Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon d7500 trekt niet altijd foto's met flits

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon d7500 trekt niet altijd foto's met flits

    Ik heb een nikon D7500 (overstap van sony) Als ik foto's wil maken waar het donker is (waar flits nodig is) kan ik niet altijd de foto's maken die ik wil.
    De zoeker op het scherm blijft na een 5 minuten fotograferen rood. tenzij ik de camera af en op zet en niets aan de instellingen verander of aan de zoom lens dan kan ik weer terug even fotograferen. De zoeker staat nu ook niet altijd in het midden tenzij ik die aanraak via touchscreen (wat ik raar vind). Zo mis ik de foto's zoals gisteren tijdens een parade waar ik zonder flits aan het trekken was. Mijn vorige sony, 4 keer goedkoper had dat probleem niet. Ik neem nu nog meestal foto's in de auto stand of zonder flits, heb de camera nu iets meer dan een maad.

  • #2
    Re: Nikon d7500 trekt niet altijd foto's met flits

    Hoe zijn je instellingen op het toestel ,waarden enz...
    Nikon D7100,een hoopje glas en een flitserke

    Comment


    • #3
      Re: Nikon d7500 trekt niet altijd foto's met flits

      probeer fabiekinstellingen

      Comment


      • #4
        Re: Nikon d7500 trekt niet altijd foto's met flits

        hier met de D7500 geen enkel probleem, dat de zoeker niet altijd in het midden staat hangt af van je instellingen, op de "ok" knop drukken op de achterzijde van het toestel plaats deze weer in het midden, ik werk alleen in de standen " M - A - S "
        mogelijk een probleem met de geheugenkaart deze is toch zeker geformatteerd in het toestel zelf, niet op de PC.
        D 7500 > 16/85 > 70/300>105
        https://www.behance.net/joscaeymae0afa
        Grt. Jos

        Comment


        • #5
          Re: Nikon d7500 trekt niet altijd foto's met flits

          Ik neem nu nog de foto's met de automatische stand

          Comment


          • #6
            Re: Nikon d7500 trekt niet altijd foto's met flits

            Heb je nog garantie? Hoeveel foto's heb je in die 5 minuten gemaakt?
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Nikon d7500 trekt niet altijd foto's met flits

              Ik heb gisteren nog wat foto's gemaakt. en achter glas trekken zonder flits deed hij soms niet. echt raar. ik ga eens een andere lens proberen een nikon ipv een tamron.

              Comment


              • #8
                Re: Nikon d7500 trekt niet altijd foto's met flits

                Hij stelt toch telkens scherp als je een foto wil nemen?
                Nikon D7100,een hoopje glas en een flitserke

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon d7500 trekt niet altijd foto's met flits

                  Je geeft de flitser toch de tijd om te herladen?
                  Als de flitscondensator helemaal leeg is dan duurt het even voor de flitser terug werkt.
                  Een slechte accu, of slechte contacten tussen de accu en de camera kunnen ervoor zorgen dat de camera een te lage spanning krijgt terwijl de flitscondensator wordt geladen, dat kan er dan voor zorgen dat de camera uit valt.
                  En als je veel flitsfoto's kort na elkaar maakt dan is het mogelijk dat de accu te warm wordt, en daar zit ook een beveiliging in.

                  Het gaat hier toch over de ingebouwde flitser van de camera zelf?

                  En als de camera niet kan scherpstellen omdat het te donker is, dan kan die (afhankelijk van de gebruikte instellingen) ook weigeren om een foto te maken.
                  Last edited by Black B@ndit; 4 augustus 2019, 20:42.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon d7500 trekt niet altijd foto's met flits

                    Daar ligt juist het probleem, soms wel en soms niet.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon d7500 trekt niet altijd foto's met flits

                      Ja, het gaat zeker om de ingebouwde flits van de camera zelf.
                      Ik neem zeker de informatie mee.

                      Comment

                      Working...
                      X