Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke 24/70 of 24/105 lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke 24/70 of 24/105 lens

    ALVAST BEDANKT VOOR DE REACTIES
    Ik bezit ook wat betreft vogelfotografie EF100/400 4.5/5.6 IS USM EN EXTENDER 1.4
    verder EF 70/200 2.8 L

  • #2
    Re: Welke 24/70 of 24/105 lens

    Oorspronkelijk geplaatst door estartit Bekijk bericht
    ALVAST BEDANKT VOOR DE REACTIES
    Ik bezit ook wat betreft vogelfotografie EF100/400 4.5/5.6 IS USM EN EXTENDER 1.4
    verder EF 70/200 2.8 L
    naar mijn mening is EF100/400 niet geschikt zelf met EXTENDER 1.4, je verliest een paar stops aan licht, en je moet de vogels heel dicht benaderen.

    Comment


    • #3
      Re: Welke 24/70 of 24/105 lens

      Oorspronkelijk geplaatst door estartit Bekijk bericht
      ALVAST BEDANKT VOOR DE REACTIES
      Ik bezit ook wat betreft vogelfotografie EF100/400 4.5/5.6 IS USM EN EXTENDER 1.4
      Voor niet al te schuwe vogels is die 100-400 zeker bruikbaar en ook met die extender.
      Met 1.4 verlies je gewoon 1 stop !
      Met die combinatie kan je zeker al starten
      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

      Comment


      • #4
        Re: Welke 24/70 of 24/105 lens

        Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
        Voor niet al te schuwe vogels is die 100-400 zeker bruikbaar en ook met die extender.
        Met 1.4 verlies je gewoon 1 stop !
        Met die combinatie kan je zeker al starten
        -1stop van f5.6 hoeveel is dat, een tam kanariepietje zal dan lukken

        Comment


        • #5
          Re: Welke 24/70 of 24/105 lens

          Oorspronkelijk geplaatst door estartit Bekijk bericht
          ALVAST BEDANKT VOOR DE REACTIES
          Ik bezit ook wat betreft vogelfotografie EF100/400 4.5/5.6 IS USM EN EXTENDER 1.4
          verder EF 70/200 2.8 L
          Je had beter deze reactie bij je eerdere vraag gepost, lijkt me logischer toch

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Welke 24/70 of 24/105 lens

            Oorspronkelijk geplaatst door D.B.D Bekijk bericht
            -1stop van f5.6 hoeveel is dat, een tam kanariepietje zal dan lukken
            Op dergelijke manier reageren dat is gewoon geen stijl maar kinderachtig gedrag.
            Bovendien is het verschil tussen 1 stop en 2 stops (zoals iemand hierboven aangaf) nog steeds een zee van verschil aan licht !
            Misschien nog een goede raad: bij tips ga ik gewoonlijk kijken naar de beelden die de tipgevers zelf produceren, in de meeste gevallen is de kwaliteit van de tips recht evenredig met wat die personen er zelf van terechtbrengen
            bedankt om te kijken of te reageren, frans !

            Comment


            • #7
              Re: Welke 24/70 of 24/105 lens

              Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
              Op dergelijke manier reageren dat is gewoon geen stijl maar kinderachtig gedrag.
              Bovendien is het verschil tussen 1 stop en 2 stops (zoals iemand hierboven aangaf) nog steeds een zee van verschil aan licht !
              Misschien nog een goede raad: bij tips ga ik gewoonlijk kijken naar de beelden die de tipgevers zelf produceren, in de meeste gevallen is de kwaliteit van de tips recht evenredig met wat die personen er zelf van terechtbrengen
              nu je het zegt bekijk mijn foto's van de vogels die ik maakte, die zijn allemaal gemaakt met 600mm f4, en zelf de minst schuwe vogels lieten u niet korter komen dan +- 15m dit zeg ik maar om aan te tonen dat met een 400mm f 5.6 het bijna niet te doen is. Maar vraag het aan echte vogel fotograven en kijk met wat voor lenzen ze werken.
              nog een kleine info: Bijvoorbeeld: f/5.6 laat precies tweemaal zoveel licht door als f/8. Dit betekent dat wanneer jet fotografeert met f/5.6 en je wilt naar f/8 maar met dezelfde belichting, je ervoor moet zorgen dat de sluitertijd precies tweemaal zo lang wordt (omdat f/8 slechts de helft licht doorlaat als f/5.6). Stel dat je fotografeert op 1/100s op f/5.6, dan zul je bij f/8 naar een sluitertijd van 1/50s toe moeten.
              Last edited by D.B.D; 17 augustus 2019, 14:59.

              Comment


              • #8
                Re: Welke 24/70 of 24/105 lens

                Met alle respect voor de topicstarter,
                Ik zeg alleen dat de topicstarter met het gerief dat hij heeft kan beginnen met vogelfotografie,
                als het hem ligt kan hij nog altijd kijken of hij het de moeite vindt om al of niet een aanslag op zijn spaarpot te plegen.
                In fotografie moet je groeien, zowel wat ervaring betreft als materiaal.
                Ik ben niet van plan om hier verder mijn tijd te verdoen om te proberen de man te spelen en mij te verliezen in zinloze en welles-nietes spelletjes !
                Het gaat daar ook niet om maar wel om een iets of wat zinnig antwoord op een vraag van de topicstarter !
                bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                Comment


                • #9
                  Re: Welke 24/70 of 24/105 lens

                  De vraag was welke lens: welke variant van de 24-70 of de 24-105, dacht ik.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke 24/70 of 24/105 lens

                    Er zijn inderdaad verschillende 24-70 en 24-105 lenzen, verschillende merken, maar ook binnen hetzelfde merk zijn er meerdere mogelijkheden.
                    Voor Canon is er de 24-70 f2,8 L II en de 24-70 f4 L IS, maar er is ook nog een Sigma 24-70 en een Tamron 24-70.
                    En er is de Canon 24-105 f4 L IS II, maar ook de 24-105 f3,5-5,6 IS STM, en om het nog moelijker te maken heeft Sigma ook nog een 24-105 f4 met Canon vatting.

                    Ik ben zelf heel tevreden over de Canon 24-70 f2,8 L II, die is op f2,8 heel scherp, dat was een heel grote verbetering ten opzichte van de oudere 24-70 f2,8 L.
                    De eerste versie van de 24-105 f4 L IS heb ik ook een tijd gebruikt, maar voor mij is f2,8 dikwijls een noodzaak, daarom gebruikte ik die 24-105 niet zo heel veel en heb ik die verkocht.
                    De nieuwe 24-105 f4 L IS II zou scherper zijn, en de Sigma 24-105 f4 Art is scherper dan de eerste 24-105 f4 L van Canon (de nieuwe Canon en de Sigma presteren volgens de reviews ongeveer hetzelfde, de Sigma is wel wat goedkoper).
                    De Canon 24-105 IS STM is meer een low-budget alternatief, maar ook die geeft vrij goede resultaten.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke 24/70 of 24/105 lens

                      @Lugosi, je hebt gelijk
                      ik heb mij hierdoor laten misleiden in combinatie met een reactie op die 100-400
                      in het vervolg beter lezen is de les

                      Oorspronkelijk geplaatst door estartit Bekijk bericht
                      ALVAST BEDANKT VOOR DE REACTIES
                      Ik bezit ook wat betreft vogelfotografie EF100/400 4.5/5.6 IS USM EN EXTENDER 1.4
                      verder EF 70/200 2.8 L
                      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke 24/70 of 24/105 lens

                        Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                        ... Ik ben niet van plan om hier verder mijn tijd te verdoen ...

                        Comment

                        Working...
                        X