Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet digicorder !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Telenet digicorder !

    Gewoon mijn ervaring even delen.....

    1. Digicorder DC AD2100 ( dus nog een oud model ) heeft het uiteindelijk begeven en we gaan vandaag naar Telenet Leuven om een ander huurtoestel te halen.

    2. Nummertje nemen gaat niet, systeem ligt plat.

    3. Na 20 minuten wachten worden we ontvangen, niks in hun systeem blijkt te werken, en ze kunnen zelfs niet garanderen dat de digicorder direct kan geactiveerd worden.

    4. Soit, na veel getik op een systeem dat blijkbaar niet werkt krijgen we dan een witte doos met een z/w sticker van Telenet op. Niet nauwgezet bekeken, ik ging ervan uit dat ik een nieuw toestel had.

    5. Thuisgekomen:

    * ik zie dat ze me een gerefurbisht toestel hebben meegegeven.
    * geen remote
    * geen kabels ( tot daar dan nog aan toe...
    * géén stroomadapter !


    Straks zien ze me daar terug.

    Maar is dat normaal ????????
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Telenet digicorder !

    Normaal krijgt men nooit een tweedehandstoestel maar steeds een nieuw.
    Vermoedelijk is daar toch een en ander verkeerd gelopen.
    Heden zijn ze ook bezig met de 4K decoders ... geen idee of het al zo ene is dat je gekregen hebt.
    In elk geval zou ik nooit een dergelijke brol aanvaarden.
    Spijtig voor de moeite, maar gewoon teruggaan naar de winkel zal het enige zijn dat je kan doen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Telenet digicorder !

      Ze beweren dat ze niets anders hebben !
      Ik denk dat de enige mogelijkheid is Telenet opzeggen en 14 dagen later “nieuwe klant” worden.

      4K decoder heeft ook geen RF out meer.

      Situatie bij ons:
      - coax komt van de straat en komt uit in de living
      - coax gaat in digicorder RF IN
      - ander stukje coax sluit ik aan op digicorder RF out
      - dat ander stukje coax gaat naar een contactdoos in de livinmuur.
      Tussen de living en de keuken loopt een coax, die komt uit in een contactdoos van de keuken
      - in de keuken staat een kleine CRT TV

      De coax van de straat wordt dus via de digicorder doorgelust naar de keuken.

      100 keer uitgelegd bij Telenet, maar de dame aan de balie sprake steeds maar “ dan moet je in elke muur een contactdoosje hebben om een coax in te steken” .....zucht.....

      Allez madam: stel er komt 1 coax van de straat en er staan in de living 2 TV’s vlak naast mekaar...
      Hoe ga je dat oplossen.....????
      -
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #4
        Re: Telenet digicorder !

        bij mij ook een digicorder van dat type, wegens defect omgeruild bij telenet in Turnhout en ook daar gewoon een witte doos met een toestel zonder toebehoren, de digicorder werd wel direct geactiveerd.
        D 7500 > 16/85 > 70/300>105
        https://www.behance.net/joscaeymae0afa
        Grt. Jos

        Comment


        • #5
          Re: Telenet digicorder !

          Oorspronkelijk geplaatst door Josca Bekijk bericht
          bij mij ook een digicorder van dat type, wegens defect omgeruild bij telenet in Turnhout en ook daar gewoon een witte doos met een toestel zonder toebehoren, de digicorder werd wel direct geactiveerd.
          Is blijkbaar de standaard procedure nu.
          Maar ik vind het niet serieus.
          Dan mogen ze mij ook huur aanrekenen voor een ge-refurbishte digicorder.

          Als je in de Apple store een gerefurbisht toestel koopt is dat ook goedkoper....
          Last edited by Alfa Centauri; 29 juli 2019, 16:17.
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • #6
            Re: Telenet digicorder !

            Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
            Situatie bij ons:
            - coax komt van de straat en komt uit in de living
            - coax gaat in digicorder RF IN
            - ander stukje coax sluit ik aan op digicorder RF out
            - dat ander stukje coax gaat naar een contactdoos in de livinmuur.
            Tussen de living en de keuken loopt een coax, die komt uit in een contactdoos van de keuken
            - in de keuken staat een kleine CRT TV

            De coax van de straat wordt dus via de digicorder doorgelust naar de keuken.

            100 keer uitgelegd bij Telenet, maar de dame aan de balie sprake steeds maar “ dan moet je in elke muur een contactdoosje hebben om een coax in te steken” .....zucht.....

            Allez madam: stel er komt 1 coax van de straat en er staan in de living 2 TV’s vlak naast mekaar...
            Hoe ga je dat oplossen.....????
            -
            Hier in vier ruimten een aansluiting, telkens afgetakt vanaf de splitter/versterker in de garage.
            Als je twee toestellen kort naast elkaar hebt, dan zou je inderdaad gewoon kunnen doorlussen of desnoods met een T werken.

            Feit is dat ze u in een center enkel de basisconfiguratie gaan voorstellen ... ze gaan niet snel iets tegen de standaard voorstellen omdat indien er kwaliteitsproblemen zijn, ze geen support gaan geven ... toch weer niet gratis.
            En ja, niet iedereen is technisch opgeleid of heeft zelf voldoende kennis om dat uit te leggen of te begrijpen, zeker niet als ze daar enkel zitten om administratieve zaken uit te voeren.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Telenet digicorder !

              Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
              Is blijkbaar de standaard procedure nu.
              Maar ik vind het niet serieus.
              Dan mogen ze mij ook huur aanrekenen voor een ge-refurbishte digicorder.
              Ik heb daar ook een standaard antwoord voor.
              Zou het kunnen dat ze geen nieuwe meer hebben omdat de nieuwe versie er in bulk gaat aankomen?
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Telenet digicorder !

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Hier in vier ruimten een aansluiting, telkens afgetakt vanaf de splitter/versterker in de garage.
                Als je twee toestellen kort naast elkaar hebt, dan zou je inderdaad gewoon kunnen doorlussen of desnoods met een T werken.

                Feit is dat ze u in een center enkel de basisconfiguratie gaan voorstellen ... ze gaan niet snel iets tegen de standaard voorstellen omdat indien er kwaliteitsproblemen zijn, ze geen support gaan geven ... toch weer niet gratis.
                En ja, niet iedereen is technisch opgeleid of heeft zelf voldoende kennis om dat uit te leggen of te begrijpen, zeker niet als ze daar enkel zitten om administratieve zaken uit te voeren.
                Doorlussen geeft hier geen enkel probleem, ook omdat er uiterst zelden simultaan op alle TV’s wordt gekeken.
                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                Si non, on devient bonbon
                Et les gens nous mangent !"

                Comment


                • #9
                  Telenet digicorder !

                  Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                  Doorlussen geeft hier geen enkel probleem, ook omdat er uiterst zelden simultaan op alle TV’s wordt gekeken.
                  Van de uitgang gaat men in principe altijd al naar één TV, dat dit bij u nu een andere is dat zal niet veel uitmaken.
                  Vroeger had men ook geen decoder nodig, alles was analoog zoals de tellers in een wagen. [emoji16][emoji16][emoji16]
                  Wel geen naaldjes op een TV. [emoji41]
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Telenet digicorder !

                    Hoi, de meeste huurtoestellen zijn herstelde toestellen.
                    Men maakt gebruik van mensen in beschutte werkplaatsen om deze toestellen op te blinken en er weer als nieuw te laten uitzien.
                    In het verleden deed men ook al acties om toestellen goedkoop te kunnen kopen. Ook dit waren herstelde toestellen.
                    Binnenkort gaat men over op nieuwe toestellen.
                    Opnemen gebeurd dan in de cloud. Dit wordt een tijdje bewaard. Wil men dit langer bewaren....moet er betaald worden.
                    Reclame doorspoelen, gaat dan waarschijnlijk ook niet meer kunnen doorgespoeld worden.
                    Je huurt een toestel, niemand zegt dat dit een nieuw moet zijn.

                    Mvg
                    nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

                    Comment


                    • #11
                      Re: Telenet digicorder !

                      Ja maar ik zie het al aan de knoppen dat ze afgesleten zijn.
                      Nu, die gebruik ik niet normaal gezien, maar het gedacht hé.
                      Anderzijds: de nieuwe klanten kunnen ze toch moeilijk een ge-refurbishte geven ?

                      @ Freddy: Tuurlijk, ze zijn deze digicorder aan het afbouwen, maar ik zie momenteel toch nog veel voordelen aan de digicorder. En in 4K is er nog niet veel te vinden.
                      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                      Si non, on devient bonbon
                      Et les gens nous mangent !"

                      Comment


                      • #12
                        Telenet digicorder !

                        Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                        @ Freddy: Tuurlijk, ze zijn deze digicorder aan het afbouwen, maar ik zie momenteel toch nog veel voordelen aan de digicorder. En in 4K is er nog niet veel te vinden.
                        Op Telenet zal je nog niet veel vinden, maar het heeft wel een impact op alle aangesloten toestellen op onze AV versterkers.
                        De instelling voor de HDMI mode kent twee settings waarvan mode 1 de beste kwaliteit.
                        Het is echter het toestel met de meeste beperking dat toelaat een keuze te maken, laat de Digicorder nu net deze en ook enige zijn dat belet om mode 1 te kiezen.
                        Ge hebt dan beeld, maar geen klank.
                        Dus ja, ook zonder 4K uitzendingen heeft deze een impact op alles.
                        In plaats van 10 of 12-bit zit men daardoor op 8-bit vast ... ook voor een 4K-speler, Apple TV 4K, ...
                        Door één toestel inboeten in kwaliteit en een deel instellingen op alles is een beetje dom ... maar heden geen keuze.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Telenet digicorder !

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Op Telenet zal je nog niet veel vinden, maar het heeft wel een impact op alle aangesloten toestellen op onze AV versterkers.
                          De instelling voor de HDMI mode kent twee settings waarvan mode 1 de beste kwaliteit.
                          Het is echter het toestel met de meeste beperking dat toelaat een keuze te maken, laat de Digicorder nu net deze en ook enige zijn dat belet om mode 1 te kiezen.
                          Ge hebt dan beeld, maar geen klank.
                          Dus ja, ook zonder 4K uitzendingen heeft deze een impact op alles.
                          In plaats van 10 of 12-bit zit men daardoor op 8-bit vast ... ook voor een 4K-speler, Apple TV 4K, ...
                          Door één toestel inboeten in kwaliteit en een deel instellingen op alles is een beetje dom ... maar heden geen keuze.
                          OK, ge zegt dan maar wanneer ge overstapt. Ik volg dan wel
                          Of we kunnen misschien samen naar de Telenet winkel stappen.

                          Maar wacht niet te lang of ze stoppen ons wéér ne ge-refurbishte toe
                          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                          Si non, on devient bonbon
                          Et les gens nous mangent !"

                          Comment


                          • #14
                            Re: Telenet digicorder !

                            Waarom koop je geen digicorder Ipv te huren? Deze kost 250 euro en is na 2 jaar (en 3 maanden na de prijsverhoging) terugverdiend.
                            Gaat hij eerder stuk heb je toch 2j garantie en alles daarna is winst..

                            Groeten,
                            Bart

                            Comment


                            • #15
                              Re: Telenet digicorder !

                              Oorspronkelijk geplaatst door Bart Bever Bekijk bericht
                              Waarom koop je geen digicorder Ipv te huren? Deze kost 250 euro en is na 2 jaar (en 3 maanden na de prijsverhoging) terugverdiend.
                              Gaat hij eerder stuk heb je toch 2j garantie en alles daarna is winst..
                              Wat bedoel je met die drie maand?
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X