Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Laptop scharnieren stuk Acer / Toshiba

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Laptop scharnieren stuk Acer / Toshiba

    Vroeger had ik een Acer laptop, maar de scharnieren zijn stuk gegaan. Nu heb ik dit opnieuw met een Toshiba. Nog mensen met dit probleem? Ik ben niet wild nochtans, ik merk wel dat de scharnieren niet te stevig zijn bij Toshiba, hing vast aan klein stukje. Altijd duur nieuwe laptop +-750 voor een deftige. Ik had een I7 en SSD en redelijk grafische kaart. Welke zou de betere stevige bouwkwaliteit hebben van laptops, HP misschien? Rond de 500 zal ik waarschijnlijk niets vinden met redelijke grafische kaart en i7, zal weer 750 EUR worden
    Herstelling zal wss niet mogelijk zijn denk is, gaan extra onderdelen nodig hebben of te duur.

  • #2
    Re: Laptop scharnieren stuk Acer / Toshiba

    Heb al twee laptop's van Acer gehad met dat probleem na een 4à5 jaar ; telkens het scharnierpunt afgescheurd van het chassis; je kan je best voorstellen wat een karwei het is om het chassis te vervangen. , Na een tijdje komt dan wel wat anders los; bij de vorige Acer kwam dan nog een ventilator te slepen over " weet ik veel" .Ik zat aan de computer en dacht soms dat ik in een "Fying Boxcar" zat met mijn menage.
    Dan heb ik maar besloten om terug een desk top aan te schaffen..... Adieu miserie !!!!!!

    Comment


    • #3
      Re: Laptop scharnieren stuk Acer / Toshiba

      Ik denk dat je steviger zit met de HP Probook en Elitebook maar dan zitten we aan 1000 euro en meer.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #4
        Re: Laptop scharnieren stuk Acer / Toshiba

        Voor wat het waard is:

        Ik heb ongeveer 7 jaar lang (van juli 2005 tot mei 2012) privé een Acer Aspire zo goed als dagelijks gebruikt (en elke dag open en weer dicht), nooit een scharnierprobleem gehad. Een ander type Acer thuis was ook jaren in gebruik toen de harde schijf is gecrasht. Ook nooit scharnierproblemen gekend. Die gebruikte mijn zoon op de unief, daar waren zelfs stukjes af van het gesleur op het openbaar vervoer, maar niet van het scharnier. Nu heb ik ook weer meer dan 7 jaar (sinds mei 2012) een HP Pavillion DV6, dagelijks in gebruik (open - dicht) en nog nooit scharnierproblemen gekend. Zelfs niets anders.

        Van mijn werkgever heb ik sinds enkele jaren ook een Hp, wordt +/- om de 5 jaar vervangen en ik ben al aan mijn 3e of is het de 4e HP Elitebook (denk ik ) toe zonder scharnierproblemen. eerst een Toschiba gehad (1997 ergens?), toen een Dell, daarna HP. Maar nooit ofte nimmer heb ik een defect scharnier ondervonden. Ook mijn collega's niet. Defecte harde schijven, moederborden en laders bij de collega's gezien, dat wel. Behalve een virus en een volledig fout gelopen software installatie door onze ICT afdeling heb ik zelf nooit een hardware probleem ondervonden. En die werk-laptops worden wel degelijk meegenomen "buitenshuis", in mijn geval 3 tot 4 keer per week. Dus de "deksels" worden gebruikt en de scharnieren houden het.

        Ben ik nu een geluksvogel of wat?

        Comment

        Working...
        X