Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

memorycard reader nodig voor Nikon Z6/7

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • memorycard reader nodig voor Nikon Z6/7

    Hallo,
    In principe wil ik alles draadloos doen, en geen gedoe met readers. Maar kan ik de firmware updates van de Nikon Z serie uitvoeren zonder reader?

  • #2
    Re: memorycard reader nodig voor Nikon Z6/7

    Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
    Hallo,
    In principe wil ik alles draadloos doen, en geen gedoe met readers. Maar kan ik de firmware updates van de Nikon Z serie uitvoeren zonder reader?
    Ik volg het DPR Nikon Z Mirrorless forum al van het begin en heb deze vraag al meermaals voorbij zien komen. Telkens is de conclusie dat een XQD kaartlezer de enige uitweg biedt. Voordeel hiervan is ook de razendsnelle file transfer (net 857x Z7 RAW files = 45GB! in 4 minuten overgezet) op een voldoende snelle computer.

    Comment


    • #3
      Re: memorycard reader nodig voor Nikon Z6/7

      Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
      Ik volg het DPR Nikon Z Mirrorless forum al van het begin en heb deze vraag al meermaals voorbij zien komen. Telkens is de conclusie dat een XQD kaartlezer de enige uitweg biedt. Voordeel hiervan is ook de razendsnelle file transfer (net 857x Z7 RAW files = 45GB! in 4 minuten overgezet) op een voldoende snelle computer.
      Zal er dan toch eentje moeten aanschaffen. Kan er ook nog wel bij na de prijs voor die geheugenkaarten.

      Comment


      • #4
        Re: memorycard reader nodig voor Nikon Z6/7

        Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
        Zal er dan toch eentje moeten aanschaffen. Kan er ook nog wel bij na de prijs voor die geheugenkaarten.
        Ik weet ook niet de precieze bewegingsreden van Nikon om voor het 'niche' XQD te kiezen. Hopelijk komt CFexpress nu snel van de grond zodat we vlug meer keuze krijgen. Ik heb enkel de bij de Z7 bijgeleverde 64GB XQD kaart en heb ze na een week vakantie toch niet vol gekregen. Ik heb wel extra backups op mijn laptop bewaard en ben zinnens nog een stel 500GB USB SSD schijven bij te kopen voor driedubbele veiligheid.
        Last edited by frank207be; 9 augustus 2019, 19:09. Reden: niche

        Comment


        • #5
          Re: memorycard reader nodig voor Nikon Z6/7

          Hoi,
          Een card reader is gewoon een must.
          Maar ook om je foto’s op je pc te krijgen is dat het snelst.
          Ik heb een Sony MRW-E90 reader, €70,-.
          Ik schrijf op een ssd kaart met M2 aansluiting op het moederbord.
          Mijn plaatjes racen met 280 Mb/s van het XQD kaartje naar m’n Pc.

          Verder vind ik dat het “zeuren” en klagen over te dure XQD kaarten wel genoeg is...
          Oké, ze zijn prijzig. Maar een 64 Gb SD kaartje met de hoogste schrijf en leessnelheid kost ook €120,-
          Tegen €150 voor een snelle 64 Gb XQD kaart.
          En dan zijn ze nog éénderde langzamer dan de QXD kaart, volgens de gegevens.
          Sommige dingen kosten gewoon geld, geld dat je moet incalculeren. (Doet maar één keer pijn...)

          Frank, met je D850 had je toch ook al een XQD kaart nodig?
          Ik heb nu 3 stuks 64 Gb kaarten, kan ik een goede 3000 plaatjes op kwijt.
          Last edited by adrie; 10 augustus 2019, 07:28.

          Comment


          • #6
            Re: memorycard reader nodig voor Nikon Z6/7

            Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
            H
            Verder vind ik dat het “zeuren” en klagen over te dure XQD kaarten wel genoeg is...
            Iedereen zal er minstens 1x over zeuren, het is ook gewoon duur. Ik koop graag 128Gb kaartjes, samen met een reader is dit meer dan 300€. Terwijl ik een schuif vol heb liggen van SD cards, die een fractie kosten. En een ingebouwde sd reader in mijn computer...

            Comment


            • #7
              Re: memorycard reader nodig voor Nikon Z6/7

              Hoi,
              Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
              Iedereen zal er minstens 1x over zeuren, het is ook gewoon duur....
              Rudy, dit zijn dingen welke je van tevoren weet...
              Althans van te voren kúnt weten.
              Take it or leave it, denk ik dan uiteindelijk.

              Een vette Porsche of Ferrari vind ik ook te duur...
              Budgettair gezien heb ik helaas moeten concluderen... leave it...

              Comment


              • #8
                Re: memorycard reader nodig voor Nikon Z6/7

                Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
                Hoi,
                Een card reader is gewoon een must.
                Maar ook om je foto’s op je pc te krijgen is dat het snelst.
                Ik heb een Sony MRW-E90 reader, €70,-.
                Ik schrijf op een ssd kaart met M2 aansluiting op het moederbord.
                Mijn plaatjes racen met 280 Mb/s van het XQD kaartje naar m’n Pc.

                Verder vind ik dat het “zeuren” en klagen over te dure XQD kaarten wel genoeg is...
                Oké, ze zijn prijzig. Maar een 64 Gb SD kaartje met de hoogste schrijf en leessnelheid kost ook €120,-
                Tegen €150 voor een snelle 64 Gb XQD kaart.
                En dan zijn ze nog éénderde langzamer dan de QXD kaart, volgens de gegevens.
                Sommige dingen kosten gewoon geld, geld dat je moet incalculeren. (Doet maar één keer pijn...)

                Frank, met je D850 had je toch ook al een XQD kaart nodig?
                Ik heb nu 3 stuks 64 Gb kaarten, kan ik een goede 3000 plaatjes op kwijt.
                Nooit een D850 in mijn bezit gehad, laat staan vastgehad Ik kom van D7200 en D700/D300s. Op vakantie had ik dus 2 kaartlezers bij: CF voor de D700, XQD voor de Z7 en SD voor de D7200 rechtstreeks in de laptop plus ook nog 3 types batterijen met bijhorende lader.

                Comment


                • #9
                  Re: memorycard reader nodig voor Nikon Z6/7

                  Hopla,
                  Foutje mijnerzijds... Sorry

                  Comment


                  • #10
                    Re: memorycard reader nodig voor Nikon Z6/7

                    Rudy, als je er niet veel centen aan wil geven.. ik heb de volgende gekocht voor mee op reis


                    werkt perfect... (wel usb-c aansluiting)

                    Comment

                    Working...
                    X