Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hondse 'nomadenblik'

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Hondse 'nomadenblik'

    Weet echt niet goed waar ik deze foto moet plaatsen. Tussen de mooie en kleurrijke dierenfoto's lijkt deze alvast niet op z'n plaats.
    En het betreft hier mijn eigen hond, dus misschien veel te subjectief bekeken om ergens op een forum te plaatsen. Laat het maar weten




    Grtz,
    Kurrrt

  • #2
    Re: Hondse 'nomadenblik'

    Kijkt niet echt gelukkig, het resultaat is wel een prachtig beeld dat het heel goed doet in ZW. Scherpte waar het hoort
    Groeten Andre

    Comment


    • #3
      Re: Hondse 'nomadenblik'

      Oorspronkelijk geplaatst door Andrevl Bekijk bericht
      Kijkt niet echt gelukkig, het resultaat is wel een prachtig beeld dat het heel goed doet in ZW. Scherpte waar het hoort
      Was hier maar net wakker denk ik. Dus zeker geen 'happy eyes'
      Was gewoon benieuwd of het beeld op zich 'krachtig' genoeg is om te plaatsten op een forum. Eigen hond is altijd 'mooie' hond hé

      Comment


      • #4
        Re: Hondse 'nomadenblik'

        Oorspronkelijk geplaatst door Kurrrt Bekijk bericht
        Was hier maar net wakker denk ik. Dus zeker geen 'happy eyes'
        Was gewoon benieuwd of het beeld op zich 'krachtig' genoeg is om te plaatsten op een forum. Eigen hond is altijd 'mooie' hond hé
        Vind de blik wel goed hoor, kan zeker op dit forum
        Groeten Andre

        Comment


        • #5
          Re: Hondse 'nomadenblik'

          Variatie op een thema, het moeten niet altijd mensenogen zijn hé !
          Het is op zijn minst speciaal
          En ik vind dat het hier op de best mogelijke plaats staat.
          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

          Comment


          • #6
            Re: Hondse 'nomadenblik'

            Mooi toch.
            https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

            Comment


            • #7
              Re: Hondse 'nomadenblik'

              knap beeld, maar dat doek boven en onder de ogen verwacht ik inderdaad eerder bij een nomadenstam in de woestijn. Maar het doek ligt nu eenmaal zoals het ligt, dus zal hij er zich wel goed in voelen.
              mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
              nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
              https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

              Comment


              • #8
                Re: Hondse 'nomadenblik'

                Ik vind hem zeker geslaagd.
                https://www.instagram.com/tom.vdpoel/

                Comment


                • #9
                  Re: Hondse 'nomadenblik'

                  Oorspronkelijk geplaatst door CMM Bekijk bericht
                  knap beeld, maar dat doek boven en onder de ogen verwacht ik inderdaad eerder bij een nomadenstam in de woestijn. Maar het doek ligt nu eenmaal zoals het ligt, dus zal hij er zich wel goed in voelen.
                  Hij voelt er zich zeker super bij. Je moet hem eens onder zijn dik kussen zien liggen
                  Was maar een probeersel in dit forum. Voor mij en mijn vrouw is het een heel geslaagde foto. Maar zoals reeds aangehaald is dit een subjectief gegeven.
                  iK heb er dus zeker geen probleem mee dat deze foto 'afgekraakt' wordt tov andere foto's in deze rubriek

                  Grtz,
                  Kurt

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hondse 'nomadenblik'

                    Dit is een foto met een ziel en die ziel is te danken aan het inzicht van de fotograaf. Geniaal en knap uitgewerkt !
                    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hondse 'nomadenblik'

                      Oorspronkelijk geplaatst door Kurrrt Bekijk bericht
                      Hij voelt er zich zeker super bij. Je moet hem eens onder zijn dik kussen zien liggen
                      Was maar een probeersel in dit forum. Voor mij en mijn vrouw is het een heel geslaagde foto. Maar zoals reeds aangehaald is dit een subjectief gegeven.
                      iK heb er dus zeker geen probleem mee dat deze foto 'afgekraakt' wordt tov andere foto's in deze rubriek

                      Grtz,
                      Kurt
                      ik denk niet dat deze foto kan "gekraakt" worden : er is detail te zien tot in de kleinste hoekjes, de ogen zijn haarscherp en het onderwerp is duidelijk herkenbaar. Echte portretfotografen zullen hier weinig op aan te merken hebben, denk ik althans.
                      Dan is er nog de emotionele kant van de zaak en dat kan bij portretfotografie toch alleen geëvalueerd worden door diegenen die de geportretteerde kent: herken ik hierin het gedrag, de manier van leven van het onderwerp. Vermoedelijk is dit zo, anders zou je niet juist dit beeld geschoten hebben. Conclusie : opdracht geslaagd.
                      mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
                      nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
                      https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hondse 'nomadenblik'

                        Bedankt voor de toffe reacties!

                        Misschien nog leuk om te vermelden dat deze foto snel genomen is met een Panasonic FZ1000 op automatische stand omdat er binnen weinig licht was.
                        Dan komt zo'n toestel wel eens van pas.
                        Echt poseren, daar heeft Odin een hekel aan. Dus ik moet het van zo'n spontane momenten hebben en dan is het meestal in een rommelige omgeving.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hondse 'nomadenblik'

                          Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                          Dit is een foto met een ziel en die ziel is te danken aan het inzicht van de fotograaf. Geniaal en knap uitgewerkt !
                          Wat Raymond schrijft. Heel knap deze, heel verrassend.
                          My Website : http://www.ineedair.org
                          Music / Painting / Motion Graphics / Image
                          Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hondse 'nomadenblik'

                            Knap werk hoor ... zo zie je maar, je hebt niet altijd een ingewikkeld toestel nodig ... foto met een ziel
                            Vriendelijke groet, laGrange
                            http://lagrange.1x.com
                            "You don't take a photograph, you make it" Ansel Adams

                            Comment


                            • #15
                              Re: Hondse 'nomadenblik'

                              Heel mooi en toepasselijke ZW omzetting

                              Comment

                              Working...
                              X