Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

gmail

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • gmail

    Hallo,
    Sinds vandaag kan ik met mijn mails geen foto's meer meesturen via mijn gmail.
    Ik heb wat zitten zoeken en als ik het goed begreep zou ik de foto's eerst moeten opladen in google photos of zoiets en daarna de link toevoegen in de mail. Klopt dat? Maar ik wil alleen dat de bestemmeling van de mail de foto's ziet.
    In België kan ik natuurlijk mijn skynet of scarlet adres gebruiken maar die werken niet in de VS en Canada. Dus moet ik wel via een andere mail provider (liefst gratis).
    Kent iemand daar iets meer van en zijn er goede en betrouwbare alternatieven die je over de hele wereld kunt gebruiken? Of kan ik toch nog verder blijven werken met gmail, maar hoe dan?
    Bedankt voor alle info!
    Raf.

  • #2
    Re: gmail

    Stuur je vanuit webmail of vanuit een emailprogramma?
    Als je een emailprogramma gebruikt zou je alleszins geen problemen mogen hebben.

    Je kan natuurlijk ook via webmail van skynet of scarlet mail versturen (dat gaat wel) maar webmail is alles behalve handig.

    Dat je geen mails kan sturen van buiten het netwerk van je eigen provider is een van de redenen dat ik zelfs geen mailadres heb bij mijn provider
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

    Comment


    • #3
      Re: gmail

      Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
      ... /
      Dat je geen mails kan sturen van buiten het netwerk van je eigen provider is een van de redenen dat ik zelfs geen mailadres heb bij mijn provider
      Dat is al lang voorbij gestreefd. Ik verstuur mails van scarlet account via (bijna) elk netwerk. Zelfde met Telenet, laatst nog getest verstuurd en ontvangen via wifi thuis op het scarlet netwerk, via 4g van scarlet, enz....
      Gewoon de juiste poorten gebruiken ;-)

      --
      mlap.
      T.T.

      Comment


      • #4
        Re: gmail

        Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
        Dat is al lang voorbij gestreefd. Ik verstuur mails van scarlet account via (bijna) elk netwerk. Zelfde met Telenet, laatst nog getest verstuurd en ontvangen via wifi thuis op het scarlet netwerk, via 4g van scarlet, enz....
        Gewoon de juiste poorten gebruiken ;-)

        --
        mlap.
        T.T.

        Is dat nu net niet het verschil tussen POP (waarbij je wel degelijk het netwerk van je eigen provider gebruikt) en IMAP?
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: gmail

          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
          Is dat nu net niet het verschil tussen POP (waarbij je wel degelijk het netwerk van je eigen provider gebruikt) en IMAP?
          POP = email downloaden vanaf de server en bewaren op uw computer (email wordt gewist op de server) wordt meestal gebruikt bij 1 computer of 1 email client.
          IMAP = is synchronisatie met de server (emails blijven op de server staan) wordt gebruikt als je mail over verschillende toestellen synchroon wil gebruiken.

          Mail gebruiken buiten het netwerk is een optie die de provider aanbied. 'sinds de intrede van de smartphone is dit bijna bij alle providers het geval) Je moet wel de juiste instellingen voor uitgaande en inkomende servers gebruiken.
          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

          Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

          Comment


          • #6
            Re: gmail

            Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
            POP = email downloaden vanaf de server en bewaren op uw computer (email wordt gewist op de server) wordt meestal gebruikt bij 1 computer of 1 email client.
            IMAP = is synchronisatie met de server (emails blijven op de server staan) wordt gebruikt als je mail over verschillende toestellen synchroon wil gebruiken.

            Mail gebruiken buiten het netwerk is een optie die de provider aanbied. 'sinds de intrede van de smartphone is dit bijna bij alle providers het geval) Je moet wel de juiste instellingen voor uitgaande en inkomende servers gebruiken.
            Dank voor de toelichting!
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: gmail

              Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
              POP = email downloaden vanaf de server en bewaren op uw computer (email wordt gewist op de server) wordt meestal gebruikt bij 1 computer of 1 email client.
              De mail op de server hoeft niet gewist te worden, dat kan je zelf instellen. Vroeger liet ik die nog 7 dagen staan nadat ik de mail naar mijn pc gehaald had. Nu laat ik die gewoon staan zodat webmail ook alles ziet. Moet zeggen dat ik POP nog niet buiten het netwerk gebruikt heb omdat ik op vakantie meestal webmail gebruik. Moet ik eens proberen. Langs de andere kant heb ik nog nooit problemen gehad om via webmail foto's of zo te sturen. En je kan nog altijd wetransfer of zoiets gebruiken als het wat groter wordt.

              IMAP met de server van het werk is niet mogelijk via 3G/4G in het buitenland maar wel via Wifi in het buitenland. Maar ik veronderstel dat dat eerder de incompetentie van de ICT dienst is dan een gevolg van op een ander netwerk te zitten.

              Comment


              • #8
                Re: gmail

                En waar kun je dat instellen? Bij proximus zelf, of het gebruikte mailprogramma.
                Wat zunoel daarstraks vertelde, deed bij mij een lichtje branden. Mijn vrouw ontvangt haar email op haar MacBookPro, maar veiligheidshalve laat ik haar mail ook op mijn iMac toekomen. Met haar OS onlangs up te graden werd zo goed als automatisch bij haar een IMAP account aangemaakt. Haar account op mijn iMac is blijkbaar nog steeds een POP3 account. Maar ze vertelt me dat er regelmatig bij haar emails verdwijnen, en dan ga ik bij mij kijken en zeg ik: hier zijn ze nog. Maar het lijkt erop dat het POP3 account verantwoordelijk zou kunnen zijn voor de mails die bij haar IMAP verdwijnen...
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: gmail

                  Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
                  Dat is al lang voorbij gestreefd. Ik verstuur mails van scarlet account via (bijna) elk netwerk. Zelfde met Telenet, laatst nog getest verstuurd en ontvangen via wifi thuis op het scarlet netwerk, via 4g van scarlet, enz....
                  Gewoon de juiste poorten gebruiken ;-)
                  Goed om weten. Ik heb al jaren geen provider email meer, alles is IMAP via SSL. Op verplaatsing log ik dan meestal in op de VPN thuis. Dit gaf nog nooit problemen om mails te ontvangen/sturen.

                  Mail die niet encrypted is (poort 25) is natuurlijk al lang uit den boze en wordt zowat overal geblokkeerd.
                  bye, Maurice
                  https://on4bam.com/
                  Nikon D7500

                  Comment


                  • #10
                    Re: gmail

                    Om foto's te versturen gebruik ik gewoonlijk Wetransfer, en als je de Wetransfer foto gebruikt dan heeft de ontvanger nog wat meer tijd om de foto's te downloaden dan bij de gewone Wetransfer ( https://digitale-foto.wetransfer.com/ ).
                    Als de bestanden niet te groot zijn, dan is het wel mogelijk om ze gewoon als bijlage in de mail te steken, maar er zijn nog altijd mailboxen die grote bestanden niet door laten, en met foto's zit je dan al vrij snel op die limieten.

                    Ik heb hier een Scarlet mail adres en een Gmail adres, tot nu toe heb ik met het versturen van bestanden nog niet veel verschil gemerkt tussen die twee, alleen kan Gmail wel grotere bestanden aan, maar dan moet de mailbox van de ontvanger dat ook toestaan, anders lukt het ook niet (je kan ze dan wel verzenden, maar ze komen niet aan).
                    Last edited by Black B@ndit; 1 september 2019, 07:09.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: gmail

                      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                      En waar kun je dat instellen? Bij proximus zelf, of het gebruikte mailprogramma.
                      Wat zunoel daarstraks vertelde, deed bij mij een lichtje branden. Mijn vrouw ontvangt haar email op haar MacBookPro, maar veiligheidshalve laat ik haar mail ook op mijn iMac toekomen. Met haar OS onlangs up te graden werd zo goed als automatisch bij haar een IMAP account aangemaakt. Haar account op mijn iMac is blijkbaar nog steeds een POP3 account. Maar ze vertelt me dat er regelmatig bij haar emails verdwijnen, en dan ga ik bij mij kijken en zeg ik: hier zijn ze nog. Maar het lijkt erop dat het POP3 account verantwoordelijk zou kunnen zijn voor de mails die bij haar IMAP verdwijnen...
                      Ik stel dat in bij de account instellingen van het email programma. Waar je dat gaat vinden is afhankelijk van het programma. Bij Claws staat dat onder "Configuration">"preferences for current account" en dan bij "receive". Maar ik ben er zeker van dat ik dat vroeger bij Kmail ook ingesteld heb en daarvoor bij Outlook Express toen ik nog Windows gebruikte.

                      Comment


                      • #12
                        Re: gmail

                        Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                        Ik stel dat in bij de account instellingen van het email programma. Waar je dat gaat vinden is afhankelijk van het programma. Bij Claws staat dat onder "Configuration">"preferences for current account" en dan bij "receive". Maar ik ben er zeker van dat ik dat vroeger bij Kmail ook ingesteld heb en daarvoor bij Outlook Express toen ik nog Windows gebruikte.
                        Dank je, ik ga het dadelijk eens gekijken. Ik gebruik het standaard-mailprogramma van Apple, dat gewoon Mail heet.
                        Ik ga wel een IMAP account aanmaken, maar vermoed dat ik de twee (POP3 + IMAP) niet kan consolideren (kan ik opmaken uit forumberichten bij Proximus), wat betekent dat ik met een archief blijf zitten dat niet over te dragen is.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment


                        • #13
                          Re: gmail

                          Settings voor IMAP zijn zowat overal standaard:

                          Op mijn server:
                          Username: *******
                          Password: Use the email account’s password.
                          Incoming Server: *********
                          IMAP Port: 993 POP3 Port: 995
                          Outgoing Server: *****
                          SMTP Port: 465
                          IMAP, POP3, and SMTP require authentication.


                          Voor Gmail:
                          Incoming Mail (IMAP) Server : imap.gmail.com
                          Requires SSL: Yes
                          Port: 993
                          Outgoing Mail (SMTP) Server: smtp.gmail.com
                          Requires SSL: Yes
                          Requires TLS: Yes (if available)
                          Requires Authentication: Yes
                          Port for SSL: 465
                          Port for TLS/STARTTLS: 587

                          Let wel op, als je op één device een mail wist dan is die ook op andere devices verdwenen.
                          Mijn werkwijze is al jaren dezelfde, IMAP met alle mailboxen en subfolders. "gewone" mails die ik niet overal moet hebben worden binnengehaald op de PC. Mails die ik overal wil kunnen zien worden gekopieerd naar de PC en verzet naar IMAP folder. De "inbox" blijft daardoor overzichtelijk (een paar keer per dag leeg) en de subfolders zijn gesorteerd volgens contact en/of onderwerp.
                          bye, Maurice
                          https://on4bam.com/
                          Nikon D7500

                          Comment

                          Working...
                          X