Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CFexpress

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • CFexpress

    Eerste CFexpress van Sandisk komen er aan, nog wat prijzig maar wel snel en vooral van Sandisk die niets te bewijzen heeft.

    Last edited by Guest42; 2 september 2019, 20:00.

  • #2
    Re: CFexpress

    Hoi,

    het is wél vertrouwenswaardig, dat het van Sandisk komt, een merk van naam.
    Maar prijzig is het wel.
    Omgerekend €195 voor een 64 Gb CFe...
    Mijn XQD kaarten hebben zo'n 2x €130 en €150 per stuk gekost... (heb er 3)
    Voor mij voorlopig (nog) niet interessant.
    Ik heb voldoende aan die 3 stuks, kan ik er om en nabij 3000 NEF's op kwijt.

    Comment


    • #3
      Re: CFexpress

      Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
      Hoi,

      het is wél vertrouwenswaardig, dat het van Sandisk komt, een merk van naam.
      Maar prijzig is het wel.
      Omgerekend €195 voor een 64 Gb CFe...
      Mijn XQD kaarten hebben zo'n 2x €130 en €150 per stuk gekost... (heb er 3)
      Voor mij voorlopig (nog) niet interessant.
      Ik heb voldoende aan die 3 stuks, kan ik er om en nabij 3000 NEF's op kwijt.
      Is duurder omdat het ook veel snellere kaarten zijn.
      De snelste Sony = nu 400MB/s schrijven.
      De Sandisk CF-express hebben 800MB/s schrijfsnelheid
      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

      Comment


      • #4
        Re: CFexpress

        Ik merk eigenlijk geen verschil welke kaart in de camera zit. Snel, traag, super traag(2004 CF) de camera werk precies hetzelfde. Het enige verschil is een klein verschil in het aantal opnames in een burst.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: CFexpress

          Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
          Is duurder omdat het ook veel snellere kaarten zijn.
          De snelste Sony = nu 400MB/s schrijven.
          De Sandisk CF-express hebben 800MB/s schrijfsnelheid
          Van hun website zunoel:
          SanDisk-kaarten zijn het resultaat van leessnelheden tot 1700 MB / s en 1400 MB / s schrijfsnelheden

          Comment


          • #6
            Re: CFexpress

            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
            Ik merk eigenlijk geen verschil welke kaart in de camera zit. Snel, traag, super traag(2004 CF) de camera werk precies hetzelfde. Het enige verschil is een klein verschil in het aantal opnames in een burst.
            Dat is nu net de grote vraag hjanssen, als de camera zo snel kan wegschrijven, indien ja, dan kan je je buffer niet meer
            vol krijgen, staat zo op de aanmelding van de Nikon D6 vermeld.
            Of dat ook zo zal zijn na de firmware update van de Nikon Z is nog een open vraag.
            Voor mij persoonlijk hoeft het niet, maar voor anderen misschien wel.

            Comment


            • #7
              Re: CFexpress

              en als we gaan beginnen met 4k filmen kan men ook een snel kaartje gebruiken.
              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

              Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

              Comment


              • #8
                Re: CFexpress

                Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                en als we gaan beginnen met 4k filmen kan men ook een snel kaartje gebruiken.
                Maar dan is 64GB wel wat te klein, je moet dus flink investeren in geheugenkaartjes als je camera dat soort kaartjes nodig heeft.
                SD kaartjes zijn spotgoedkoop, en bij de meeste camera's merk je het verschil tussen de goedkopere en de duurdere alleen maar als je heel veel foto's kort na elkaar maakt (pas als de buffer vol zit is er een verschil).
                Het probleem met geheugenkaartjes die alleen in de duurste professionele camera's gebruikt worden is dat er daarvan veel te weinig worden verkocht, en dan blijft de prijs van die kaartjes ook altijd veel hoger dan bij de meer populaire geheugenkaartjes waarvan er veel grotere aantallen worden geproduceerd.
                Voor de echte professionele fotografen is die hogere aanschafprijs misschien minder problematisch, maar een "hobbyfotograaf" met een beperkt budget heeft waarschijnlijk toch liever een camera waar goedkoper geheugen in past.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: CFexpress

                  Hoi,
                  Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  SD kaartjes zijn spotgoedkoop...
                  Nou laat dat spotgoedkope er maar af...
                  Mits je geen appels met peren wilt vergelijken.
                  De snelste USH-II SD kaartjes van b.v 64 Gb van Sony en Sandisk kosten rond de € 120 ŕ €150,-
                  Die schrijven dan iets langzamer 250 ŕ 290 Mb/s

                  Comment


                  • #10
                    Re: CFexpress

                    Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
                    Hoi,

                    Nou laat dat spotgoedkope er maar af...
                    Mits je geen appels met peren wilt vergelijken.
                    De snelste USH-II SD kaartjes van b.v 64 Gb van Sony en Sandisk kosten rond de € 120 ŕ €150,-
                    Die schrijven dan iets langzamer 250 ŕ 290 Mb/s
                    Als je SD kaartjes koopt die voldoen aan de minimum specificaties van de meeste betaalbare camera's, dan kom je gewoonlijk toe met veel goedkopere geheugenkaartjes.
                    In mijn 7DII gebruik ik een Sandisk Ultra (64GB, 80MB/s), hetzelfde kaartje kan ik nu voor minder dan 12 euro kopen (toen ik het kocht was dat nog iets duurder, maar het was zeker geen 20 euro).
                    Alleen bij de meest recente "top" camera's kan je in bepaalde omstandigheden die extreme snelheden nodig hebben, en dan zal je er inderdaad ook de prijs voor moeten betalen.

                    Maar ik ben er zeker van dat er heel veel zijn die geheugenkaartjes kopen met specificaties die een heel stuk boven de vereisten voor hun camera liggen.
                    In de winkel zullen ze ook veel liever een duurder geheugenkaartje verkopen, want daar verdienen ze meer aan, daarom zullen ze er niet allemaal op wijzen dat het niet nodig is om zo'n duur geheugenkaartje te kopen, en dat de camera ook perfect werkt met een veel goedkoper geheugenkaartje.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: CFexpress

                      Voordat ik dit topic zag had ik al bijna een nieuw topic geopend met de vraag: Waarom zijn CFexpress geheugenkaarten meer dan driemaal duurder als SD-kaarten. In mijn camera Nikon Z611 zitten twee kaartgleuven: een voor SD-geheugenkaarten en een voor CFexpress geheugenkaarten. In de praktijk merk ik geen enkel verschil in snelheid en doet de een niet onder voor de ander ook niet bij video opslag. Voor mij hadden er net als bij mijn D800 twee sd kaart sleuven in mogen zitten. De opslag in deze camera is groot genoeg om de informatie naar minder snelle kaarten weg te schrijven. Momenteel bij CameraNu: Hoodman Steel 128GB CFexpress Type B 1700MB/s geheugenkaart max schrijfsnelheid 1400 mb voor 149 euro en de SanDisk 128GB CFexpress Type B Extreme Pro 1700MB/s geheugenkaart max schrijfsnelheid 1200 mb voor 269 euro. Toch een groot prijsverschil voor zowat dezelfde prestaties.
                      Nu iets anders: een vraag die ik aan de Nikon importeur stelde over de Nikon Z611 was of ik de ene kaartsleuf aan video kon toewijzen en de andere aan foto's zodat de twee bestanden niet door elkaar komen op een kaart. Dat bleek niet mogelijk maar zij vonden dat wel een interessante optie voor een toekomstige software update.
                      Last edited by Binnenuit; 29 september 2021, 12:29.

                      Comment


                      • #12
                        Re: CFexpress

                        Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                        Voordat ik dit topic zag had ik al bijna een nieuw topic geopend met de vraag: Waarom zijn CFexpress geheugenkaarten meer dan driemaal duurder als SD-kaarten. In mijn camera Nikon Z611 zitten twee kaartgleuven: een voor SD-geheugenkaarten en een voor CFexpress geheugenkaarten. In de praktijk merk ik geen enkel verschil in snelheid en doet de een niet onder voor de ander ook niet bij video opslag. Voor mij hadden er net als bij mijn D800 twee sd kaart sleuven in mogen zitten. De opslag in deze camera is groot genoeg om de informatie naar minder snelle kaarten weg te schrijven. Momenteel bij CameraNu: Hoodman Steel 128GB CFexpress Type B 1700MB/s geheugenkaart max schrijfsnelheid 1400 mb voor 149 euro en de SanDisk 128GB CFexpress Type B Extreme Pro 1700MB/s geheugenkaart max schrijfsnelheid 1200 mb voor 269 euro. Toch een groot prijsverschil voor zowat dezelfde prestaties.
                        Nu iets anders: een vraag die ik aan de Nikon importeur stelde over de Nikon Z611 was of ik de ene kaartsleuf aan video kon toewijzen en de andere aan foto's zodat de twee bestanden niet door elkaar komen op een kaart. Dat bleek niet mogelijk maar zij vonden dat wel een interessante optie voor een toekomstige software update.
                        Eigenaardig dat jij geen verschil merkt tussen een SD kaartje en een CFexpress type B kaartje, er zit nogthans een enorm verschil in schrijf en leessnelheid

                        grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: CFexpress

                          Google eens op CF Express van Agfa .
                          Goedkoper en even snel dan de andere op de markt.

                          Johan

                          Comment


                          • #14
                            Re: CFexpress

                            SD UHS-II zijn erg betaalbaar, CF Express is wat anders.
                            Bovendien zijn ze minimum 128 GB (of is 64 nauwelijks goedkoper).
                            Ik heb nu zoveel geheugen in mijn camera's dat ik nooit nog een kaartje moet wisselen (en dus maar één nodig), ik lees ook via USB uit.

                            Comment


                            • #15
                              Re: CFexpress

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                              Eigenaardig dat jij geen verschil merkt tussen een SD kaartje en een CFexpress type B kaartje, er zit nogthans een enorm verschil in schrijf en leessnelheid

                              grts
                              Sieg
                              Hier ook een groot verschil Sieg, en dan zijn het nog maar XQD 440 MB/s van Lexar (de voorgangers van CFexpress).

                              Comment

                              Working...
                              X