Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Overdracht USB traag en haperend

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Overdracht USB traag en haperend

    Sinds enige tijd (eigenlijk sinds Windows 10) laten mijn USB poorten het afweten wbt bestandsoverdracht op de pc. De poorten aan de achterzijde waar ik mijn back-up schijven op heb aangesloten lijken het wel nog prima te doen, maar als ik aan de voorzijde een stick inprik en hier bestanden vanaf wil copieren dan schieten de waarden van 2mb/s naar 9mb/s naar 0 en weer naar 5, dat varieert dusdanig dat de grafiek wel een berglandschap lijkt en de resterende tijd hoef ik helemaal niks van de geloven want die fluctueert gewoon mee alle kanten uit. De USB formatteren (gewoon en NTFS) heeft geen effect
    Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

  • #2
    Re: Overdracht USB traag en haperend

    Hoi,

    controleer eens of er nieuwe drivers beschikbaar zijn voor je moederbord.
    eventueel moet je een bios update doen om alles weer keurig te kunnen laten werken met W10.

    mvg
    nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

    Comment


    • #3
      Re: Overdracht USB traag en haperend

      Oorspronkelijk geplaatst door jeevanhoof Bekijk bericht
      Hoi,

      controleer eens of er nieuwe drivers beschikbaar zijn voor je moederbord.
      eventueel moet je een bios update doen om alles weer keurig te kunnen laten werken met W10.

      mvg
      Oei, dan moet ik de computer nerd in mezelf loslaten, even kijken waar ik die verstopt heb
      Zonder gekheid, bedankt voor de tip ik ga dat eens proberen

      Comment


      • #4
        Re: Overdracht USB traag en haperend

        Alvorens allerlei zaken te veranderen ...
        Zelfde probleem met een andere USB-stick?
        Recent iets veranderd aan uw configuratie zoals bijvoorbeeld andere hardware toegevoegd?
        Anti-virus actief? Indien ja, zet die eens even uit om te testen.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Overdracht USB traag en haperend

          Welk soort bestanden? Als het grote bestanden zijn dan zou de transfer redelijk stabiel moeten zijn van snelheid maar als er vele kleine bestandjes zijn gaat de gemiddelde snelheid naar beneden.
          Je kan ook testen met andere USB stick of deze USB stick op een andere computer.
          9MB/s lijkt mij sowieso redelijk traag (USB1?) en 9mb (millibit !) al zeker
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

          Comment


          • #6
            Re: Overdracht USB traag en haperend

            Zou het niet kunnen dat de poorten achteraan (die vastzitten op het moederbord) USB3 zijn en de poorten vooraan (verbonden via een connector en kabeltje op het moederbord) slechts USB2 zijn ?

            Wat is het resultaat als je de stick achteraan inplugt ? Als dat niet sneller werkt is waarschijnlijk de stick zelf de schuldige.

            Of de stick eens formatteren en zien of het geen beter resultaat oplevert.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #7
              Re: Overdracht USB traag en haperend

              Bij vele kleine bestandjes gaat de transfersnelheid inderdaad erg naar beneden.
              Bij grote bestanden is met USB2 25 tot 30 MB/s te halen (dat is 1 raw foto per seconde), met USB3 is de snelheid doorgaans beperkt door het opslagmedium (op een standaard HD ong 100 MB/s, maar met SSD tot 500 MB).

              Comment


              • #8
                Overdracht USB traag en haperend

                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Zou het niet kunnen dat de poorten achteraan (die vastzitten op het moederbord) USB3 zijn en de poorten vooraan (verbonden via een connector en kabeltje op het moederbord) slechts USB2 zijn ?
                Dat zou kunnen, maar hij begint de uitleg met “plots” ... laat me vermoeden dat het ervoor geen probleem was? [emoji6]
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Overdracht USB traag en haperend

                  Ik heb ooit zo'n probleem gehad met de USB3 poorten aan de voorkant van de pc, de USB stekkers (aansluiting op het moederbord) van de kabels die naar die naar die slecht werkende USB poorten gingen gaven een slechte verbinding.
                  Die stekkers een paar keer uittrekken en terug insteken verhielp dat probleem.
                  Hoe meer verbindingen er tussen zitten, hoe groter de kans op problemen, daarom zullen de USB poorten die achteraan rechtstreeks op het moederbord zitten minder snel last hebben van dat probleem.
                  Maar bij pc's van een paar jaar oud zitten er dikwijls alleen vooraan USB3 poorten, achteraan zijn het dan USB2 poorten.
                  Als er nog plaats vrij is op het moederbord dan kan je er een kaartje insteken zodat je ook achteraan USB3 poorten krijgt (als je die nodig hebt, voor een toetsenbord en een muis maakt dat geen verschil, maar bij andere apparaten waar een grotere datastroom op zit is er dan wel een groot verschil in snelheid).

                  Ik heb onlangs ook nog zo'n probleem gehad met externe harde schijf, toen was het een defect kabeltje (een kabeltje dat bij de externe harde schijf geleverd was, ik heb er een nieuw voor gekregen).
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment

                  Working...
                  X