Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Misschien zie ik het niet goed ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Misschien zie ik het niet goed ...

    ... maar in volgend fragment zie je dat de auto vlak voor het fietspad stopt, maar door zijn eigen motorkap ziet die toch die rode strip niet ???
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

  • #2
    Re: Misschien zie ik het niet goed ...

    neen maar een vaste witte lijn waar je naar toe rijdt of de haaientanden die aangeven dat je een voorrangsweg nadert zie je ook niet meer als je er op staat maar wel als je er naartoe rijdt en dan stop je inderdaad net voor de meet die je niet meer ziet.
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • #3
      Re: Misschien zie ik het niet goed ...

      Da's juist, maar in dit geval floept de strip rood aan, als je er al met de motorkap over bent, dus, mijn mening, kan je beter afgaan op de strepen of haaientanden en uiteraard dubbel voorzichtig.
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

      Comment


      • #4
        Re: Misschien zie ik het niet goed ...

        Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
        Da's juist, maar in dit geval floept de strip rood aan, als je er al met de motorkap over bent, dus, mijn mening, kan je beter afgaan op de strepen of haaientanden en uiteraard dubbel voorzichtig.
        Die strip gaat aan als er 50 meter verder een fiets nadert als ik dat goed begrijp.
        Sta je al op de strip voor die aangaat, dan is de fietser nog 50 meter ver ... was de fietser iets vroeger dan was de lijn al rood voor je aan kwam.
        Persoonlijk denk ik wel dat er dan beter een licht op een paal zou flitsen wat steeds meer in het zicht blijft.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Misschien zie ik het niet goed ...

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Die strip gaat aan als er 50 meter verder een fiets nadert als ik dat goed begrijp.
          Sta je al op de strip voor die aangaat, dan is de fietser nog 50 meter ver ... was de fietser iets vroeger dan was de lijn al rood voor je aan kwam.
          Persoonlijk denk ik wel dat er dan beter een licht op een paal zou flitsen wat steeds meer in het zicht blijft.
          Het is geen slecht systeem maar er zou ook een goed zichtbare paal met waarschuwingslicht moeten gaan knipperen. Veiligheid voor de kwetsbaarste verkeersdeelnemers boven alles. Dit systeem mogen ze in Nederland ook overnemen bij de in en uitritten.

          Comment


          • #6
            Re: Misschien zie ik het niet goed ...

            Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
            Het is geen slecht systeem maar er zou ook een goed zichtbare paal met waarschuwingslicht moeten gaan knipperen. Veiligheid voor de kwetsbaarste verkeersdeelnemers boven alles. Dit systeem mogen ze in Nederland ook overnemen bij de in en uitritten.
            Weet dat het verder wel net de zwakke weggebruikers die het meest de verkeersregels negeren.
            Fietsers door rood, stop en eenrichtingsverkeer negeren, niet op fietspad rijden, geen reflectoren, zonder licht, ... het is echt erg.
            Veiligheid hangt van iedereen af, iedereen moet voorzichtig zijn en rekening houden met anderen.
            Zo ruw geschat zal zo’n 80% alle regels negeren.
            Bizar toch als zwakke weggebruiker?
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Misschien zie ik het niet goed ...

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Weet dat het verder wel net de zwakke weggebruikers die het meest de verkeersregels negeren.
              Fietsers door rood, stop en eenrichtingsverkeer negeren, niet op fietspad rijden, geen reflectoren, zonder licht, ... het is echt erg.
              Veiligheid hangt van iedereen af, iedereen moet voorzichtig zijn en rekening houden met anderen.
              Zo ruw geschat zal zo’n 80% alle regels negeren.
              Bizar toch als zwakke weggebruiker?
              Ik geef je gelijk, maar wat wil je als de overheid het verkeerde signaal naar de fietsers geeft met de bedoeling iedereen te doen fietsen? Vroeger moest je op de straat of fietspad rijden tezij jonger dan x jaar. Dan mocht je op het voetpad rijden. Er is een tijd geweest dat alle fietsers op het voetpad mochten rijden. En dat blijven ze dus doen. Dan is er het signaal gegeven dat je de verkeerde richting door een eenrichtingsstraat mocht. Ok, het verkeersreglement zegt dat het mag als er een bord hangt. Maar ja, enkel de boodschap "je mag door een eenrichtingsstraat in de verkeerde richting rijden" is toegekomen en blijven hangen. Vroeger moest je fiets altijd reflectoren en zo hebben. Moet niet meer dus zichtbaar zijn is ook niet belangrijk. Nu mogen ze door het rode licht (rechts af slaan als er een bord is). Maar weer is het signaal gegeven dat door het rode licht rijden ok is als je fietser bent. En de verzekering van de autobestuurder draait steeds op voor de fietser, ongeacht hoe idioot die zich gedroeg.

              Wat wil je dat fietsers zich oppermachtig in het verkeer gedragen? En dan zeker als ze zo'n strak pakje aanhebben en een pot op hun kop. Iedereen opzij, hier kom ik!

              Comment


              • #8
                Misschien zie ik het niet goed ...

                Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                Ik geef je gelijk, maar wat wil je als de overheid het verkeerde signaal naar de fietsers geeft met de bedoeling iedereen te doen fietsen? Vroeger moest je op de straat of fietspad rijden tezij jonger dan x jaar. Dan mocht je op het voetpad rijden. Er is een tijd geweest dat alle fietsers op het voetpad mochten rijden. En dat blijven ze dus doen. Dan is er het signaal gegeven dat je de verkeerde richting door een eenrichtingsstraat mocht. Ok, het verkeersreglement zegt dat het mag als er een bord hangt. Maar ja, enkel de boodschap "je mag door een eenrichtingsstraat in de verkeerde richting rijden" is toegekomen en blijven hangen. Vroeger moest je fiets altijd reflectoren en zo hebben. Moet niet meer dus zichtbaar zijn is ook niet belangrijk. Nu mogen ze door het rode licht (rechts af slaan als er een bord is). Maar weer is het signaal gegeven dat door het rode licht rijden ok is als je fietser bent. En de verzekering van de autobestuurder draait steeds op voor de fietser, ongeacht hoe idioot die zich gedroeg.

                Wat wil je dat fietsers zich oppermachtig in het verkeer gedragen? En dan zeker als ze zo'n strak pakje aanhebben en een pot op hun kop. Iedereen opzij, hier kom ik!
                Probleem is dat ze niet op het voetpad, noch op het fietspad rijden maar in het midden van de straat, vaak zonder licht in tegenovergestelde richting en dan nog eens rood licht of stoptekens negeren.
                Ik weet niet, maar zelfs zonder verkeersreglement zou ik dat als fietser niet gaan doen.

                Alle fietsers op het voetpad heb ik nooit gekend.

                Wat verzekering betreft, die van de auto draait niet altijd op voor de fietser, die dekt enkel lichamelijke letsels.
                Materiële schade moet worden betaald door wie in fout is.
                Probleem is dat een fietser geen verzekering moet hebben en als die geen geld heeft, dan sta je daar mooi ... tenzij je omnium verzekerd bent.

                En ja, die fluo kanariepietjes op racebanden zijn vaak de ergste. [emoji16]
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Misschien zie ik het niet goed ...

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Weet dat het verder wel net de zwakke weggebruikers die het meest de verkeersregels negeren.
                  Fietsers door rood, stop en eenrichtingsverkeer negeren, niet op fietspad rijden, geen reflectoren, zonder licht, ... het is echt erg.
                  Veiligheid hangt van iedereen af, iedereen moet voorzichtig zijn en rekening houden met anderen.
                  Zo ruw geschat zal zo’n 80% alle regels negeren.
                  Bizar toch als zwakke weggebruiker?
                  Het is inderdaad een feit dat veel fietsers het niet nauw nemen met de verkeersregels en ik ben daar soms ook een van. Wonend in een land waar per hoofd van de bevolking de meeste fietsgebruikers zijn ter Wereld gebeuren er naar verhouding weinig ongelukken mede door de goede infrastructuur voor fietsers in NL en omdat het meeste gemotoriseerd verkeer met hun (foute) rekening houdt, de meeste automobilisten zijn vaak ook fietsers. Wanneer een school uitgaat stormen er honderden fietsers de poort uit en versperren slingerend de weg voor het overige verkeer, ik maak me er niet druk om en blijf langzaam achter hen rijden tot dat de troepen na een kilometer zich oplossen. We weten dat ze zelden of nooit richting aangeven en altijd voorrang nemen: van mij kunnen ze het krijgen. Ik moet er niet niet aandenken dat een van die kinderen wordt aangereden, ook al is het juridisch niet je schuld het zal je je levenlang blijven achtervolgen. Gelukkig krijgen per 1 juli fietsers een fikse boeten wanneer ze bezig zijn op hun smartphone.

                  Comment


                  • #10
                    Misschien zie ik het niet goed ...

                    Hier gaat het niet zozeer om kinderen, dat zijn meestal nog de besten in het verkeer.

                    Vooral volwassenen, zelfs ouderen doen zeer gevaarlijk.
                    Onlangs wou ik in Leuven aan verkeerslichten op het zebrapad de straat over steken, zeker 10 volwassenen reden door het rood en begonnen te schelden omdat we probeerden over te steken en ze wat moesten afremmen of uitwijken.
                    Zeg je dan dat het rood is voor hun dan krijg je de middenvinger of een f*ck you toegeroepen.
                    En als op de hoop toe de politie daar ook staat, die doen niets, helemaal niets.

                    Enige tijd geleden op een secundaire weg met fietspad in twee richtingen meer dan 10 km achter een tiental wielerterroristen gereden ... ze reden met 5 naast elkaar over de volledige breedte van de baan en gingen met opzet niet even opzij om ons door te laten.
                    Het verkeersreglement zegt anders dat ze niet voldoende zijn om het fietspad in groep te negeren, ook dat indien dit wel zo is (grotere groepen) dat ze maximum met 2 naast elkaar mogen rijden en bij heel grote groepen dat er begeleiding moet zijn.
                    Op het einde, waar ze stopten aan een café sprak ik er ene aan met de vraag waarom het nodig was om het verkeer op te houden en het fietspad te negeren ... enige antwoord was kus mijn kl*ten.
                    Eigenlijk zouden ze zo’n terroristen eens met hun kl* omver moeten rijden, dan zouden ze het wel leren.
                    Ooit gebeurt dat wel als ze eens een agressieve bestuurder tegen komen die het beu wordt en dan is het weer die arme zwakke weggebruikers.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Misschien zie ik het niet goed ...

                      Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                      Gelukkig krijgen per 1 juli fietsers een fikse boeten wanneer ze bezig zijn op hun smartphone.
                      Hoeveel gaan er zich daar iets van aantrekken denk je?

                      Comment


                      • #12
                        Misschien zie ik het niet goed ...

                        Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                        Hoeveel gaan er zich daar iets van aantrekken denk je?
                        Hier kunnen ze ook al jaren boetes krijgen bij overtredingen, maar het is zelden dat de politie iets doet ... want het kan niet automatisch met een flitspaal of ANPR. [emoji56]
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Misschien zie ik het niet goed ...

                          Op de grond?? Realy? een beetje zon, wat zand, en je ziet er niks van. Paaltje moet het worden. Belangrijk is het wel! Als fietser moet je verdorie serieus opletten voor die nonchalante automobilisten.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Misschien zie ik het niet goed ...

                            Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                            Als fietser moet je verdorie serieus opletten voor die nonchalante automobilisten.
                            Zoals toen ik van het werk kwam eerst die 2 fietsers die een omgekeerde driehoek negeerden (aan de zenne in Zemst) en daarna die 2 die een 8-hoekig stop bord negeerden (verbrande brug in Grimbergen) en me dan een middenvinger gaven omdat ik maar net kon stoppen? Hed ik geen neiuwe wagen gehad ik had ze met plezier alle 4 overhoop gereden.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Misschien zie ik het niet goed ...

                              Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                              Zoals toen ik van het werk kwam eerst die 2 fietsers die een omgekeerde driehoek negeerden (aan de zenne in Zemst) en daarna die 2 die een 8-hoekig stop bord negeerden (verbrande brug in Grimbergen) en me dan een middenvinger gaven omdat ik maar net kon stoppen? Hed ik geen neiuwe wagen gehad ik had ze met plezier alle 4 overhoop gereden.
                              Om maar te zeggen, wanneer heeft u voor het laatst met de fiets deelgenomen aan het verkeer? En met verkeer bedoel ik geen zondaguitstap op een jaagpad. Natuurlijk is het gemakkelijk om elke fietser over dezelfde kam te scheren, er is inderdaad bij sommige jeugd wel een houdingsprobleem, maar bij automobilisten zeker ook. Als ik morgen op mijn woonwerk traject niet goed oplet, kom ik niet op mijn werk aan. En ik respecteer de regels.

                              Comment

                              Working...
                              X