Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Amsterdam foto s/albums

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De Amsterdam foto s/albums

    Ik heb vandaag de eerste foto s/ albums van Amsterdam bekeken en ze vallen niet tegen. Slecht weer kan ook zo zijn voordeel hebben want:

    1. Met mooi weer waren jullie nooit het Paleis van binnen gaan bezoeken.
    2. Er zijn heel wat mooie donkere herfstfoto s te zien

    Volgend voorjaar of zomer nog een keer doen maar dat zit al in de planning geloof ik

  • #2
    Re: De Amsterdam foto s/albums

    Oorspronkelijk geplaatst door marjo
    Volgend voorjaar of zomer nog een keer doen maar dat zit al in de planning geloof ik
    Geloof ik ook , route is nu al bekend
    Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
    Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

    Comment


    • #3
      Re: De Amsterdam foto s/albums

      Ik was inderdaad ook benieuwd naar de foto's en de albums die de SD A'dam gangers zouden laten zien! Zeker gezien het weer was ik nieuwsgierig naar de toon van de foto's.
      Het valt me niet tegen; de druilerigheid wordt goedgemaakt door vrolijke foto's.

      Ik moet wel van het hart dat ik sommige albums nogal fors van omvang vind..
      Persoonlijk vind ik meer dan 40 foto's nogal veel voor een album.
      Maar wellicht komt dat omdat ik zelf een ander doel voor ogen heb met het samenstellen van een SD album.

      gert / blackadder
      Come on, don't be a bore: visit my photolog!BlackAdder's Finest Photographs

      Comment


      • #4
        Re: De Amsterdam foto s/albums

        @Blackadder :

        Ben dan eigenlijk wel benieuwd naar de doelstelling die u voor ogen heeft bij het samenstellen van een SD Album

        Volgens mij is de bedoeling van een SD album het tonen van foto's die gemaakt zijn tijdens een SD. En of dat er nu 10 of 70 zijn .....

        Begrijp me niet verkeerd , val u niet aan op uw uitspraak , maar ben wel benieuwd naar uw motivatie
        Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
        Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

        Comment


        • #5
          Re: De Amsterdam foto s/albums

          Ik ben het helemaal met Blackadder eens.
          Volgens mij is het de bedoeling je mooiste, leukste, opvallendste, grappigste foto's te laten zien. Ik kan me bij sommige albums echter niet aan de indruk onttrekken dat de fotograaf zijn hele geheugenkaart in een album heeft gezet en alleen de écht heel erg mislukte foto's heeft weggelaten (en zelfs dat niet eens ).
          Kortom: een album met zoveel foto's van één dag KAN gewoon niet alleen foto's bevatten die aan de hierboven genoemde "eisen" voldoen. Die grote albums bevatten (voor mij) dan ook veel oninteressante of bijna dubbele foto's. Ik snap wel dat die albums voor deelnemers aan de SD leuker en herkenbaarder zijn dan voor niet-deelnemers (vooral foto's van fotografen vind ik zelf ook altijd erg leuk hoor), maar als je wilt dat anderen je hele album bekijken en niet (zoals ik doe bij grote albums) alleen de thumbs en hier en daar een foto waarvan de thumb veelbelovend is, zul je toch je best moeten doen een beetje te snoeien.

          Sorteren hoort ook bij fotograferen. Althans, naar mijn bescheiden mening
          Meer foto's op Mukblog

          Comment


          • #6
            Re: De Amsterdam foto s/albums

            Ik wil mijn visie, beleving, beeld, whatever laten zien aan de buitenwereld een bij een SD-album in het bijzonder aan de mensen die aan de SD deelnamen middels een goed geselecteerd album; in dat album zitten de foto's waarvan ik vind dat ze bijzonder zijn, mooi zijn, eruit springen, mijn visie uitdragen, enzovoorts... Mijn streven daarbij is om mijn albums zeker kleiner dan 30 foto's te laten zijn! Al was het maar om de aandacht van de kijker te houden...
            Ik zie hier albums van 60 tot 120 foto's... Afgezien van het feit dat ik dat als kijker op een gegeven moment echt niet meer trek, zie ik in die albums wèl goede foto's die in een kleiner album samen veel meer indruk gemaakt zouden hebben op mij omdat ze ook voor dat doel geselecteerd zouden zijn...
            Ach, het klinkt wat warrig, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Hoe dan ook, mijn bedoeling is om te stimuleren, motiveren, selecteren! Maak een album dat men zich herinnert!
            P.S. @Hanske: je mag wel JE zeggen hoor , zo oud ben ik nou ook weer niet....
            Come on, don't be a bore: visit my photolog!BlackAdder's Finest Photographs

            Comment


            • #7
              Re: De Amsterdam foto s/albums

              Oorspronkelijk geplaatst door BlackAdder
              P.S. @Hanske: je mag wel JE zeggen hoor , zo oud ben ik nou ook weer niet....
              Ben netjes opgevoed he ?
              Bedankt voor je uitleg in ieder geval, tis me duidelijk nu
              Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
              Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

              Comment


              • #8
                Re: De Amsterdam foto s/albums

                Ik wilde eerst reageren door te zeggen dat Vlamingen veel vaker "u" gebruiken dan Nederlanders, maar ja, Hanske is gene Vlaming zenne

                @BA: je had het niet beter kunnen omschrijven hoor
                Meer foto's op Mukblog

                Comment


                • #9
                  Re: De Amsterdam foto s/albums

                  Ja, ik kan dit ergens wel volgen.
                  Nu, ik ben zo'n mastodont-pusher. De verklaring hiervoor geven is echter niet eenvoudig. Toch probeer ik het en wie weet, kan er mij iemand helpen.
                  1) Ik ben voornamelijk een detaillist. maw, hoe meer details ik kan zien, fotograferen, obserrveren, hoe liever ik het heb. Nadeel is dan wel, dat er steeds enorm veel details, foto's te zien zijn.
                  2) Al heel mijn leven ben ik bezig met verhalen en teksten te schrijven. Daar moet vaak tot in details worden gegaan om iets knaps, aangenaam te maken.
                  3) Ik kan het niet laten, doch, ik heb ergens die inwendige link om in allerhande dingen dubbelzinnigheden te ontdekken. Dit geeft vaak als gevolg dat er weer iets meer wordt gefotografeerd dan anders. (zie foto A'dam van vrouw met handen voor de ogen. Ik heb er daar nog 3 andere van, maar met andere houdingen, andere details, die eigenlijk nog veel leuker zouden zijn, indien in reeks met komentaar geplaatst, denk ook aan de eerste foto en tweede foto, die op elkaar inspelen met de tekst. Nu, dat kost je dan wel 2 foto's)
                  4) De fotografie is voor mij een verlengde van mijn ogen en zeker een verlengde van observatietijd. Ik neem dus veel foto's die ik nadien op mijn gemak bekijk en probeer in te schatten. Zo is het dat ik dan ook jaren nadien me terug die uitstap, die trip, die persoon even levendig kan voorstellen als op het ogenblik van opname. Ik kan perfect op de minuut na, nog de SD van Brugge (vorig jaar, deze tijd) voorstellen. Daar had ik ook massa's detailfoto's van.
                  5) Ik geniet ervan dat ik de repliek krijg (zelf-narcisme ?) van, zijt gij wel geweest waar wij allen zijn naartoe gegaan ?
                  6) Zo heb ik van A'dam, het museum, van één haardvuur-versiering zo'n 15 à 20-tal foto's. Allen details die enorm rijk zijn, zelfs plezant om zien. Nu, dit posten is inderdaad waanzin, doch ik kan het niet laten om anderen er even attent op te maken dat het schone van het leven ook in die kleine, pietlultige dingetjes zit ...
                  7) Ik heb de indruk, dat, indien ik een album post, ik eerder een verhaal kwijt wil, voorzien van illustraties. DIt is voor mij de betekenis van 'album'. Bij anderen is dit duidelijk anders. Het is dat andere waar ik een pieneut in ben.
                  EN zo kan ik verder gaan.


                  Dus, ik ben op zoek naar iemand die me eens leren kan hoe een éénvoudig albumke samen te stellen, dewelke mijn gemoedstoestand (wat dit is toch de afbeelding van onze gevoelens op het ogenblik van opname) duidelijk kan weergeven. Ik denk dat dit niet eenvoudig is, spijtig.

                  Ik geniet nadien wel van die foto's waar ik bredere, grotere zichten krijg. Daar leer ik kijken met andere ogen.
                  https://www.fotospotter.be
                  Je suis content d’être heureux

                  Comment


                  • #10
                    Re: De Amsterdam foto s/albums

                    Ik zie hier albums van 60 tot 120 foto's... Afgezien van het feit dat ik dat als kijker op een gegeven moment echt niet meer trek, zie ik in die albums wèl goede foto's die in een kleiner album samen veel meer indruk gemaakt zouden hebben op mij omdat ze ook voor dat doel geselecteerd zouden zijn...
                    Ja ben het helemaal met je eens! Persoonlijk heb ik ook nog voorkeur voor foto s met een titel (wat of waar of wie) of een korte tekst erbij

                    Comment


                    • #11
                      Re: De Amsterdam foto s/albums

                      Quote: "ik kan het niet laten om anderen er even attent op te maken dat het schone van het leven ook in die kleine, pietlultige dingetjes zit ..." Unquote

                      en hoe pietluttig dat ook kan zijn... LOL

                      even serieus, wimvan heeft denk ik hetzelfde als ik. Voorheen werd ik ook wel eens vreemd aangekeken als ik een diashow wilde presenteren met ruim 400 dia's (of meer). Maar achteraf had men dan wel een "filmisch' verslag gezien, door mijn ogen c.q. lenzen, en was men verbaasd dat het 'alweer over' was.
                      Dat is het nadeel van een album inzien van een ander, je volgt de timing van de fotograaf niet.
                      Desalnietemin, ik heb in een andere thread al schuld bekend, dat ik idd te weinig gesnoeid heb. Ik ben alleen 'bang' dat een album dan snel te 'fragmentarisch' wordt. We zullen zien, maar het ultieme album is drie foto's?
                      Groets, Gerhard
                      Panasonic FZ1000 - Metz 45 - Nikon S3500

                      Comment


                      • #12
                        Re: De Amsterdam foto s/albums

                        Oorspronkelijk geplaatst door Thor
                        We zullen zien, maar het ultieme album is drie foto's?
                        Heya Bro en rest,

                        Ik snap nu eindelijk wel wat Jacki en BA bedoelen.

                        Zo'n groot album had misschien beter geweest met een video-camera. Ik bedoel als je 120+ foto's plaatst zie je uiteindelijk niet meer waarom het gaat.
                        Hoe vreemd het ook klinkt.
                        De foto's zijn voor de fotograaf wel belangrijk maar voor diegene die het album bekijkt niet altijd. Dus geniet van alle foto's thuis op de HD maar zet alleen de mooiste en beste in een album bij BD.
                        Dat is ongeveer wat men bedoelt.
                        Een belangrijk aspect van de fotografie is "de kunst van het weglaten"
                        Of zoals men tegenwoordig zegt "Less is more" (Behalve met salaris, natuurlijk).

                        Just my 2 €-cents.

                        Groetjes
                        André Barnier
                        SONY DSC RX10IV 24-600mm
                        http://www.pbase.com/abarnier

                        Comment


                        • #13
                          Re: De Amsterdam foto s/albums

                          Oorspronkelijk geplaatst door ABarnier
                          "Less is more" (Behalve met salaris, natuurlijk).
                          Zelfs dat, is iets waar ik over nadenk!
                          Maar ja ik ben ook zo'n type die als meest recente aanschaf een "oeroude" analoge tweedehands camera heb aangeschaft.
                          Ben het trouwens met Blackadder eens, wat onverlet laat dat een ieder individuele keuzevrijheid heeft. Maar als punt van overweging mi terecht opgemerkt.

                          Verder veel kijkplezier!

                          Jan
                          You're welcome at: http://janvandenbroekfotografie.nl

                          Comment


                          • #14
                            Re: De Amsterdam foto s/albums

                            Luid en duidelijk mensen, heel erg bedankt. Ik begrijp goed wat er gezegd wordt, maar vind dat nu nog wel even moeilijk.

                            Er speelt ook nog wat extra's mee in mijn hersenkronkels, nl. dat voorheen met analoog, kon je met een groot album je 'rijkdom' laten zien, toch?
                            Wij amateurkes wel hoor! Misschien dat ik dat ook nog een beetje heb. Een foto-album dat niet te tillen was, dan had je tenmiste wat!


                            Ik denk dat ik een nieuw mantra zoek, van 'wel veel schieten, maar niet posten!'

                            Enfin, intussen heb ik mijn album al wat opgekuisd, c.q. wat weggehaald.
                            Probeer nog eens 'opnieuw' te kijken, en zie of dit genietbaarder (?) is...
                            Ik vind een aflaat van 30% best grof.....
                            Groets, Gerhard
                            Panasonic FZ1000 - Metz 45 - Nikon S3500

                            Comment

                            Working...
                            X