Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

software/app/onlinetoepassing voor bewaren en sorteren van foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • software/app/onlinetoepassing voor bewaren en sorteren van foto's

    Ik zou graag in mijn bestaande fotodatabank (op een externe eigen harde schijf) de foto's automatisch laten sorteren op automatische labels en zelf ingevoerde labels. Ik ben dus in eerste instantie op zoek naar een softwaretoepassing die in staat is om via AI mensen (face recognition), zaken (hond, strand, kasteel, ...) herkend en labelt.
    In tweede instantie ben ik op zoek naar een online (in the cloud) toepassing waar ik reservecopies van mijn harddisc kan plaatsen (in geval van ...) Op mijn ipad bestaat reeds de hierboven automatische sortering maar dan dien ik al mijn foto's over te zetten op de icloud (denk ik)? Ik vroeg mij dus af welke flow en toepassingen jullie hanteren voor het veilig bewaren van jullie foto's en het labelen zonder dat ik handmatig elke foto individueel moet labelen?

    Ik heb nu reeds photoshop cs6. Ik heb ook geprobeerd om het via Picasi te doen maar dat kost mij uren en is veel minder accuraat dan de toepassing op mij ipad.

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: software/app/onlinetoepassing voor bewaren en sorteren van foto's

    Bij mij staan alle foto's thuis op mijn NAS van Synology. Die hebben een toepassing 'Moments' die het toelaat om de beelden gegroepeerd weer te geven, in een eigen gemaakt album, of in een automatisch gegenereerd album (op basis van onderwerpen en personen op de foto). Vergelijk het met de functionaliteit van Google Photo, alleen iets minder goed. Voordeel is wel dat de foto's niet bij Google in bewaring gegeven moeten worden.
    Mijn NAS is bereikbaar van buitenaf, dus ik kan mijn foto's vanop elke pc raadplegen, en met een app zelfs vanop mijn telefoon. Verder kan je op deze manier de foto's ook makkelijk delen met andere mensen.
    https://www.instagram.com/tom.vdpoel/

    Comment


    • #3
      Re: software/app/onlinetoepassing voor bewaren en sorteren van foto's

      Oorspronkelijk geplaatst door Zilverberg Bekijk bericht
      I

      Ik heb nu reeds photoshop cs6. Ik heb ook geprobeerd om het via Picasi te doen maar dat kost mij uren en is veel minder accuraat dan de toepassing op mij ipad.
      Als je PS al hebt kies je toch voor Lightroom, is dat dan geen logische keuze?
      ...leeg...

      Comment


      • #4
        Re: software/app/onlinetoepassing voor bewaren en sorteren van foto's

        Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
        Als je PS al hebt kies je toch voor Lightroom, is dat dan geen logische keuze?
        Dit begrijp ik niet. Lightroom is toch een ander programma dan Photoshop? Stel je voor om Lightroom aan te kopen?

        Comment


        • #5
          Re: software/app/onlinetoepassing voor bewaren en sorteren van foto's

          Oorspronkelijk geplaatst door Zilverberg Bekijk bericht
          Dit begrijp ik niet. Lightroom is toch een ander programma dan Photoshop? Stel je voor om Lightroom aan te kopen?
          Aankopen kan niet meer, enkel een abonnement is mogelijk.
          Hoewel ik precies omwille van dat abonnement van Adobe afstap, is Lightroom wellicht de beste DAM (digital assets manager) ter wereld, want dat is toch wat je zoekt, niet.
          Met  en schietende in JPG en RAW gebruik ik  Photos als DAM. Ik laad enkel de JPGs op. De RAWs gaan in een yyyy/mm/dd folderstruktuur op een externe schijf. Photos heeft face recognition, location, keywords, etc. en alles wat ik nog heb als DAM. Een foto is snel gevonden, en dan maar het overeenkomstig RAW-bestand ontwikkelen met een RAW-developer. Vroeger zou ik gezegd hebben: een RAW-developer naar keuze, maar mijn keuze is gevallen op DxO PhotoLab.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: software/app/onlinetoepassing voor bewaren en sorteren van foto's

            Ik heb een IPad maar geen desktop of laptop van Apple. Kan je ook op je gewone pc de foto’s downloaden in de cloud van Apple? Heb je dan een uitgebreid abonnement op de Apple cloud? Bewerken kan ik op mijn pc maar ordenen op mijn IPad alleen lijkt me ook zo’n gedoe, denk ik?

            Comment


            • #7
              Re: software/app/onlinetoepassing voor bewaren en sorteren van foto's

              is Lightroom wellicht de beste DAM (digital assets manager) ter wereld...

              Dat betwijfel ik. Kijk eens naar Photo Supreme : https://www.idimager.com/
              DAM én met een geweldige support.

              Comment


              • #8
                Re: software/app/onlinetoepassing voor bewaren en sorteren van foto's

                Oorspronkelijk geplaatst door Zilverberg Bekijk bericht
                Ik heb een IPad maar geen desktop of laptop van Apple. Kan je ook op je gewone pc de foto’s downloaden in de cloud van Apple? Heb je dan een uitgebreid abonnement op de Apple cloud? Bewerken kan ik op mijn pc maar ordenen op mijn IPad alleen lijkt me ook zo’n gedoe, denk ik?
                Geen idee. Ik gebruik geen Cloud services.

                Oorspronkelijk geplaatst door vonkske Bekijk bericht
                is Lightroom wellicht de beste DAM (digital assets manager) ter wereld...

                Dat betwijfel ik. Kijk eens naar Photo Supreme : https://www.idimager.com/
                DAM én met een geweldige support.
                Had ik nog nooit van gehoord.
                Ik dacht meteen, tja, maar dat zal niet voor Mac zijn, maar jawel hoor.
                En zonder abo?

                Ik heb een tijdje geleden een topic geplaatst waarin Matt K een samenvatting geeft van wat er op dit moment (naast Adobe) allemaal bestaat: https://forum.belgiumdigital.com/f7/...be-571407.html
                Ik dacht niet dat idimager daarbij vermeld werd, maar ik kan me vergissen.
                Alleszins: ofwel Adobe LR, ofwel zoeken naar iets anders. Mijn oplossing, maar ik heb een all-Mac huishouden, heb ik boven gegeven.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: software/app/onlinetoepassing voor bewaren en sorteren van foto's

                  Hier hebben jullie een overzicht van DAM software met reviews. Voor elk wat wils dus. https://www.capterra.com/digital-ass...ment-software/
                  PhotoSupreme is gemaakt door voormalig lid van Belgiumdigital 'Havezet'

                  Comment


                  • #10
                    Re: software/app/onlinetoepassing voor bewaren en sorteren van foto's

                    Oorspronkelijk geplaatst door Zilverberg Bekijk bericht
                    In tweede instantie ben ik op zoek naar een online (in the cloud) toepassing waar ik reservecopies van mijn harddisc kan plaatsen (in geval van ...)
                    Jottacloud. Goede basisfunctionaliteit, geen Webdav en minder geschikt voor mensen met Synology NAS, maar de rest doet het platform super goed. Zowel, sync, backup en archivering. Ook een Smartphone app, met photoalbum luik. Al bij al ben ik hier persoonlijk super tevreden over.
                    | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Sony Xperia 5 III | There are days where the act of seeing appears to be true happiness.

                    Comment


                    • #11
                      Re: software/app/onlinetoepassing voor bewaren en sorteren van foto's

                      Oorspronkelijk geplaatst door Zilverberg Bekijk bericht
                      Dit begrijp ik niet. Lightroom is toch een ander programma dan Photoshop? Stel je voor om Lightroom aan te kopen?
                      Als je het huurmodel wil is dat de betere oplossing.
                      ON1 photo raw kan je kopen, en dat is een DAM en een PS-cloon tegelijk. (neen niet zo uitgebreid maar met de evolutie naar AI gaat PS wel klopjes krijgen.
                      Capture One kan je gratis krijgen voor Sony en Fuji, maar er is ook een probeerversie.
                      ...leeg...

                      Comment

                      Working...
                      X