Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Inbouw microgolf, zelf plaatsen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Inbouw microgolf, zelf plaatsen?

    Er was hier al eens een draadje over welk merk te kiezen. Mijn vraag gaat eerder over de haalbaarheid van zelf een ingebouwde te vervangen.
    Momenteel zit er SMEG FC30X-1. (45 cm nishoogte).

    Vroeger deed ik al eens beroep op VanDenBorre maar als ik nu rondkijk lijkt alleen Krefel (35€) en Coolblue (gratis?) de eerst voor de hand liggende. Coolbue slechte ervaring bij een familielid, dus nogo. Krefel vind ik 2 slechte ervaringen op Trustpilot. Dan een elektrozaak van de Selexxion keten. Hmmm... een toestel van 1.050 € (700 € bij bol) inbouwen zou (na enig aarzelen, als er geen trappen zijn en maar een half uur werk etc..) gratis kunnen. Méér dan 1/2u = 55€/u erbij.

    Afgezien van het gewicht (meestal rond de 40kg, je moet dus met twee zijn) vraag ik me af in hoeverre dit zelf te doen is. Zijn er hier mensen die ervaring hebben? Wat zijn de addertjes onder het gras?

  • #2
    Re: Inbouw microgolf, zelf plaatsen?

    het zal er ook van afhangen hoe je keuken is gemaakt.

    Als je een beetje handig bent zou je dit toch zelf moeten kunnen.
    Zeker als je eerst de oude moet uitbouwen.

    mvg
    nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

    Comment


    • #3
      Re: Inbouw microgolf, zelf plaatsen?

      Kijk of je een paar schroefjes ziet zitten in de kast rond de microgolf oven. Schroef ze eruit en trek de oven naar voren. Met 2 personen de oven goed opvangen voor het laatste stukje, anders kantelt hij. Dan er helemaal uittrekken en de stekker uittrekken.
      Voor de nieuwe, zelfde werk maar dan omgekeerd. Waarschijnlijk zal je de schroefjes op een andere plaats er moeten indraaien.
      Het zou kunnen dat er onderaan schroeven zijn om de hoogte in te stellen, maar dat staat wel in de handleiding.

      Comment


      • #4
        Re: Inbouw microgolf, zelf plaatsen?

        Die toestellen zijn zo zwaar, dat je waarschijnlijk geen schroeven gaat vinden..
        Waarschijnlijk ga je wel eerst de opvulplaatje, onder en of boven de oven moeten verwijderen of openklappen.

        Mvv
        nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

        Comment


        • #5
          Re: Inbouw microgolf, zelf plaatsen?

          Dus niet al te moeilijk. 'k heb intussen ook de oorspronkelijke keukeninstallateur teruggevonden en gecontacteerd. Die was niet geïnteresseerd om de vervanging te doen wegens 50 km verder gelokaliseerd. Maar hij was wel behulpzaam in uitleg en vertelde me dat de plaatsing idd niet veel problemen kan opleveren.

          Comment


          • #6
            Re: Inbouw microgolf, zelf plaatsen?

            Ik heb onlangs nog mijn oven vervangen. Normaal zitten er twee schroefjes and that's it. Niks om bang van te zijn, tenminste als je met twee bent. Het moeilijkste is nog om de stekker weer op zijn plaats te krijgen
            Wel belangrijk is dat je de inbouwmaten kent. Normaal is dat standaard maar je kon (bij ons) geen Miele oven in de opening van een Siemens krijgen. Bij Verfaillie-Bauwens in Waardamme beweerde de verkoper van wel, tot ik hem leerde afmetingen lezen...
            Niet mee inzitten, doen.

            Comment


            • #7
              Re: Inbouw microgolf, zelf plaatsen?

              Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
              Ik heb onlangs nog mijn oven vervangen. Normaal zitten er twee schroefjes and that's it. Niks om bang van te zijn, tenminste als je met twee bent. Het moeilijkste is nog om de stekker weer op zijn plaats te krijgen
              Wel belangrijk is dat je de inbouwmaten kent. Normaal is dat standaard maar je kon (bij ons) geen Miele oven in de opening van een Siemens krijgen. Bij Verfaillie-Bauwens in Waardamme beweerde de verkoper van wel, tot ik hem leerde afmetingen lezen...
              Niet mee inzitten, doen.
              Idd dat zei ook die oorspronkelijke installateur.
              Hopelijk heeft jouw verkoper die niet passende Miele terugenomen.

              Comment


              • #8
                Re: Inbouw microgolf, zelf plaatsen?

                Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
                Idd dat zei ook die oorspronkelijke installateur.
                Hopelijk heeft jouw verkoper die niet passende Miele terugenomen.
                Ik heb ergens anders een nieuwe Siemens gekocht.... De hoofdreden ? Toen ik argeloos vroeg of die prijs ook de betaalde prijs was en hij moest daarvoor onderhandelen met de bazin. Lap, opeens een korting van 20%. Ik HAAT die manier van zaken doen.

                Comment

                Working...
                X