Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sociale Media

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sociale Media

    Hallo,

    ik ben beginnend amateur fotograaf en post soms wat foto's op Flickr. Nu vraag ik mij af of dit de beste site is om foto's te delen. Ik heb ook al gehoord van 500px?
    en andere... Ik zou graag mijn portfolio verder uitbouwen en tonen maar weet niet precies wat beste medium is...

    dank alvast voor de hulp


    Kurt D

  • #2
    Re: Sociale Media

    Tja, Facebook en Instagram zijn de meest gebruikte media. Flickr is ook wel goed maar reken daar niet teveel op reacties, tenzij je een aantal volgers hebt die je werk al kennen en appreciëren. Je kan op Flickr ook je foto's in groepen posten maar die zijn niet altijd op niveau en dan krijg je van die meldingen waar je niets mee bent maar die je moet toekennen anders wordt uit die groep geweerd.
    500px ken ik niet zo goed maar is toch van hoger niveau en als je echt goed bent 1x.com. Kan je wel tegen betaling je foto's laten beoordelen, hier gebeurt het nog gratis...
    https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

    Comment


    • #3
      Re: Sociale Media

      Oorspronkelijk geplaatst door Kurt D Bekijk bericht
      Hallo,

      ik ben beginnend amateur fotograaf en post soms wat foto's op Flickr. Nu vraag ik mij af of dit de beste site is om foto's te delen. Ik heb ook al gehoord van 500px?
      en andere... Ik zou graag mijn portfolio verder uitbouwen en tonen maar weet niet precies wat beste medium is...

      dank alvast voor de hulp


      Kurt D
      Misschien hier eens beginnen met foto's tonen ?
      Misschien ook eens je referenties op Flickr geven ?
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

      Comment


      • #4
        Re: Sociale Media

        Oorspronkelijk geplaatst door evelynvancky Bekijk bericht
        Tja, Facebook en Instagram zijn de meest gebruikte media. Flickr is ook wel goed maar reken daar niet teveel op reacties, tenzij je een aantal volgers hebt die je werk al kennen en appreciëren. Je kan op Flickr ook je foto's in groepen posten maar die zijn niet altijd op niveau en dan krijg je van die meldingen waar je niets mee bent maar die je moet toekennen anders wordt uit die groep geweerd.
        500px ken ik niet zo goed maar is toch van hoger niveau en als je echt goed bent 1x.com. Kan je wel tegen betaling je foto's laten beoordelen, hier gebeurt het nog gratis...
        Om op 1x.com te komen moet je al hééééél goed zijn... Meer nog : de moderatie bepaalt zelf als de foto er op komt.
        Wat weinigen weten is dat een BD-lid (hij plaatst hier nog maar zelden foto's) 's werelds top drie is op 1x.com, meer nog : ze hebben aan hem een tijd geleden een interview gewijd.
        En om een eeuwige deur weer in te trappen : hij werkt met zeer bescheiden materiaal (zelfs geen statief, stel je voor) en is de bescheidenheid zelve. Ik vind het persoonlijk een grote eer om hem tot mijn vrienden te mogen rekenen.

        Comment


        • #5
          Re: Sociale Media

          Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
          Om op 1x.com te komen moet je al hééééél goed zijn... Meer nog : de moderatie bepaalt zelf als de foto er op komt.
          Wat weinigen weten is dat een BD-lid (hij plaatst hier nog maar zelden foto's) 's werelds top drie is op 1x.com, meer nog : ze hebben aan hem een tijd geleden een interview gewijd.
          En om een eeuwige deur weer in te trappen : hij werkt met zeer bescheiden materiaal (zelfs geen statief, stel je voor) en is de bescheidenheid zelve. Ik vind het persoonlijk een grote eer om hem tot mijn vrienden te mogen rekenen.
          Er zitten daar een paar mensen van hier, die daar zeer hoge ogen scoren
          Groetjes,
          Dominic

          Comment


          • #6
            Re: Sociale Media

            Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
            Om op 1x.com te komen moet je al hééééél goed zijn... Meer nog : de moderatie bepaalt zelf als de foto er op komt.
            Wat weinigen weten is dat een BD-lid (hij plaatst hier nog maar zelden foto's) 's werelds top drie is op 1x.com, meer nog : ze hebben aan hem een tijd geleden een interview gewijd.
            En om een eeuwige deur weer in te trappen : hij werkt met zeer bescheiden materiaal (zelfs geen statief, stel je voor) en is de bescheidenheid zelve. Ik vind het persoonlijk een grote eer om hem tot mijn vrienden te mogen rekenen.
            noem eens zijn naam dan kan ik eens naar zijn beelden kijken, 1x.com en 500px zijn interessant je krijgt een ruimere blik hoe fotograven van over de ganse wereld hun beelden maken ik kies dan de onderwerpen die mijn interesse opwekken en doe inspiratie op

            Comment


            • #7
              Re: Sociale Media

              Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
              Er zitten daar een paar mensen van hier, die daar zeer hoge ogen scoren
              Meester Gilbert en Luc Vg zie je daar regelmatig. lang geleden dat ik 1x nog eens bezocht heb. 500px moet je ook al goed zijn om bekeken te worden. en het zijn niet echt fora....meer dan een 'great shot' krijg je niet als reactie

              als je bekeken wil worden is elke site goed.....veel keywords bij je foto's plaatsen en een link naar je website
              My Website : http://www.ineedair.org
              Music / Painting / Motion Graphics / Image
              Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

              Comment


              • #8
                Re: Sociale Media

                Oorspronkelijk geplaatst door D.B.D Bekijk bericht
                noem eens zijn naam dan kan ik eens naar zijn beelden kijken, 1x.com en 500px zijn interessant je krijgt een ruimere blik hoe fotograven van over de ganse wereld hun beelden maken ik kies dan de onderwerpen die mijn interesse opwekken en doe inspiratie op
                Ik vermoed dat Paul het over Gilbert Claes heeft.
                Browse 200,000 curated photos from photographers all over the world
                Last edited by Guest42; 7 augustus 2019, 19:39.

                Comment


                • #9
                  Re: Sociale Media

                  Ik was aanwezig op flickr (dooie boel geworden, de betere beelden worden al lang niet meer in de explore gezet dusja)

                  Ik zit nu nog enkel op 500px en instagram
                  500px is leuk omdat de popular page op categorie werkt, dat zoekt leuker, en maakt dat je zelf makkelijker gevonden geraakt

                  Instagram ben ik pas laat mee gestart, ik geloofde er niet echt in (het formaat alleen al) maar de ganse wereld zit er op dus als je wil gezien worden is het een must denk ik
                  En dus ook veel talent op te vinden daardoor, jammer dat er hier geen categoriesysteem op zit

                  Hoop dat je er wat mee bent

                  Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
                  portfolio en workshops:
                  https://www.bennybulke.com/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sociale Media

                    Bedankt voor de nuttige info! Ik zal wat foto’s posten.Flickr zal ik mee stoppen denk ik. 500px spreekt me wel aan.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sociale Media

                      Ik filter bewust instagram, facebook en whatsapp weg op dns-niveau (google maar op o.a. pi-hole).

                      Maar echte foto-sites zijn altijd interessant. Hier al enkele leuke tips gevonden - bedankt daarvoor.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sociale Media

                        Het prachtige aan Gilbert (Gil) is, dat behalve zijn onwaarschijnlijk fotografisch
                        talent, hij een uitermate sympathieke kerel is, en een gedreven verteller.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sociale Media

                          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Ik vermoed dat Paul het over Gilbert Claes heeft.
                          https://1x.com/member/gilclaes
                          Zijn stijl is echt knap maar voor mij persoonlijk, zit er teveel bewerking in.
                          "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sociale Media

                            Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
                            Ik filter bewust instagram, facebook en whatsapp weg op dns-niveau (google maar op o.a. pi-hole).

                            Maar echte foto-sites zijn altijd interessant. Hier al enkele leuke tips gevonden - bedankt daarvoor.
                            Het interessante is dat ge de beelden gelijk ziet, van alle onderwerpen en van fotograven van over de ganse wereld.Je kiest een onderwerp en als je in populair gaat zie je in één oogwenk dagelijks honderden beelden waar je inspiratie kan uithalen, is er een fotograaf die je aanspreekt, klik op zijn naam en je hebt alle beelden van desbetreffende.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sociale Media

                              Flickr heb ik voor de tweede keer buiten geflikkerd.
                              Na de overname door Yahoo was de neergang zichtbaar, maar de laatste overname door SmugMug heeft dat alleen maar benadrukt.
                              En ik ben nochtans zeer tevreden over SmugMug qua website.

                              Bij sociale media is het belangrijk dat je het doel dat je voor ogen hebt goed vastlegt.
                              Op FB ken ik fotografen die regelmatig opdrachten binnen hallen, puur omdat ze er zijn. Tegelijk zijn ze heel consequent in het soort foto's dat ze plaatsen.
                              Zelf ben ik een allround amateurke, ik zou me eerder moeten vastpinnen op iets. Komt misschien nog.

                              Google+ ging alles redden en overnemen, mooi mislukt. Instagram lijkt mij, persoonlijk dus, iets voor dikke billen en borsten, er zit totaal geen structuur in de manier waarop ze alles organiseren, en nu halen ze de lijkt nog weg, geen feedback meer dus.

                              Waar is Dama als je hem nodig hebt. :-)

                              PS: 500px, ooit gedaan en weer in gang gezet, wie weet.
                              ...leeg...

                              Comment

                              Working...
                              X