Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 50-100 f/1.8 Art op FF

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 50-100 f/1.8 Art op FF

    Ik weet dat de deze lens gemaakt is voor een crop sensor.
    Helaas bestaat er voor FF geen gelijkaardige lens of je moet al naar f/2.8 gaan
    Mijn D850 en mijn Z7 kunnen automatisch DX lenzen herkennen en zich daar aan aanpassen. Daardoor gaat deze lens natuurlijk minder breed lijken op 50 en langer op 100mm, dat weet ik dus ook.
    Het is vooral de constante f/1.8 tussen het bereik van 50 en 100 dat me interesseert.
    Heeft iemand dus deze lens als eens in DX mode op een FF camera gebruikt en daar enige voorbeelden van?
    Over de theorie heb ik verder geen uitleg nodig, wel praktische ervaringen...

    Ikzelf heb geen enkele DX lens meer dus kan zelf niet testen met een ander objectief....
    Last edited by Franciskine; 11 augustus 2019, 14:30.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

  • #2
    Re: Sigma 50-100 f/1.8 Art op FF

    Francis misschien vind je dit ook wel interessant:
    Will the Sigma 50-100mm f/1.8 DC HSM ART work on a full frame body? Photographer and Reviewer Dustin Abbott answers that question in an interactive fashion ...

    Hoe de lens presteert op de FX stand.

    Maar waarom wil je weten hoe de lens op DX stand presteert? Waarom zou de lens op de DX stand anders presteren, dan op een native DX camera? Uitgezonderd de factoren van wat de pixeldichtheid met zich mee brengt.
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 50-100 f/1.8 Art op FF

      Op een Z7 zal een DX objectief enkel als DX gebruikt kunnen worden. FX staat dan in het keuzemenu grijs. De EVF past zich ook aan en wordt volledig gevuld met DX beeld.

      Edit: net geprobeerd met de Sigma 17-70 f/2.8-4 OS met bevestiging van bovenstaande.
      Last edited by frank207be; 12 augustus 2019, 18:51.

      Comment

      Working...
      X