Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SD Grimbergen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SD Grimbergen

    Alle beelden genomen met A7II + LA-EA3 + Sony A-mount ZA-24-70 f2.8 gen I + Polar. B+W

    1. Witte engeltjes


    2. Zwarte engeltjes


    3. (h/g)ou(t/g)


    4.Catch the Pigeon


    5. Engel in tegenlicht


    6. Het Oog - zie De Witte van Zichem.


    7. Een patroonvloer


    8. kleurspel in de gang


    9. Een rode éénjarige bloemenplant.

  • #2
    Re: SD Grimbergen

    Ivo,
    reeksopbouw is mooi, maar ik had toch iets meer van jouw verwacht. Ik heb nu echt de indruk dat het iets teveel was die dag en je dus minder aandacht aan correcte opbouw, details gaf.
    Foto 1 is mooi, maar ik had die graag echt symmetrisch gezien en dan vooral de koepel. 40cm meer naar links gestapt in de baseliek en je beeld was nog mooier dan wat ze nu is.
    Foto 2: Ik mis ergens een aandachtspunt. Is het nu de bakstenen boogwelfsel of is het de versiering van de preekstoel ? Indien één van beiden, dan is de opdeling van de foto niet echt geslaagd. Teveel van 't een tov 't ander.
    Foto 4: Knap idee, Misschien had je hier nog een groter diafragma moeten gebruiken zodat de 'pigeon' en de dame nog meer los komen van de achtergrond. Gelukkig is die achtergrond toch nog ietske wazig om het beeld ervan te laten los komen.
    Foto 5: Ik zou deze foto iets croppen en een deel van boven weg halen. Uwen engel zit hier echt aan de grond.
    Foto 6: Voor mij iets te flets. Meer contrast en iets van het gele weg halen. Ook de indruk dat scherp niet echt scherp is.
    Foto 7: Steekt er voor mij met kop en schouder uit. Een waar gezichtsbedrog waar je uren naar die vloer kan kijken. Zijn dat nu blokken, trappen ?
    Wel iets meer contrast en de kleurbalans iets correcter.
    Foto 8: Knap. Persoonlijk had ik die meer tegen de bodem genomen, maar dat is eigen interpretatie. Wat scheelt er met dat raam rechts vooraan ? Bij de horizontale middenstijl is het precies of het raam naar binnen werd geduwd ...
    Foto 9: Kwa scherpte en loskomen van achtergrond zit hij goed. Wel vind ik de foto te grauwig.
    Je moet toch eens deze beelden herbekijken ... Ik denk dat je er heel wat meer kan uit halen dan wat je hier laat zien.
    En ja, ik weet het, ik ben geen makkelijke.
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

    Comment


    • #3
      Re: SD Grimbergen

      Ivo,

      Het harde licht die binnen viel op het houtwerk was niet eenvoudig om goede foto's van te maken.
      Foto 5 vind ik een mooie waarneming (heb ik zelfs niet gezien), maar zou er links ook een beetje afsnijden.

      Groetjes,

      Dirk

      Comment


      • #4
        Re: SD Grimbergen

        Ivo,

        Sorry, was het vergeten in vorige post.
        Die plant is waarschijnlijk een Ricinus communis (zaden zijn zeer giftig) en mag volgens
        de groetjes hier niet geteeld worden. (exoot)

        Groetjes,

        Dirk

        Comment


        • #5
          Re: SD Grimbergen

          Dirk, ik zal morgen proberen dat beeld nog wat bij te snijden - alvast bedankt voor al de commentaren. En uiteraard ook de naam van die plant.

          Comment

          Working...
          X