Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

One of the last survivors

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] One of the last survivors

    Een 'Mattiaske' zonder meer... Eén van de laatste Icarusblauwtjes, ze beginnen stilaan te verdwijnen, her en der spot je met wat geluk op een mooie dag nog één, maar de grote horde is weg. Natuur houdt een mens recht, het is niet mijn beste beeld, noch mijn scherpste, maar ééntje met veel emoties, in het donkerste deel van de tunnel...
    Nikon D7500 - Sigma 105mm F2.8
    1/200s bij F8 op ISO 250



    Groeten aan iedereen,
    Mattias
    ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
    Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

  • #2
    Re: One of the last survivors

    Ik vind het een mooi beeld, tout court :-)

    Comment


    • #3
      Re: One of the last survivors

      Ik mis scherpte, Mattias. Witte gedeelten hebben detail verloren door overbelichting.
      http://www.paulvanrooy.be

      Comment


      • #4
        Re: One of the last survivors

        Oorspronkelijk geplaatst door pholie Bekijk bericht
        Ik vind het een mooi beeld, tout court :-)
        Dank je Pholie!
        ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
        Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

        Comment


        • #5
          Re: One of the last survivors

          Oorspronkelijk geplaatst door Vropa Bekijk bericht
          Ik mis scherpte, Mattias. Witte gedeelten hebben detail verloren door overbelichting.
          Paul, daar heb je het mis, er is geen enkele overbelichting, ik zou hier het histogram moeten kunnen posten... Er was veel wind, vandaar dat het blauwtje er niet helemaal scherp op staat, maar hij is scherp genoeg waar hij scherp moet zijn, niet? Zoals ik al schreef, zeker niet mijn scherpste of beste plaat die ik hier al gepost heb, maar ik ben blij dat ik er nog eentje heb kunnen maken in deze ziekenhuisomgeving ;-)
          ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
          Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

          Comment


          • #6
            Re: One of the last survivors

            Qua belichting zit je toch héél nipt voor de witte delen en aan het poepje geeft Lightroom een paar rode puntjes aan (die dus wel degelijk overbelicht zouden zijn).
            Het is niet omdat het histogram net de rechtse lijn raakt dat er geen detailverlies door overbelichting mogelijk is. En zelfs al zou de techniek van histogram en overbelichtingswaarschuwing u volledig gelijk geven, optisch zit je op bepaalde delen nét op (en over) de rand...

            Tot zover het technisch geleuter

            Fijne compo en kleuren.
            En voor uzelf blijkbaar een belangrijk beeld vanwege de periode waarin je zit. En dat is ook van tel. Het moet niet altijd perfect zijn
            (Maar natuurlijk kan een ander enkel voortgaan en reageren op wat hij te zien krijgt op z'n scherm. Ongeacht welke achtergrondinfo eraan vast hangt...)

            Comment


            • #7
              Re: One of the last survivors

              Oorspronkelijk geplaatst door Mattias Furniere Bekijk bericht
              Paul, daar heb je het mis, er is geen enkele overbelichting, ik zou hier het histogram moeten kunnen posten... Er was veel wind, vandaar dat het blauwtje er niet helemaal scherp op staat, maar hij is scherp genoeg waar hij scherp moet zijn, niet? Zoals ik al schreef, zeker niet mijn scherpste of beste plaat die ik hier al gepost heb, maar ik ben blij dat ik er nog eentje heb kunnen maken in deze ziekenhuisomgeving ;-)
              Het is inderdaad niet jouw beste beeld dat je hier deelt, maar voor jou betekent het wel veel (waar ik geen weet van kon hebben). Ik zag ondertussen dat het niet oké is met jou en daarom wil ik je ook veel moed en sterkte wensen, laat fotografie een van de lichtpunten zijn.
              http://www.paulvanrooy.be

              Comment


              • #8
                Re: One of the last survivors

                Oorspronkelijk geplaatst door Kurrrt Bekijk bericht
                Qua belichting zit je toch héél nipt voor de witte delen en aan het poepje geeft Lightroom een paar rode puntjes aan (die dus wel degelijk overbelicht zouden zijn).
                Het is niet omdat het histogram net de rechtse lijn raakt dat er geen detailverlies door overbelichting mogelijk is. En zelfs al zou de techniek van histogram en overbelichtingswaarschuwing u volledig gelijk geven, optisch zit je op bepaalde delen nét op (en over) de rand...

                Tot zover het technisch geleuter

                Fijne compo en kleuren.
                En voor uzelf blijkbaar een belangrijk beeld vanwege de periode waarin je zit. En dat is ook van tel. Het moet niet altijd perfect zijn
                (Maar natuurlijk kan een ander enkel voortgaan en reageren op wat hij te zien krijgt op z'n scherm. Ongeacht welke achtergrondinfo eraan vast hangt...)
                Hey Kurt,

                Yep, ik heb nog wat opgetrokken, misschien net dat tikkeltje teveel, al had ik geen waarschuwingen (die staan ook aan in LR). Je hebt een punt dat het optisch zelfs over het randje is. Ik heb dit beeld inderdaad geplaatst in een heel emotionele bui, na een k*tdag tijdens één van de zwaarste periodes uit mijn leven tot nu toe. Maar eigenlijk doet dit er niet toe en is dit ook geen argument, moet het hier zelfs misschien niet geplaatst worden... Al blijft fotografie voor mij een beleving waaraan altijd emoties verbonden zijn. Een ander kan die inderdaad niet voelen of zien of weten, al probeer ik die wel vaak al in mijn beeld mee te geven. Het hoeft niet altijd perfect te zijn, maar als het perfect kan...Volgende keer weer twee keer kijken ;-)

                Veel groeten!
                ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
                Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

                Comment


                • #9
                  Re: One of the last survivors

                  Oorspronkelijk geplaatst door Vropa Bekijk bericht
                  Het is inderdaad niet jouw beste beeld dat je hier deelt, maar voor jou betekent het wel veel (waar ik geen weet van kon hebben). Ik zag ondertussen dat het niet oké is met jou en daarom wil ik je ook veel moed en sterkte wensen, laat fotografie een van de lichtpunten zijn.
                  Paul, daar kon je inderdaad geen weet van hebben en dat telt hier eigenlijk ook niet, het zijn de beelden die tellen. Misschien iets te snel gepost tussen alle emoties door. Fotografie en natuur zijn nog de lichtpunten, die zullen dat altijd blijven. Bedankt voor jouw reactie, je hebt het overigens juist, optisch is er detailverlies. Volgende keer beter!
                  ‘I walk, I see, I stop, I photograph.’ ~ Leon Levinstein
                  Nikon Z & Fuji www.facebook.com/mattiasfurnierephotography

                  Comment

                  Working...
                  X