Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wat later op de dag

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • wat later op de dag

    [IMG]

    belichting bijgewerkt de rest is voor mij goed en ik krijg veel opmerkingen over mijn persoon ipv op de foto
    [IMG]
    Last edited by D.B.D; 20 augustus 2019, 15:13.

  • #2
    Re: wat later op de dag

    bedankt aan de 89 gasten die gisteren naar mijn beeld hebben gekeken

    Comment


    • #3
      Re: wat later op de dag

      mooi in beeldgebracht !!! grts Jozef
      Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

      Comment


      • #4
        Re: wat later op de dag

        Ik veronderstel dat je de dame in beeld wilt brengen in een leuk decor.
        Mijn aandacht gaat echter naar de onscherpe achtergrond rechts waardoor de dame verloren gaat in het beeld.
        Waarschijnlijk reageert er daardoor niemand op de foto.

        Comment


        • #5
          Re: wat later op de dag

          Heerlijk verloren....
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: wat later op de dag

            Oorspronkelijk geplaatst door go4it Bekijk bericht
            Ik veronderstel dat je de dame in beeld wilt brengen in een leuk decor.
            Mijn aandacht gaat echter naar de onscherpe achtergrond rechts waardoor de dame verloren gaat in het beeld.
            Waarschijnlijk reageert er daardoor niemand op de foto.
            Blijkbaar ben je nog niet zoveel met fotoanalyse bezig, ieder weet dat juist een zachtere achtergrond het model dat scherp op de voorgrond staat benadrukt.
            En zoals Jozef terecht zegt "mooi in beeld gebracht!!!". Eigenlijk staat het hier verkeerd maar moest het op forum mensen staan onder showcase

            Comment


            • #7
              Re: wat later op de dag

              Oorspronkelijk geplaatst door D.B.D Bekijk bericht
              Blijkbaar ben je nog niet zoveel met fotoanalyse bezig...
              Ik had eigenlijk een (zachte) reactie gegeven omdat je steeds zit te jammeren over een gebrek aan reacties.

              Mijn echte mening over de foto:
              Je model is overbelicht en mijn aandacht gaat naar de achtergrond. Het enige wat goed getoond wordt is dat houten looppad.
              Kortom: de foto trekt eigenlijk op niets en kan enkel dienen voor de familiale kring.

              Comment


              • #8
                Re: wat later op de dag

                Foto is inderdaad overbelicht. Zie je aan de schoenen van het meisje.
                Compositie is zeer matig. De onscherpe achtergrond vertelt niks over de foto en stoort alleen maar. Een vierkante crop rond het meisje kan verbetering brengen.
                Links storende heuvel, rechts een halfgebouw dat mij niks over de locatie verteld.
                Je voeten gebruiken en door de zoeker kijken helpt ook soms.
                Ymmv
                Last edited by Nerdifant; 20 augustus 2019, 08:23.
                Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                Comment


                • #9
                  Re: wat later op de dag

                  There we go again....
                  Mag hij enkel nog in de beginnershoek posten, zoekt hij hier ook weer ruzie en is hij weer niet content en klaagt dat hij niet naar waarde geschat wordt.
                  Bannen, deze persoon, er is geen leren aan...
                  https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

                  Comment


                  • #10
                    Re: wat later op de dag

                    Oorspronkelijk geplaatst door go4it Bekijk bericht
                    Ik had eigenlijk een (zachte) reactie gegeven omdat je steeds zit te jammeren over een gebrek aan reacties.

                    Mijn echte mening over de foto:
                    Je model is overbelicht en mijn aandacht gaat naar de achtergrond. Het enige wat goed getoond wordt is dat houten looppad.
                    Kortom: de foto trekt eigenlijk op niets en kan enkel dienen voor de familiale kring.
                    Ik heb liever een echte mening, we leven in een vrij land. Maar dan mag ik ook mijn mening zeggen en als ik merk dat je ongegronde opmerkingen geeft dan zeg ik wat ik er van denk. Ik kan relativeren over opmerkingen hoor, er zijn dingen die beter kunnen maar ik weet met wat ik bezig ben en als mijn compositie is zoals ik het in mijn gedacht had is die goed elk onderdeel is over nagedacht achtergrond die wou ik zo belichting mocht ietsje donkerder zijn deze kan wat aangepast worden en er zijn nog factoren die ik liever anders had. Maar voor bepaalde reden ga ik hier niet verder op in. Ps ik mag posten waar ik wil

                    Comment


                    • #11
                      Re: wat later op de dag

                      Ik snap écht niet dat je (de gegronde) commentaren steeds moedwillig naast je neer blijft leggen terwijl iedereen kan zien dat de aangehaalde punten wel degelijk niet optimaal zijn.

                      Adhv van je reacties op anderen hun foto's lijkt het soms alsof je dé meest ervaren beroepsfotograaf bent terwijl je er in de praktijk meestal zelf weinig van terecht brengt ivm je eigen aangehaalde punten (belichting, standpunt, visie, diepgang, enz...)

                      Ieder zijn mening en gedacht, maar het zou u nu toch stilaan duidelijk moeten worden dat je niet dé fotograaf bent die je zelf denkt te zijn...
                      Tenzij je echt van een andere planeet komt, zoals ik reeds aanhaalde in een andere rubriek, of dat je er gewoon van geniet hier de trol uit te hangen en elke keer in een deuk ligt als iemand reageert op uw posts...

                      In het laatste geval lijkt mij een 2de (of 3de?) ban een goede optie.
                      Met momenten kon ik het nog komisch opvatten, maar ondertussen is het wel duidelijk dat je geen echt realiteitsbesef hebt. Ongeacht wat sommige leden hier af en toe op een positieve manier posten op uw beelden.

                      Ok, ook maar gewoon mijn eigen visie en zeker niet heilig. Maar uw antwoorden via PM gaven dezelfde visie aan en daar lijk je je halsstarrig aan vast te houden.
                      Aan de andere kant zou ik willen dat ik zelf een klein beetje van uw zelfzekerheid en ingenomenheid bezat. Lijkt me aan de ene kant wel leuk om zo zeker van jezelf te zijn ondanks wat de rest van de wereld zegt...

                      U wou een echte mening: dit is dan de mijne (en tevens de laatste).
                      Jammer, want uw 2 laatste masker foto's vond ik persoonlijk zeker niet slecht.

                      Comment


                      • #12
                        Re: wat later op de dag

                        "Lijkt me aan de ene kant wel leuk om zo zeker van jezelf te zijn ondanks wat de rest van de wereld zegt...", de enkelingen op BD ja, en de rest van de wereld krijg ik voornamelijk positieve reacties vandaar mijn zelfzekerheid. En als ik hier commentaar geef dan is het zeker terecht want normaal als de beelden mij niet bevallen of saaie compositie zijn dan negeer ik gewoon. En blijf beleefd door niet op de persoon te schieten.

                        Comment


                        • #13
                          Re: wat later op de dag

                          Oorspronkelijk geplaatst door D.B.D Bekijk bericht
                          "Lijkt me aan de ene kant wel leuk om zo zeker van jezelf te zijn ondanks wat de rest van de wereld zegt...", de enkelingen op BD ja, en de rest van de wereld krijg ik voornamelijk positieve reacties vandaar mijn zelfzekerheid. En als ik hier commentaar geef dan is het zeker terecht want normaal als de beelden mij niet bevallen of saaie compositie zijn dan negeer ik gewoon. En blijf beleefd door niet op de persoon te schieten.
                          Et voila: weeral enkel maar aanhalen dat alles wat je post door iedereen (behalve op BD) super bevonden wordt.
                          Zelfs de positieve commentaar ivm met wat ik over uw laatste masker foto's zeg, negeer je volledig en wentel je jezelf onterecht in eigen 'medelijden' met wat anderen durven zeggen over uw foto's.

                          Simpele vraag: waarom blijf je hier dan niet uit jezelf weg als op BD de meningen grotendeels verschillen tov de rest van de wereld die uw foto's zo geweldig vinden? Ik zou dat allang gedaan hebben als ik in uw plaats was hoor

                          Uw commentaar op anderen hun beelden vindt je zelf 'terecht' zeg je. Of je negeert ze gewoon. En als anderen uw foto's negeren ivm reacties dan kan je het niet nalaten om 'de kijkers' te bedanken

                          Ik zou u eigenlijk wel eens persoonlijk willen ontmoeten zonder dat je weet wie ik ben.
                          Gaat een geanimeerde conversatie opleveren denk ik

                          Comment


                          • #14
                            Re: wat later op de dag

                            Ja Kurrrt, ik heb niet gezegd dat ik de beelden van iedereen slecht vind.Er zijn nog altijd waarvan ik kan leren en waarom zou ik moeten weg gaan, misschien zouden die dat amper beelden posten en dan komen zeggen hoe ik mijn beelden moet maken zelf eens weggaan ik volg BD reeds meer als 8 jaar, eerst passief dan actief( mijn eerste beeld op forum mensen 2011) en als ze mijn beelden niet mooi vinden geen probleem maar dat ze dan die cynisch opmerkingen weg laten.Tenslotte gaat het om beelden
                            Last edited by D.B.D; 20 augustus 2019, 17:08.

                            Comment


                            • #15
                              Re: wat later op de dag

                              Er zijn voldoende sites om je foto's te plaatsen. Als je veel volgers hebt kan je er van uitgaan dat je goede foto's maakt en wordt kritiek automatisch irrelevant.

                              Comment

                              Working...
                              X