Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

David tegen Goliath

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] David tegen Goliath

    mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
    nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
    https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

  • #2
    Re: David tegen Goliath

    Misschien fotografisch in orde maar geen mooi beeld wat respect voor dieren betreft. Zo aan de mond van het paard hangen, je ziet dat het paard de ogen dicht heeft, wel dat is van de pijn.
    https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

    Comment


    • #3
      Re: David tegen Goliath

      Beste Evelynvancky, ik vrees dat u zich hier schromelijk vergist. Vooreerst : als u het beeld uitvergroot, zal u zien dat het paard zijn ogen niet gesloten heeft (fotografisch is het beeld dus niet in orde)
      Voorts is dit beeld genomen op het eind van een stage paardenfluisteren waarin kinderen geleerd wordt om samen te werken met paarden zonder dat daar enige dwang aan te pas komt (noch voor het paard, noch voor het kind). Hier werd de aandacht van het paard door iets anders getrokken, waardoor het verraste kind meegesleurd werd. Juist na enkele yoga-oefeningen kwam dit voor hem verrassend aan.
      Zonder reclame te maken voor die mensen : een aanrader om kinderen Zen te leren zijn(vzw bitna)
      mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
      nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
      https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

      Comment


      • #4
        Re: David tegen Goliath

        Ik heb niks verstand van paarden dus ik kan er niet over oordelen.
        De eerste indruk die ik kreeg was "een tof beeld"
        I put the sexy in dyslexia

        Comment


        • #5
          Re: David tegen Goliath

          Oorspronkelijk geplaatst door aerts_bert Bekijk bericht
          Ik heb niks verstand van paarden dus ik kan er niet over oordelen.
          De eerste indruk die ik kreeg was "een tof beeld"
          Een tof beeld als het paard er volledig had opgestaan.

          Comment


          • #6
            Re: David tegen Goliath

            mooi spontaan beeld

            Comment


            • #7
              Re: David tegen Goliath

              Oorspronkelijk geplaatst door CMM Bekijk bericht
              Beste Evelynvancky, ik vrees dat u zich hier schromelijk vergist. Vooreerst : als u het beeld uitvergroot, zal u zien dat het paard zijn ogen niet gesloten heeft (fotografisch is het beeld dus niet in orde)
              Voorts is dit beeld genomen op het eind van een stage paardenfluisteren waarin kinderen geleerd wordt om samen te werken met paarden zonder dat daar enige dwang aan te pas komt (noch voor het paard, noch voor het kind). Hier werd de aandacht van het paard door iets anders getrokken, waardoor het verraste kind meegesleurd werd. Juist na enkele yoga-oefeningen kwam dit voor hem verrassend aan.
              Zonder reclame te maken voor die mensen : een aanrader om kinderen Zen te leren zijn(vzw bitna)
              De ogen dicht of niet heeft niets met de foto te maken, ik bedoelde qua belichting en zo is het wel goed. Maar "paardenfluisteren" met een slofteugel aan? Zonder dwang met een slofteugel? Tja, dan heb ik toch een ander gedacht van "zonder dwang".....
              https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

              Comment


              • #8
                Re: David tegen Goliath

                Titel en afgebeelde pose versterken natuurlijk de kans op een negatieve kijk vanwege de houding en uitdrukking van het jongetje.
                Dus bedankt voor de toelichting.

                Verder zag ik het geheel ook liever wat ruimer in het kader. Een misschien een klein stukje eraf onderaan, maar dat is persoonlijke smaak (net zoals al de rest van mijn commentaar natuurlijk )

                Comment


                • #9
                  Re: David tegen Goliath

                  Beste allen,
                  bedankt voor alle reacties, zowel wat dierenwelzijn als wat fotografie betreft. Graag volgende antwoorden als verantwoording.
                  Welzijn :
                  na wat ik daar gezien heb en gehoord van de deelnemende kinderen, ben ik er van overtuigd dat als ik terugkeer als paard, ik zou wensen daar terecht te komen. Ik hou niet van paardenrennen, noch van jacht met paarden of dressuur. Wanneer ik naar een vrijstaand paard kan toegaan en dat dier gaat er in eerste instantie vanuit dat ik een vriend ben, dan denk ik dat het goed behandeld wordt. Normaal hebben die paarden daar geen teugel aan, maar omdat kleine kinderen niet hoog genoeg kunnen reiken, wordt daar voor hen een touw aan de zijkant aan vastgemaakt. Sorry, meer kan ik er niet over zeggen : ik ken paarden alleen van ze te zien.

                  foto : 1. ik kon de rest van het paard niet in het beeld opnemen omdat daar de begeleidster stond en dan stond de schrik in de ogen van het kind minder centraal.

                  2. interpretatie : wanneer iemand mijn beeld anders interpreteert, dan ligt de fout bij wie het beeld maakte en is het aan mij om mijn fout recht te zetten. Ik had helemaal niet gedacht dat dit als "agressief" kon geïnterpreteerd worden. Als verontschuldiging : ik had heel de scene gevolgd en zag het dus aankomen dat het paard eerder naar zijn dagelijkse begeleider keek dan naar de gelegenheidsbegeleider. De jongen was verrast dat wat eerder altijd vanzelfsprekend was, plots anders liep en wist niet hoe hij dit moest stoppen, zodat hij meegesleurd werd en bang werd. Een aai van de begeleidster was voor het paard voldoende om de voorziene wandeling zonder problemen verder te zetten.
                  Zo, ik hoop nu iedereen gerustgesteld te hebben, een prettig weekend nog en bedankt voor de interesse.
                  mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
                  nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
                  https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

                  Comment


                  • #10
                    Re: David tegen Goliath

                    Hallo zeg...
                    Ik geloof niet dat een kind van deze omvang een paard van dergelijke omvang, noch pijn kan doen, noch angst kan aanjagen.
                    We weten allemaal dat paarden slimme dieren zijn, en dat paard weet goed als het eens zijn hoofd naar de andere kant beweegt, dat de kleine meevliegt...
                    Pedagogisch spreek ik mij niet uit over de foto (alhoewel het voor mij wel degelijk kan...), maar ik vind het veel erger dat dieren allerlei kunstjes aangeleerd worden, omdat wij, mensen,
                    dat leuk vinden. Een hond die op zijn achterste poten loopt, of een paard in dressuur, allemaal onnatuurlijke bewegingen, door de mens geleerd en "gedwongen” ? Laat een dier echt dier zijn, ieder met zijn aardigheden en ieder met zijn onhebbelijkheden. Natuurlijk moet een dier in de hand gehouden worden en goed opgevoed zijn, maar waar ligt de grens? zeker niet bij een beetje "gesleur" aan een paard
                    @CMM : leuke foto en jouw hele verhaal vind ik zeer acceptabel.

                    grts Gerrit

                    Comment

                    Working...
                    X