Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fietsen in het park

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fietsen in het park

    Dat was vroeger toch verboden ?
    Nu zie ik niks anders dan fietsers op de parkpaadjes, nu, af-en-toe zo eentje stoort mij niet echt, wel als er zo'n resem achtereen komt aangefietst (niet noodzakelijk bij elkaar horend) . Zijn er geen parkwachters meer ? Iedereen doet maar zijn eigen ding. En dan heb ik het niet over evenementen die soms in een park plaatsvinden
    Als wanderlaar in zo'n park niet altijd plezant; fietsen doe ikzelf ook (gewoon en elektrisch), maar nooit in een park .
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

  • #2
    Re: Fietsen in het park

    Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
    Dat was vroeger toch verboden ?
    Nu zie ik niks anders dan fietsers op de parkpaadjes, nu, af-en-toe zo eentje stoort mij niet echt, wel als er zo'n resem achtereen komt aangefietst (niet noodzakelijk bij elkaar horend) . Zijn er geen parkwachters meer ? Iedereen doet maar zijn eigen ding. En dan heb ik het niet over evenementen die soms in een park plaatsvinden
    Als wanderlaar in zo'n park niet altijd plezant; fietsen doe ikzelf ook (gewoon en elektrisch), maar nooit in een park .
    Normaal staat aangegeven bij de inkom van het park of er mag gewandeld worden,honden aan de leiband,fietsen.
    Als dat niet gespecifieerd is,is alles toegelaten.
    Zelfs als het toegelaten is,zijn fietsers voor wandelaars hinderlijk.Zij zouden eventueel even kunnen bellen,zodat je ze hoort komen.
    En met de elektrische fietsen,waarmee de meesten te snel rijden,en sommigen met moeite met manieren kunnen fietsen,is het alleen maar slechter geworden.
    Let op:ik fiets per week een aantal kilometers,maar ik vermijd die gemengde trajecten.Als wandelaar ervaar je dan zelf hoe hinderlijk dat is.Maar helaas:veel fietsroutes en wandelroutes zijn gemengd.Heb ook niets tegen elektrische fietsen,maar bekijk dan hoe snel je rijdt.

    Comment


    • #3
      Re: Fietsen in het park

      bij ons mag je in de parken fietsen maar moet je rekening houden met de wandelaars die als zwakkere gebruikers voorang hebben. Ik rijd soms ook door een park om gevaarlijkere trajecten te vermijden of omdat het de kortste weg is tussen mijn vertrek en aankomst maar je moet daar steeds bewust zijn dat wandelaars daar wel hun hoofd leegmaken en dus geen rekening met je houden, en terecht.
      Uiteraard is het toch logisch dat men in het park LEERT fietsen, op de grote weg zou het levensgevaarlijk zijn, zeker voor kinderen.
      Last edited by Lazy Charles; 2 september 2019, 13:56. Reden: aanvulling
      Albums
      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

      Comment


      • #4
        Re: Fietsen in het park

        Gemengde trajecten is eigenlijk om conflicten vragen dan ...
        De kortste weg nemen is ook begrijpelijk, maar inderdaad ,dat rekening houden met hé ...
        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
        George Orwell

        Comment


        • #5
          Re: Fietsen in het park

          Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
          Als dat niet gespecifieerd is,is alles toegelaten.
          Vroeger was dat toch anders, enkel toegelaten als er een bord stond. [emoji6]
          Maar vermoedelijk spelen ook gemeentereglementen hier en daar een grote rol?
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Fietsen in het park

            Hallo, met wat wederzijds respect zouden we al heel ver komen. Niet alleen met fietsen in het park.
            Groetjes Paul
            Paul Dhondt
            Secretaris
            Foto - Diaclub Kunst Ligt v.z.w.

            Comment


            • #7
              Re: Fietsen in het park

              Zaterdag liep ik op de Meir en zag tussen de voetgangers nogal wat elektrische steps en dito fietsen (en gewone fietsen) tussen de mensen slalommen, de Meir is autovrij, er zijn mensen die hun kleine koters van pakweg 2-3 jaar wel 's alleen laten lopen .
              Nu, volgens mij moet dat vroeg of laat toch wel tot ongelukken leiden .
              Waarom is een voetgangerszone geen voetgangerszone meer ?
              """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
              George Orwell

              Comment

              Working...
              X