Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Chippen of calibreren van lenzen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Chippen of calibreren van lenzen.

    Wat bedoelen jullie eigenlijk daarmee??Ben eigenlijk nieuw in het digitaal gedoe.
    Vroeger analoog nooit van gehoord.

  • #2
    Re: Chippen of calibreren van lenzen.

    Het rechippen van lenzen komt voor op niet merkgebonden lenzen zoals Sigma, Tamron enz.

    Als bijvoorbeeld Nikon of Canon een nieuw fototoestel op de markt brengt dan herkent dit nieuw fototoestel de bestaande Nikon of Canon lenzen (meestal) perfect.

    Met niet merkgebonden lenzen kan het dat het nieuw fototoestel de bestaande lenzen niet herkent. Het resultaat is error 99. Dan moeten deze lenzen opnieuw geprogrammeerd worden. (Of moet er een nieuwe chip in)

    Jan.

    Comment


    • #3
      Re: Chippen of calibreren van lenzen.

      Het is mij wel al duidelijker.Ik versta wel niet waarom Sigma of Tamron dit niet voorzien wanneer zij een lens afleveren met bv een Nikon- of Canonvatting.

      Comment


      • #4
        Re: Chippen of calibreren van lenzen.

        De lensvattingen zijn al jaren in gebruik. Software in de nieuwste camera's evolueren sneller.
        mvg,
        Ludo V.

        Comment


        • #5
          Re: Chippen of calibreren van lenzen.

          Oorspronkelijk geplaatst door demuro
          Ik versta wel niet waarom Sigma of Tamron dit niet voorzien wanneer zij een lens afleveren met bv een Nikon- of Canonvatting.
          Het komt doordat Canon en Nikon dingetjes aanpassen in hun nieuwe camera's, dus dit kun je moeilijk Sigma of Tamron verwijten (ze weten van die wijzigingen uiteraard pas nadat een nieuwe cam is verschenen). Overigens: Je kunt ook moeilijk Nikon en Canon verwijten dat ze deze wijzigingen niet doorgeven aan derden zoals Sigma/Tamron.

          En mss overkill, maar het is niet onmogelijk (en ik spreek uit eigen ervaring) dat error 99 echt niet alleen bij Sigma-lenzen voorkomt, maar ook bij Canon zelf, en zelfs L-lenzen... Ik vind het overigens niet zo heel verschrikkelijk (en eigenlijk, commercieel gezien wel een beetje begrijpelijk, dat iets dergelijks kan voorkomen, als ze het dan ook maar gratis en snel oplossen. En het is niet alleen zo dat Canon dergelijke zaken zo oplost, ook Sigma doet dat trouwens...

          Comment

          Working...
          X