Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Uit printer komen er enkel blanco pagina's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Uit printer komen er enkel blanco pagina's

    Ik ben in het bezit van een Canon Pixma MG 6650 en ik moest gisteren 26 pagina's uitprinten . De eerste 12 pagina's geen probleem maar daarna kwamen er enkel nog maar blanco pagina's uit de printer . Cartridges waren nog voor de helft gevuld . Wat ik ook geprobeerd heb , telkens kwamen er blanco pagina's uit mijn printer . Iemand een suggestie om dit euvel te verhelpen ?

  • #2
    Re: Uit printer komen er enkel blanco pagina's

    Probeer eens een Deep clean van de printer head?
    BD2465BE - Nikon D70 + D300 + D800 + 14 2.8, 18-70, 20-35 2.8, 35-70 2.8, 80-200 2.8, 28-300VR + SB400 + Metz 58 AF-2 // Lumix LX100

    Comment


    • #3
      Re: Uit printer komen er enkel blanco pagina's

      Planned obsolescence....
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #4
        Re: Uit printer komen er enkel blanco pagina's

        Ik heb de hele procedure gevolgd zoals in de instellingen v.d. printer zijn vermeld zoals printkop reinigen , diepte reiniging , rollen reinigen en als controle rasterblad wordt uitgeprint komt dit er ook blanco uit .

        Comment


        • #5
          Re: Uit printer komen er enkel blanco pagina's

          Stom voorstel,maar heb je al eens printer volledig losgekoppeld,USB los, voedingskabel los,enkele minuten wachten en terug connecteren ??

          Comment


          • #6
            Re: Uit printer komen er enkel blanco pagina's

            Ook de oplossing niet . Volgens mij zit er in de software van die printers iets dat het printen onmogelijk maakt wanneer ge niet de originele cartridges gebruikt . Oplossing , originele cartridges er in steken en dan zien wat het resultaat is . Maar als die originele cartridges dan ook niet werken zit ge met de gebakken peren .Ik denk dat ik ga uitzien voor een nieuwe printer . De huidige is wel nog maar van december 2015 maar toch .

            Comment


            • #7
              Re: Uit printer komen er enkel blanco pagina's

              Het is me onduidelijk, maar komen er nog gedrukte pagina's uit? De eerste 12 bijvoorbeeld? Zo ja, dan lijkt het me op het eerste zicht toch geen technisch probleem (hardware) en is het software matig of houdt het verband met het document zelf. Een zéééééér domme opmerking dus, ik weet het , maar staat er wel iets op die resterende pagina's? Ik kan me alleszins niet voorstellen dat een printer van elk document slechts 12 gedrukte pagina's print en dan overschakelt naar blanco pagina's.
              Misschien ook eens zoeken naar de printer-spooler en deze legen?
              Of mogelijk is er een hard reset nodig? Dan moet je wel alle instellingen opnieuw doen, maar helpt dikwijls

              Comment


              • #8
                Re: Uit printer komen er enkel blanco pagina's

                De printersoftware heeft toch geen update gehad terwijl die ingeschakeld was?
                Naar het schijnt zou Canon het inderdaad onmogelijk kunnen maken om te printen met niet-originele inktpatronen.
                Maar ik denk dat er dan ergens een boodschap op het scherm komt dat je originele inkt moet kopen.
                Het is natuurlijk ook mogelijk dat de printer stuk is, bijvoorbeeld als een van de flexibele kabeltjes naar de printkop kapot is, dan is het best mogelijk dat de printkop wel heen en weer gaat, maar dat er geen inkt op het papier terechtkomt.

                Ik ben hier ondertussen overgeschakeld naar een Epson "Ecotank" printer (ET-7700, dat is niet de goedkoopste uit de reeks), maar als je weinig print dan zal het heel lang duren voor je er voordeel uit haalt want Ecotank printers zijn wel vrij duur in aankoop.
                De inkt is dan weer heel goedkoop ten opzichte van de kleine inktpatroontjes zodat er niet echt een reden is om te gaan experimenteren met niet-originele inkt die nog een beetje goedkoper is, maar die dan waarschijnlijk veel slechtere prints oplevert.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Uit printer komen er enkel blanco pagina's

                  Gelijk ik eerder gemeld had , de eerste 12 pagina's vlekkeloos en de 13 de en de rest blanco , niks , nog geen onduidelijke afdruk . Ik snap het ook niet .

                  Comment


                  • #10
                    Re: Uit printer komen er enkel blanco pagina's

                    Ik veronderstel dat uw "witte" cartridges een Chip hebben, heb je deze een gereset?
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Uit printer komen er enkel blanco pagina's

                      Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
                      Volgens mij zit er in de software van die printers iets dat het printen onmogelijk maakt wanneer ge niet de originele cartridges gebruikt.
                      Dan zouden de eerste 12 pagina’s toch ook niet geprint worden?
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Uit printer komen er enkel blanco pagina's

                        Zo is het . Printer spooler heeft ook geen oplossing gebracht .

                        Comment


                        • #13
                          Re: Uit printer komen er enkel blanco pagina's

                          Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                          Het is me onduidelijk, maar komen er nog gedrukte pagina's uit? De eerste 12 bijvoorbeeld? Zo ja, dan lijkt het me op het eerste zicht toch geen technisch probleem (hardware) en is het software matig of houdt het verband met het document zelf.
                          Zou ik in eerste instantie ook denken. [emoji106]

                          Eerst eens proberen met een ander document en indien nog steeds hetzelfde probleem desnoods printer eens verwijderen en opnieuw installeren (of een tweede printer toevoegen).
                          Ook laatste drivers eens proberen.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Uit printer komen er enkel blanco pagina's

                            Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
                            Zo is het . Printer spooler heeft ook geen oplossing gebracht .
                            De eerste 12 worden nog steeds gedrukt?
                            Zeker dat het document OK is?

                            Neem eens een document van 1 pagina en print dat 15 keer.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Uit printer komen er enkel blanco pagina's

                              Nee , de eerste pagina's van mijn document worden ook niet meer afgedrukt . Als ik een document aanmaak in Word wordt ook niet uitgeprint of ik selecteer een tekst op een site en ik geef het commando print . Niks .

                              Comment

                              Working...
                              X