Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2dehands canon body voor dochter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 2dehands canon body voor dochter

    Heb zelf een 70d in gebruik maar nu is mijn dochter van 10jr ook helemaal gebeten door het fotografievirus. Omdat ik ze liever niet constant met mijn body en L lenzen laat rondlopen en zelf geen kans meer krijg zou ik haar graag een deftige 2dehands canon body aanschaffen waar ze dan met de kitlens die ik nog heb uitgebreid mee kan oefenen en experimenteren. Budget zou ca. 150€ zijn. Omdat ik niet zo goed thuis ben in de verschillende types was ik even benieuwd of jullie een advies kunnen geven.
    Alvast bedankt.

  • #2
    Re: 2dehands canon body voor dochter

    Persoonlijk zou ik mijn dochter van 10 een 350D/400/450 cadeau doen of je kunt eens een bod doen DEZE hier.
    Maar kopen zonder vooraf in handen te hebben gehad zou ik niet doen en zeker nagaan hoeveel clics er op de teller staan. Desnoods ook de factuur vragen dan ben je zeker dat het niet om gestolen waar gaat.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: 2dehands canon body voor dochter

      Bedankt, was zeker niet van plan om te kopen zonder zien en clicks te weten. Was vooral ga je voor type à la 40d, 400d, 1200d... en wat zou dan max clicks mogen zijn?

      Comment


      • #4
        Re: 2dehands canon body voor dochter

        Ik zou de 450D sterk aanraden.
        Dat was het eerste toestel in die lijn dat SD kaartjes had en een groot scherm. De oudere werkten nog met CF kaartjes en klein schermpje.
        Dat toestel is echt een groot succes geweest en kan je nu met wat geluk in goede staat vinden rond de 150 a 200 euro.
        Ook vanaf dat model hebben ze de firmware grondig herzien en ziet er erg gelikt uit. Behoorlijk wat opties maar niet overdreven ingewikkeld.
        De kwaliteit is zeer goed van dat toestel. Eenvoudig in gebruik (relatief) maar zeer goede resultaten rollen daar uit.

        Het toestel komt echt tot zijn recht als je daar een goede lens op gaat zetten. Gezien uw doel zou ik daar de 50mm F1.8 op zetten. Best wel een erg leuk lensje en te kopen (oud model) rond de 50 euro en nieuw model dacht ik 100 euro. Zo kan ze gelijk leren wat het doel is van diafragma en sluitertijd. De papa zal haar dat wel fijn uitleggen. Ik zou haar laten starten op de stand Av en haar uitleggen wat diafragma is.

        Comment


        • #5
          Re: 2dehands canon body voor dochter

          Dank je wel, aan die sd had ik nog niet gedacht en is wel zo makkelijk! Heb de 50mm en de 55-250mm dus ze kan wel even los...

          Comment


          • #6
            Re: 2dehands canon body voor dochter

            hmmmm, een xxD weegt direct veel meer dan xxxD, ze zijn wel sterker gemaakt maar een toestel laat je sowieso niet vallen.
            En idd. vanaf de 450D had je een groter scherm achteraan, maar dat scherm gebruik ik nooit, de zoeker en niks anders.
            Ook eens kijken op Marktplaats staan daar mooie toestellen in en kijken bij een handelaar, dan heb je meestal 1 jaar garantie.
            En het meeste succes had toch wel de 350D, ik verkocht mijn eerste om een 5D te kopen en een eind later kocht ik weer een 350D omdat ik nog een boel EF-S lenzen liggen had.
            Ik heb hier nog een Canon G11 liggen mocht u dat interesseren doe dan een bod.
            Die is zo goed als nieuw. Voor de vrouw gekocht en ze heeft er hoop en al misschien 200 foto's mee getrokken.
            Is niet van nieuw te onderscheiden en heb zelfs nog een tweede nieuwe Canon batterij erbij.
            Plus origineel echt lederen Canon camera tas. Alle dozen nog aanwezig, kortom alles zoals ik hem gekocht heb.
            Nu ligt die al jaren in een schuif te liggen want mijn vrouw is geen echte fotoliefhebster en ik heb genoeg aan mijn 5DIII + X-T1 + X-E2s.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment

            Working...
            X