Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pre sets e.d.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pre sets e.d.

    Gebruiken jullie soms:


    of gelijkaardige sets? Is dit zijn geld waard of niet?

  • #2
    Re: Pre sets e.d.

    Ik gebruik PS + NIK filters+ RAYO PRO filters+ TOPAZ filters en daarmee ben ik meer dan gesteld want eigenlijk kunt ge alles in PS zelf ......... als je weet hoe het moet.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Pre sets e.d.

      Heb ook al soortgelijke bundels gekocht, érg veel rommel voor hier en daar es iets bijna te hebben, zéker als het enkel lightroom is
      Is gewoon te zien hoever je zelf al zit met fotobewerkingen uitt

      Interresanter zijn de bundels met lightroom presets, photoshop actions, overlays, en/of luts, dan nog es met voorbeeldraws met instructievideo's
      Daar leer je meer uit en kan je dingen uit blijven gebruiken

      De 5-day deal is zo ene, zoals gezegd enkel 5 dagen per jaar te koop
      En ik heb er nog ene gekocht van di ciccio, ook wel enkele bruikbare dingen bij



      Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
      portfolio en workshops:
      https://www.bennybulke.com/

      Comment


      • #4
        Re: Pre sets e.d.

        De beste presets zijn je eigen presets. Het is de moeite niet waar presets te kopen. Ik gebruik (bijna) uitsluiting Silver Effex Pro van Nik Software voor Z/W om te zetten. De rest is flauwekul. Ik heb evenwel een paar filters van Topaz maar ik gebruik die zelden.

        Comment


        • #5
          Re: Pre sets e.d.

          Ik gebruik bijna uitsluitend NIK filters als ik er met PS niet goed uit geraak (omdat ik er te weinig van ken), en dan hoofdzakelijk Silver Efex Pro en Dfine voor ruisreductie.

          Comment


          • #6
            Re: Pre sets e.d.

            Inderdaad, veel brol bij. Ik vind de actions interessanter omdat je de opacity kan aanpassen in PS en met een laagmasker plaatselijk toepassen. Dikwijls hebben die presets heel veel vignet, prutsen toch wel aan de kwaliteit en een heel licht center in de foto. Je moet er soms nog zodanig aan sleutelen dat het ook veel werk is. Google eens wat en je vind er een hoop gratis waar je al wat kan mee werken en oefenen. Ik heb er een hoop en nooit gekocht, gewoon legaal gedownload van internet.
            https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

            Comment

            Working...
            X