Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Afdrukken verkleinen nodig voor afdrukcentrale ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Afdrukken verkleinen nodig voor afdrukcentrale ?

    Vraagje dat tamelijk dringend is, ik zou morgen moeten aanleveren...
    Had het gisteren al in een oude bestaande tread gepost, maar daar er geen reactie kwam hiervoor even een afzonderlijk item voor geopend.

    Mijn foto's zijn nu 3008 x 2000 pixels (25,47 x 16,93 cm) - 300 dpi - RGB. Formaat JPG (2,7 MB)

    Ik heb hiervan een 60 foto's, gemaakt tijdens een familiefeestje. Indien ik hier allemaal afdrukken van wil laten maken bij MediaMarkt of Kruidvat, moet ik ze dan eerst zelf verkleinen of aanpassen of kan ik het origineel bestand zo binnenbrengen ?

    Bedankt voor je antwoord.

  • #2
    Re: Afdrukken verkleinen nodig voor afdrukcentrale ?

    Als je ze op dat formaat ( 26cm X 17 ) laat afdrukken moeten ze zo blijven.
    Laat je ze op 10 X 13 cm afdrukken mag je ze op 10x13 zetten, maar wel 300 dpi blijven behouden he !!!
    Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

    Comment


    • #3
      Re: Afdrukken verkleinen nodig voor afdrukcentrale ?

      Het ENIGE dat je het best doet is ervoor zorgen dat de foto's dezelfde verhouding krijgen als het afdrukformaat. Je hoeft geen aanpassingen te doen aan de bestandsgrootte, want die is toch relatief en neemt dan nog eens de DPI met zich mee afhankelijk van hoe groot je gaat afdrukken...

      Een snelle search leverde het volgende op:

      Voor de eerste maal sedert ik een digitaal toestel heb aangeschaft (canon powershot A 80 )zou ik online afdrukken willen bestellen. Voor de afdrukken zou ik kiezen voor Kodak Picture Center bij Carrefour.Nog maar pas ben ik op de hoogte dat je voor afdrukken van formaat 10 X 15 cm een resolutie mag hebben van 480 X 640.Maar en

      Misschien een stomme vraag maar ik heb mij tot nu toe bezig gehouden met foto's trekken en ik heb nog nooit een foto laten ontwikkelen. Ik zou nu enkele testen willen beginnen doen, maar ik heb wel een vraag. Mijn fotos komen uit mijn A80 of 300D in 3072x2048 of 2272x1704. Als ik de fotos wil laten ontwikkelen, moet ik ze
      Canon 10D, glass, flashes & extra's
      Fuji S602Z & extra's
      www.CooMa.be BD0176BE

      Comment


      • #4
        Re: Afdrukken verkleinen nodig voor afdrukcentrale ?

        Als je die op een CD binnenbrengt, dan zou ik niets veranderen aan de grootte van de bestanden.
        Maar om zo'n grote bestanden door te sturen via internet, dat kan wel eens vrij lang duren. Dan zou ik het formaat toch wel wat aanpassen.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment

        Working...
        X