Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste waterval

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mijn eerste waterval

    Waterval in Oostenrijk

    Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
    Last edited by Laurens; 22 augustus 2019, 21:53.
    Canon 7D , Canon 70-200 F4 L USM, Tamron 17-55 2.8, Canon 50mm 1.8, 430 EXII

  • #2
    Re: Mijn eerste waterval

    Is dat ook opgenomen met de SM-G960F TAPATALK ?
    Ymmv
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

    Comment


    • #3
      Re: Mijn eerste waterval

      Goed van compo maar door te lange sluitertijd is alle detail in het stromende water weg.
      Een sluitertijd van maar 1/4e was zeker een stap in de goede richting
      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

      Comment


      • #4
        Re: Mijn eerste waterval

        Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
        Is dat ook opgenomen met de SM-G960F TAPATALK ?
        Ymmv
        Nee met een Fujifilm xt-20 met de 18-55 lens

        Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
        Canon 7D , Canon 70-200 F4 L USM, Tamron 17-55 2.8, Canon 50mm 1.8, 430 EXII

        Comment


        • #5
          Re: Mijn eerste waterval

          De visie zit er duidelijk in en actie ook, nu nog stilaan verbeteren - info genoeg.
          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

          Comment


          • #6
            Re: Mijn eerste waterval

            Waarom is die gelabeld als NSFW?

            Comment


            • #7
              Re: Mijn eerste waterval

              Moderator Note: NSFW label verwijderd
              Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

              Comment


              • #8
                Re: Mijn eerste waterval

                Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                Goed van compo maar door te lange sluitertijd is alle detail in het stromende water weg.
                Een sluitertijd van maar 1/4e was zeker een stap in de goede richting
                Ga hierin mee. Het water is een beetje te 'fluffy' geworden. Net een suikerspin.

                Comment


                • #9
                  Re: Mijn eerste waterval

                  Oorspronkelijk geplaatst door Schutters Bekijk bericht
                  Ga hierin mee. Het water is een beetje te 'fluffy' geworden. Net een suikerspin.
                  ik volg ivm water !!! grts Jozef
                  Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mijn eerste waterval

                    Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                    Goed van compo maar door te lange sluitertijd is alle detail in het stromende water weg.
                    Een sluitertijd van maar 1/4e was zeker een stap in de goede richting
                    Een fraaie foto, maar ik ga zeker met de opmerking van Frans mee.
                    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                    Vriendelijke groeten, Johan

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mijn eerste waterval

                      Hoi Sikse,

                      Als je zo’n foto maakt is het moeilijkste deel een mooie compositie maken, zeker als je niet uit de hand fotografeert. Als je je camera goed geplaatst krijgt heb je al 80% van het werk gedaan. Dat deed je perfect!
                      Daarna is het wat experimenteren om tot een goede combinatie te komen van sluitertijd en diafragma. Te lange sluitertijd en je beeld verliest alle details van de beweging (zoals hier), te korte sluitertijd en alles wordt bevroren en je verliest alle beweging.
                      Dus volgende keer, eens je opstelling goed is, een 5-tal tests doen en je zal zien dat je heel snel tot een nog beter resultaat zal komen. Zelf een geoefend fotograaf zal zo’n beeld niet in één poging goed hebben. Je bent dus geen kluns als je wat moet testen en herbeginnen.
                      Soms kan je in nabewerking iets uit de witte massa krijgen die nu niet zichtbaar is door wat met de belichting te spelen, maar je doet het natuurlijk beter op het moment dat je de foto neemt.

                      Groetjes en veel succes!
                      P.s.: dit is een heel dankbaar thema om mee spelen, ik vind dit ook top!
                      Nikon Z6 II & D500 + Nikon 24-70mm + Nikon 28-300mm + Nikon 70-200mm 2.8 VRII + Sigma 180mm macro 1:1 f3.5 APO EX DG HSM + SB900
                      Drone piloot A2/A3 met DJI Mavic 2 Pro

                      Comment


                      • #12
                        Re: Mijn eerste waterval

                        Ik ben er ook eens mee bezig geweest, en het is zoals Riho hierboven zegt: na het instellen van de compositie is het een zaak om verschillende belichtingen te proberen (ook wat spelen met een polarisatie filter).
                        Oefening baart kunst!
                        Amateur fotograaf,
                        lid van EOS Wevelgem en Natuurpunt fotografiewerkgroep Zuid-west Vlaanderen.

                        Comment

                        Working...
                        X