Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarderingen en labels in bridge

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waarderingen en labels in bridge

    Hallo allemaal,

    Ik heb in de zoekfunctie al gezocht, maar kan dit probleem niet direct vinden, vandaar een nieuw draadje...

    Ik heb in Bridge een aantal foto's van een waardering (sterren) voorzien, nu zou ik die willen wijzigen, maar ik mag doen wat ik wil, die wijzigen niet meer. Welke instelling heb ik blijkbaar nu weer paraplu gezet dat die niet meer te wijzigen zijn?

    Alvast bedankt!

    Anke
    Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

  • #2
    Re: Waarderingen en labels in bridge

    Ik zou er niet van verschieten dat deze functie al jaren deel uitmaakt van Adobe Bridge. Zo vernieuwend zijn die mannen niet.
    Dat gezegd zijnde, op de Mac zet je je -zeg maar- drie sterren, via ⌘-0 om in geen sterren, of anders gezegd:


    De ⌘-toets op de Mac heet de cmd-toets. Bij PC/Windows gebruikt men in plaats daarvan gewoonlijk de Ctrl-toets.
    Helpt dit?
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Waarderingen en labels in bridge

      Hallo LesC, bedankt voor je reactie, maar nee dat doet het dus niet. Ik kan op geen enkele manier die 2 sterren in iets anders veranderen. 1 keer wou hij er nog een rood label bij doen, maar nu ik dat terug verwijderd heb, doet ie dat ook niet meer. :-S

      Ik heb het ook enkel voor bij foto's die ik na het toekennen van de sterren in PS bewerkt en opgeslagen heb. Bij de rest kan ik naar believen blijven wijzigen.
      Dat is toch raar?
      Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

      Comment


      • #4
        Re: Waarderingen en labels in bridge

        Kun je nagaan wat je rechten zijn op de bestanden waarvan je de rating niet kunt wijzigen. Ik vermoed dat je wel lees- en schrijfrechten moet hebben. Bij Mac is dat een ⌘-i (Get Info) op een bepaald bestand (ik doe dit wel buiten Adobe Bridge, gewoon op de Finder).


        En dit misschien ook 'ns bekijken: https://forums.adobe.com/thread/2236241
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Waarderingen en labels in bridge

          Oorspronkelijk geplaatst door Muse Bekijk bericht
          Hallo LesC, bedankt voor je reactie, maar nee dat doet het dus niet. Ik kan op geen enkele manier die 2 sterren in iets anders veranderen. 1 keer wou hij er nog een rood label bij doen, maar nu ik dat terug verwijderd heb, doet ie dat ook niet meer. :-S

          Ik heb het ook enkel voor bij foto's die ik na het toekennen van de sterren in PS bewerkt en opgeslagen heb. Bij de rest kan ik naar believen blijven wijzigen.
          Dat is toch raar?
          Bedoel je dat je het enkel hebt bij PSD files dan ?

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Waarderingen en labels in bridge

            Hallo allemaal,

            Bedankt om mee te denken, ik heb de oorzaak gevonden.

            Ik heb een nieuwe ssd schijf, die in exfat geformatteerd was. Blijkbaar nemen je bestanden dan ook veel meer plaats in. Waardoor die ssd van 2T ineens vol stond, wat ik in eerste instantie niet kon geloven. Ondertussen heb ik de schijf opnieuw geformatteerd in fat 32 (ik weet oud, maar ja); heb nu terug meer dan 300gb overschot én bridge wil die dingen wel weer aanpassen, het kwam dus door te weinig geheugen.

            @LesC aangezien het foto's van mezelf zijn, ga ik er vanuit dat ik sowieso lees en schrijfrechten heb? Ik heb het nagekeken en dat is wel OK. (maar goed om ook na te kijken als er iets niet werkt)

            @ Sieg: het waren allemaal psd's, maar enkele had ik al volledig af, aan enkele wou ik nog enkele dingen aanpassen, dus ik had die enkele sterren gegeven om te zien welke. Als ze dan af waren, kon ik die sterren wegdoen en zag ik dat ze klaar waren. Maar ineens ging dat niet meer en bij de volgende foto kon ik die ook niet meer opslaan, waardoor ik wist dat de schijf vol was. (wat eigenlijk niet kon)

            Groetjes,

            Anke
            Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

            Comment


            • #7
              Re: Waarderingen en labels in bridge

              Blij dat het probleem van de baan is.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: Waarderingen en labels in bridge

                Bedankt om dit met ons te delen Anke, mss heeft iemand anders er ook wat aan indien hen hetzelfde probleem overkomt

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment

                Working...
                X