoer er uit komt heb ik perfecte stroom maar zo een snoer is niet te vinden en is er iemand die mij kan zeggen wat dat spoeltje doet of wat het ook is die verdikking in de draad zie foto
    HTML-code:
    https://www.amazon.de/Bosch-Charger-Performance-Line-Ladeger%C3%A4t-schwarz/dp/B0196TKXV6/ref=pd_lpo_sbs_200_img_0?_encoding=UTF8&psc=1&refRID=SWFGFSJBDRKXJ9P0FXBM
    Mijn laders fiets doet het niet meer, dus heb ik hem effe open gedaan.
    Als ik meet waar de snoer er uit komt heb ik perfecte stroom.
    Maar zo een snoer is niet te vinden.
    Is er iemand die mij kan zeggen wat dat spoeltje doet of wat het ook is die verdikking in de draad (zie foto)
    https://www.amazon.de/Bosch-Charger-Performance-Line-Ladeger%C3%A4t-schwarz/dp/B0196TKXV6/ref=pd_lpo_sbs_200_img_0?_encoding=UTF8&psc=1&refR ID=SWFGFSJBDRKXJ9P0FXBM

    Beetje leesbaarder gemaakt .
    De foto die verschijnt is dat niet een komplete laderset ?
    Als het de draad is die naar de batterij zelf gaat dan zit daar ergens een onderbreking. Vermoedelijk op te lossen door iemand die van elektriciteit op de hoogte is.
    Last edited by nete; 6 september 2019, 07:45.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #3
      Re: Lader Bosch van elect fiets

      Oorspronkelijk geplaatst door Loodgieterke Bekijk bericht
      Hallo een vraagje
      Mijn laders fiets doet het niet meer dus heb ik hem effe open gedaan en als ik meet waar de snoer er uit komt heb ik perfecte stroom maar zo een snoer is niet te vinden en is er iemand die mij kan zeggen wat dat spoeltje doet of wat het ook is die verdikking in de draad zie foto.
      Die verdikking is een ferrietkern, zit enkel maar om je draad als ontstoring en heeft niets te maken met de geleiders.
      Je hebt dus spanning aan de start van de laadkabel en niet aan de koppeling batterij als ik het goed begrijp,
      dan zit de fout gewoon in de kabel of er is slecht contact waar de kabel aan de koppeling zit.

      Comment


      • #4
        Re: Lader Bosch van elect fiets

        Het kan natuurlijk ook zijn dat de lader pas inschakeld als de batterij ok is.

        Probeer de lader op een andere fiets om zeker te zijn dat het niet aan de batterij ligt.
        Of ga even langs de fietsenwinkel waar je hem hebt gekocht.
        Die kan ook snel even checken waar het probleem zit.

        Mvv
        nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

        Comment


        • #5
          Re: Lader Bosch van elect fiets

          Het is inderdaad ook mogelijk dat een interne beveiliging van het accupack om een of andere reden ervoor zorgt dat de accu niet geladen kan worden.
          Een lithium-ion accupack heeft een aantal interne beveiligingen om ervoor te zorgen dat de boel niet in brand vliegt als er ergens een fout is (maar zelfs met al die beveiligingen gaat het soms toch nog fout).
          Probeer daarom zelf niet zomaar iets als je niet weet waar je mee bezig bent.
          Last edited by Black B@ndit; 6 september 2019, 19:59.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Lader Bosch van elect fiets

            Oorspronkelijk geplaatst door jeevanhoof Bekijk bericht
            Het kan natuurlijk ook zijn dat de lader pas inschakeld als de batterij ok is.

            Probeer de lader op een andere fiets om zeker te zijn dat het niet aan de batterij ligt.
            Of ga even langs de fietsenwinkel waar je hem hebt gekocht.
            Die kan ook snel even checken waar het probleem zit.

            Mvv
            Als hij aan het begin van de draad spanning meet maar aan het eind van de draad niet ... dan lijkt het mij toch eerder een probleem in de kabel/stekker. [emoji6]

            Tenzij ik de info van TS verkeerd begrijp.

            TS zou ook elk contact op die stekker eens kunnen uitmeten met het andere eind van de draad in de lader ... dan is hij 100% zeker dat een draad onderbroken is.
            Last edited by VerSeg; 8 september 2019, 20:34.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Lader Bosch van elect fiets

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Als hij aan het begin van de draad spanning meet maar aan het eind van de draad niet ... dan lijkt het mij toch eerder een probleem in de kabel/stekker. [emoji6]

              Tenzij ik de info van TS verkeerd begrijp.

              TS zou ook elk contact op die stekker eens kunnen uitmeten met het andere eind van de draad in de lader ... dan is hij 100% zeker dat een draad onderbroken is.
              Zo heb ik het ook begrepen Freddy, meten is weten.

              Comment

              Working...
              X