Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste poging tot nachtfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mijn eerste poging tot nachtfotografie

    Mijn eerste poging tot nachtfotografie na jaren geen camera aangeraakt te hebben, heb een lichte Vignette toegevoegd omdat ik vind dat dit een TE drukke foto is. Heb dit toegevoegd om het oog iets meer naar het midden links te trekken.

    Canon EOS 550D // 15-85mm IS

  • #2
    Re: Mijn eerste poging tot nachtfotografie

    Ik vind de foto zeker niet slecht, maar naar mijn gevoel staat ze wat scheef. Als je ze rechtzet zal het al veel beter aanvoelen.
    De lucht is naar mijn gevoel ook wat te donker. Persoonlijk probeer ik zo'n foto's wat korter na zonsondergang, of net voor zonsopkomst te nemen. Het 'blauwe uurtje' werkt meestal goed.
    https://www.instagram.com/tom.vdpoel/

    Comment


    • #3
      Re: Mijn eerste poging tot nachtfotografie

      mooi gevuld beeld. Wat die "drukte" betreft : wanneer ik de huizen op de voorgrond bekijk, denk ik aan een ingeslapen dorp. Wanneer mijn blik verder naar de horizon afdwaalt, dan heb ik de indruk in een moderne stad terecht te komen. Misschien toch het beeld beperken in diepte ? Alhoewel de horizon goed identificeerbaar is natuurlijk.
      mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
      nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
      https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

      Comment


      • #4
        Re: Mijn eerste poging tot nachtfotografie

        Heel goed resultaat, de stijl doet me denken aan Ch. Dickens hier vooraan.
        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

        Comment


        • #5
          Re: Mijn eerste poging tot nachtfotografie

          knappe opname - maar als pure nachtopname is het allemaal wel redelijk helder vind ik
          Voor mij mag het iets donkerder - wellicht heb jij opgelicht (?)
          Peter
          mijn website : klik

          Comment


          • #6
            Re: Mijn eerste poging tot nachtfotografie

            Lijkt een beetje op een botsing van twee tijdsgewrichten, de 19e eeuw vs de moderne huidige tijd.
            Ik vind het straatje er erg mooi opstaan. Misschien een nieuwe uitsnede te beginnen vanuit de linkerbenedenhoek
            http://www.smuttynose.nl

            Comment


            • #7
              Re: Mijn eerste poging tot nachtfotografie

              Alvast bedankt voor de reacties.

              Ik zal zeker eens kijken om de horizon recht te trekken (van zodra ik lightroom heb)

              Heel veel is deze niet opgelicht, is een hdr van 3 opnames waar ik de straat heb willen accentueren (door een vignette toe te passen) om diepte te creëren.

              Vind het tof om te lezen hoe jullie deze foto zien, "botsing tussen 2 eeuwen" "ingeslapen dorp vs moderne stad".

              Alvast bedankt voor de reacties en tips en ik ben zeer tevreden dat mijn eerste foto in jaren toch geslaagd is, en iedere tip neem ik mee voor de volgende foto's.

              Groeten
              Canon EOS 550D // 15-85mm IS

              Comment


              • #8
                Re: Mijn eerste poging tot nachtfotografie

                Mooi zoals die is, tenzij het schuin idee dat de foto geeft.
                Zelf zou ik zorgen dat de twee witte horizontale in het gebouw rechts ook effectief waterpas staan.
                Dat geeft meer rust aan het fotografen-oog ;-)
                Het HDR effect is hier een mooie meevaller!
                Amateur fotograaf,
                lid van EOS Wevelgem en Natuurpunt fotografiewerkgroep Zuid-west Vlaanderen.

                Comment


                • #9
                  Re: Mijn eerste poging tot nachtfotografie

                  Oorspronkelijk geplaatst door CMM Bekijk bericht
                  mooi gevuld beeld. Wat die "drukte" betreft : wanneer ik de huizen op de voorgrond bekijk, denk ik aan een ingeslapen dorp. Wanneer mijn blik verder naar de horizon afdwaalt, dan heb ik de indruk in een moderne stad terecht te komen. Misschien toch het beeld beperken in diepte ? Alhoewel de horizon goed identificeerbaar is natuurlijk.
                  Wel, ik vind dat dit nu net de foto maakt, die overgang van dorp naar stad die herkenbaar is. De sterren rond de lichten storen mij meer omdat die de aandacht naar zich toe trekken.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mijn eerste poging tot nachtfotografie

                    Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                    Wel, ik vind dat dit nu net de foto maakt, die overgang van dorp naar stad die herkenbaar is. De sterren rond de lichten storen mij meer omdat die de aandacht naar zich toe trekken.
                    ik volg !!! grts Jozef
                    Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mijn eerste poging tot nachtfotografie

                      Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                      Heel goed resultaat, de stijl doet me denken aan Ch. Dickens hier vooraan.
                      Hele mooie vergelijking waar ik mij graag bij aansluit.

                      Comment

                      Working...
                      X