Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens Adaptor ring (77mm - Wide ANgle)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lens Adaptor ring (77mm - Wide ANgle)

    Hallo,

    Voor een experimentje probeerde ik de Lens Adaptor ring (77mm) van LEE op een Canon 300mmf4.0 te schroeven maar dat lukte totaal niet, terwijl via website van Lee (systeemkeuze) wel degelijk deze adaptor aangeraden wordt. Normaal gebruik ik deze adaptor ring voor een 16-35mmm en dit zonder problemen.
    Het lijkt erop dat de zonnekap van de 300 in de weg zit. Iemand met dezelfde ervaring en/of oplossing?
    Alvast bedankt !
    Tvdz

  • #2
    Re: Lens Adaptor ring (77mm - Wide ANgle)

    Een deukje in de lens?
    Filterdraad ergens verstoord?
    Er bestaat een tooltje om dat allemaal zelf te herstellen.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Lens Adaptor ring (77mm - Wide ANgle)

      Moet zeggen dat ik ook een probleempje heb met het opschroeven van een pola op een 300 mm.
      Eerst gevoel dat hij niet pakt,dan draait hij vlot erop.
      Dacht ook aan een klein probleempje in de schroefdraad, maar zie eigenlijk niets.Schijnt niet direct diep genoeg te gaan.Toch die zonnekap ?
      Nu ik gebruik die lens zelden met een filter.
      Zal als ik thuis ben volgende week, eens nakijken met verschillende adapterringen.

      Comment


      • #4
        Re: Lens Adaptor ring (77mm - Wide ANgle)

        Hallo,

        Aan de lens is niets vervormd, geen deukje of wat dan ook.

        Die uitschuifbare zonnekap zit effectief gewoon in de weg.

        Iemand een suggestie om dit op te lossen? Bestaan er misschien bij bepaalde merken (filters) daar oplossingen voor?

        tvdz

        Comment


        • #5
          Re: Lens Adaptor ring (77mm - Wide ANgle)

          Heb het even nagekeken
          .
          Ik heb enkele ND grad filters van 84.5.
          Breedte is 84.5 mm zoals de naam zegt.
          De adapterring van 77 mm past vlot op de 300 mm f4.
          Ze hebben ook filters van 10 cm breed,met andere adapter en filterhouder.
          Deze heb ik niet,dus weet niet of ze compatiebel zijn.

          Comment


          • #6
            Re: Lens Adaptor ring (77mm - Wide ANgle)

            Je kan toch nooit de zonnekap laten zitten terwijl je probeert om er een adapter ring op te schroeven ??
            Kan die zonnekap er niet af gehaald worden dan ?

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: Lens Adaptor ring (77mm - Wide ANgle)

              Nee dus.
              Die schuift naar voor en naar achter,maar kan er niet vanaf.
              Op een Canon 400 mm 5.6 is dat ook dezelfde constructie.

              Comment


              • #8
                Re: Lens Adaptor ring (77mm - Wide ANgle)

                Op de zonnekap zit er een plastieken boord zoals ik op foto(s kan zien.
                Als je de zonnekap in duwt komt de filterdraad boven de kap uit, is dit zo bij uw exemplaar?
                Normaal moet je zonder problemen die adapter moeten kunnen opschroeven of het moet zijn dat de schroefdraad voor een filter/adapter of wat dan ook, niet uit de ingeschoven zonnekap komt.
                Kan die zwarte ring uit de zonnekap genomen worden, of kan die eruit gedraaid worden?
                Ik kan maar één ding meer verzinnen en dat is dat die zwarte ring van de zonnekap niet goed op de zonnekap zit.
                Kijk eens of je die zwarte ring kunt eruit of verder in de zonnekap kunt schuiven of draaien.
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment

                Working...
                X