Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Upgrade voor Panasonic FZ1000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Upgrade voor Panasonic FZ1000

    Wat is de dag van vandaag zo een beetje het beste alternatief en upgrade voor dit soort bridge-toestellen?

  • #2
    Re: Upgrade voor Panasonic FZ1000

    Denk dat je dan uit komt op:
    FZ2000 / FZ2500 / FZ(xxx)
    Sony RX10 IV

    Maar ja het blijft lastig inschatten wat dan de meerwaarde is ten op zichtte van de FZ1000

    Comment


    • #3
      Re: Upgrade voor Panasonic FZ1000

      Ja, ben eens wat over de Sony RX10 IV aan het bekijken.
      Maar zou er veel verschil in beeldkwaliteit zijn tov de FZ1000? (beiden hebben dezelfde grootte van sensor). En de Sony is vrij hoog geprijsd tov de Panasonic...

      Comment


      • #4
        Re: Upgrade voor Panasonic FZ1000

        Denk niet dat er veel te halen valt op beeldkwaliteit.

        De "meerwaarde" van ene upgrade zit in mijn ogen dan vooral in de "video hoek" en dan is de vraag, maak je of ga je daar gebruik van maken?

        Comment


        • #5
          Re: Upgrade voor Panasonic FZ1000

          Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
          Denk niet dat er veel te halen valt op beeldkwaliteit.

          De "meerwaarde" van ene upgrade zit in mijn ogen dan vooral in de "video hoek" en dan is de vraag, maak je of ga je daar gebruik van maken?
          Niet in eerste instantie, hoewel de high speed opname soms wel leuk kan zijn.
          Vroeg me af of deze laatste versies al wat beter met een hogere ISO waarde om kunnen zonder direct ruis te vertonen bij macro foto's. Dat is toch een zwak punt bij mijn FZ1000. Ik ga niet boven ISO200.

          Comment


          • #6
            Re: Upgrade voor Panasonic FZ1000

            Objectief op de FZ2000 is wel iets verbeterd, maar ik durf me niet uit te laten ten aanzien ISO prestaties in het macro bereik.

            oke, als ik het www FZ2000 macro beelden bekijk dan kom ik alleen beelden tegen met ISO < 200, en ik ben er helemaal niet ondersteboven van, zeg maar zwaar teleurstellend. Maar ja dat is mijn oordeel...

            Comment


            • #7
              Re: Upgrade voor Panasonic FZ1000

              Wat ik zeer interessant vind aan dit soort toestellen, is dat je binnen enkele seconden kan switchen tussen extreme macro en (zeer) ver inzoomen.
              Ok, de kwaliteit mag je niet gaan vergelijken met een degelijke camera als je de beelden graag verder inzoomt of wilt afdrukken. Maar onderstaande voorbeelden komen uit dezelfde camera en zijn gewoon, snel uit de hand genomen.






              Grtz,
              Kurrrt
              Last edited by Kurrrt; 12 augustus 2019, 13:11. Reden: Typo's

              Comment


              • #8
                Re: Upgrade voor Panasonic FZ1000

                De FZ2000 zal eender resultaten opleveren. Dus om eerlijk te zijn, op fotografisch gebied, is een upgrade van FZ1000 naar FZ2000 niets waard.

                als je aan alle kanten wilt winnen dan zal je in de Sony hoek moeten kijken, maar ja, het prijskaartje zoals je al bemerkte zal dan een hekel punt zijn.

                Comment


                • #9
                  Re: Upgrade voor Panasonic FZ1000

                  Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
                  De FZ2000 zal eender resultaten opleveren. Dus om eerlijk te zijn, op fotografisch gebied, is een upgrade van FZ1000 naar FZ2000 niets waard.

                  als je aan alle kanten wilt winnen dan zal je in de Sony hoek moeten kijken, maar ja, het prijskaartje zoals je al bemerkte zal dan een hekel punt zijn.
                  De prijs buiten beschouwing gelaten, zou de Sony dan zoveel beter scoren naar beeldkwaliteit (en crop-mogelijkheden toe)? Vrees er wat voor vanwege dezelfde maat sensor. Of ben ik mis?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Upgrade voor Panasonic FZ1000

                    In dat opzicht (1) + voor de sony. (denk dat het vooral te maken heeft met de manier waarop de RAW naar JPG gerenderd wordt, ook JPG output een +)
                    Voor de rest zie ik dat je met de Sony toch wel met een wat hogere ISO kan werken om acceptabele beelden te krijgen.


                    Let wel: de sony heeft ook zo z'n nukken... Het dilemma blijft denk ik FZ of RX....

                    Comment


                    • #11
                      Re: Upgrade voor Panasonic FZ1000

                      Oorspronkelijk geplaatst door Kurrrt Bekijk bericht
                      De prijs buiten beschouwing gelaten, zou de Sony dan zoveel beter scoren naar beeldkwaliteit (en crop-mogelijkheden toe)? Vrees er wat voor vanwege dezelfde maat sensor. Of ben ik mis?
                      Neen daar zal je weinig tot geen verschil in merken Kurt
                      trouwens de kwaliteit van huidige toestellen ligt zo enorm dicht tegen elkaar dat het enkel nog om de naam gaat en belangrijker het gebruiksgemak
                      Geen kat die je gaat zeggen dat een bepaalde opname met dat of dat merk is gemaakt
                      En we weten ondertussen ook al dat mensen die met een Sony werken echte fans van hun merk zijn, en Sony als beste ervaren ;-)

                      grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Upgrade voor Panasonic FZ1000

                        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                        Neen daar zal je weinig tot geen verschil in merken Kurt
                        trouwens de kwaliteit van huidige toestellen ligt zo enorm dicht tegen elkaar dat het enkel nog om de naam gaat en belangrijker het gebruiksgemak
                        Geen kat die je gaat zeggen dat een bepaalde opname met dat of dat merk is gemaakt
                        En we weten ondertussen ook al dat mensen die met een Sony werken echte fans van hun merk zijn, en Sony als beste ervaren ;-)

                        grts
                        Sieg
                        dat zal wel...heb een kennis die ondertussen aan zijn derde sony A9 toe is... tweemaal defect op enkele maanden tijd...'t is maar dat jullie het weten.
                        nikon coolpix s9100

                        Comment


                        • #13
                          Re: Upgrade voor Panasonic FZ1000

                          Nu haalt de Sony RX 10 IV een zoom van 600mm tov de 400mm van mijn Panasonic FZ1000. Die extra mm's zijn in bepaalde omstandigheden mooi meegenomen ALS de stabilisatie dit ook echt goed ondersteund.

                          Met de hertenfoto's ben ik in het digitale zoombereik moeten gaan. Maar ook dan valt het beeld nog wel mee (vind ik zelf) als je weet dat ik geen enkele steun had om de camera op te leggen en ik heel voorzichtig moest bewegen boven het gras uit omdat ze me toch in het snuitje begonnen te krijgen.

                          Maar buiten dat extra zoombereik om, denk ik wel dat jullie gelijk hebben en dat een upgrade (met de extra kost) geen significant voordeel gaat bieden naar kwaliteit van het beeld toe.
                          Maar uiteraard zou ik graag eenzelfde soort voorbeelden zien die met de Sony Rx 10 IV genomen zijn. Iemand die me daar mee kan helpen?

                          Edit: we zijn teveel verwend aan het worden vrees ik

                          Comment


                          • #14
                            Re: Upgrade voor Panasonic FZ1000

                            Oorspronkelijk geplaatst door Kurrrt Bekijk bericht
                            Nu haalt de Sony RX 10 IV een zoom van 600mm tov de 400mm van mijn Panasonic FZ1000. Die extra mm's zijn in bepaalde omstandigheden mooi meegenomen ALS de stabilisatie dit ook echt goed ondersteund.

                            Met de hertenfoto's ben ik in het digitale zoombereik moeten gaan. Maar ook dan valt het beeld nog wel mee (vind ik zelf) als je weet dat ik geen enkele steun had om de camera op te leggen en ik heel voorzichtig moest bewegen boven het gras uit omdat ze me toch in het snuitje begonnen te krijgen.

                            Maar buiten dat extra zoombereik om, denk ik wel dat jullie gelijk hebben en dat een upgrade (met de extra kost) geen significant voordeel gaat bieden naar kwaliteit van het beeld toe.
                            Maar uiteraard zou ik graag eenzelfde soort voorbeelden zien die met de Sony Rx 10 IV genomen zijn. Iemand die me daar mee kan helpen?

                            Edit: we zijn teveel verwend aan het worden vrees ik
                            al mijn vakantie beelden zijn gemaakt met deSony Rx 10 III toen ik hem kocht in mei zei men dat er niet veel verschil is met de Sony Rx 10 IV maar ja dat zijn verkopers

                            Comment


                            • #15
                              Re: Upgrade voor Panasonic FZ1000

                              O ja, nog een puntje dat me aan de Panasonic stoort: als ik inzoom dan selecteert de camera snel een ander scherpstelpunt dan hetgene dat ik voor ogen heb.
                              Kan ook aan de instellingen liggen natuurlijk. Maar hierdoor heb ik al wel een paar bepalende beelden gemist omdat de AF ergens anders op scherp stelde.

                              Je kan met de manuele zoom dit wel bijstellen. Maar dan is het 'point and shoot' voordeel weg...

                              Comment

                              Working...
                              X