Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 35mm 1.2 Art FE

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 35mm 1.2 Art FE

    Voor diegenen die een sony mirrorless hebben, een aanrader van een lens !

    Heb ze nog maar een paar dagen, maar ze is Retescherp, voor een 35mm heerlijke Bokeh..

    Lovely

    Het voordeel van een mirrrorless is dat je niet hoeft te klooien met micro adjustments en met zo een beperkte scherptediepte is dat een niet te onderschatten voordeel.

    Nadeel van de lens is dat ze meer weegt dan 1 kilo ! En in mindere mate is de AF niet van de allersnelste wat te verwachten is, doch heb je bij het fotograferen van lopende kinderen nog een redelijke succes rate.


    Anderzijds is de vraag natuurlijk, wat biedt deze lens extra tov de al zeer goede sigma 35 1.4 art ?

    Niet veel natuurlijk en de aanschafprijs is meer dan het dubbele.. zo bekeken biedt ze weinig value for money. Echter is er maar één 35mm autofocus lens met diafragma 1.2

  • #2
    Re: Sigma 35mm 1.2 Art FE

    Leek me een interessante lens. Het gewicht vind ik nog wel ok maar ze is ook heel groot. Is een beetje zoals de 40mm. Op een reflex viel dit nog wel mee maar op mijn sony was het echt te lomp.
    Het blijft wel een knappe lens afhankelijk van hoe ze presteert.

    Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk
    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 35mm 1.2 Art FE

      Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
      Leek me een interessante lens. Het gewicht vind ik nog wel ok maar ze is ook heel groot. Is een beetje zoals de 40mm. Op een reflex viel dit nog wel mee maar op mijn sony was het echt te lomp.
      Het blijft wel een knappe lens afhankelijk van hoe ze presteert.

      Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk
      het gewicht dat wordt je gewoon, ik werk met een 85mm als ik dan een ander op zet lijkt het speelgoed ik hecht meer belang aan de kwaliteit van het glas dan aan het gewicht en goede lenzen wegen nu eenmaal zwaarder

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 35mm 1.2 Art FE

        Mijn enige bedenking is : wat krijg je voor de extra 700-800 euro tov de sigma 35 1.4 ?

        Volgens mij : stillere AF, meer scherpte ( hoewel de 35 1.4 zeker niet tekortschiet ) mogelijks iets betere OOF rendering.. maar om daar iets nuttig over te zeggen zou je een blinde test moeten doen met beide lenzen.. én dat het een native FE lens is.

        Of dat 800 euro waard is zal eenieder voor zich moeten uitmaken

        Comment

        Working...
        X