Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Achterhalen of objectief hetzelfde is in 2 verschillende foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Achterhalen of objectief hetzelfde is in 2 verschillende foto's

    Hallo,

    Mijn vraag gaat als volgt:
    Ik heb op een webshop een objectief gekocht en thuis geprobeerd en deze vertoonde gebreken en was bijgevolg niet naar wens. Ik heb het terug opgestuurd met de vraag een nieuw exemplaar op te sturen. Ik kreeg dit pakje later in de bus en wat bleek, het objectief vertoont dezelfde gebreken. Ik ben zo nalatig geweest van het serienummer van het objectief niet te noteren alvorens ze terug te sturen. Kan ik aan de hand van de foto's die ik voor het retouren genomen heb en deze die ik nu neem op een of andere manier achterhalen of dit om hetzelfde objectief gaat of niet? Heb een tool geïnstalleerd die iets uitgebreidere metadata toont (XnView MP), maar deze toont voor de 2 verschillende foto's "Lens Serial Number 0000000000" waarschijnlijk omdat het over een niet-Canonlens gaat (toestel is wel Canon).

    Bedankt!
    BeeEs

  • #2
    Re: Achterhalen of objectief hetzelfde is in 2 verschillende foto's

    Ik denk dat het dan niet gaat werken.
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

    Comment


    • #3
      Re: Achterhalen of objectief hetzelfde is in 2 verschillende foto's

      Gewoon serienummer noteren en terugsturen. Zijn de gebreken typisch voor dit type lens?
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #4
        Re: Achterhalen of objectief hetzelfde is in 2 verschillende foto's

        Staat er op je factuur geen serienummer ?

        Comment


        • #5
          Re: Achterhalen of objectief hetzelfde is in 2 verschillende foto's

          Staat er op je factuur geen serienummer ?
          Neen, enkel EAN. Maar geen specifiek serienummer van de lens zelf.
          Last edited by BeeEs; 29 augustus 2019, 13:19.

          Comment


          • #6
            Re: Achterhalen of objectief hetzelfde is in 2 verschillende foto's

            Gewoon serienummer noteren en terugsturen. Zijn de gebreken typisch voor dit type lens?
            Heb ik nu intussen ook reeds begrepen maar de eerste keer had ik ze teruggestuurd zonder te noteren, vandaar dat ik nu enkel maar kan vermoeden dat ik dezelfde lens terug gekregen heb en ik dit op een andere manier probeer te achterhalen of dit daadwerkeijk zo is. Maar zal een beetje tevergeefs zijn denk ik, webshop toont ook wel bereidheid tot oplossing dus zal ik het verder hier bij laten.
            Last edited by BeeEs; 29 augustus 2019, 13:20.

            Comment

            Working...
            X