Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SONY A7R IV aangekondigd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SONY A7R IV aangekondigd

    Indrukwekkend... Op bijna elk vlak nog beter dan de vorige lijkt me, en dat was al meer dan de moeite.
    Ben benieuwd naar de beelden die de nieuwe 61Mp-sensor produceert.


    Sony has introduced the a7R IV, which the company calls 'another milestone in mirrorless', at an event in New York City. The camera has a full-frame 61MP BSI-CMOS sensor with a claimed 15 stops of dynamic range, a redesigned body, 10 fps burst shooting, and Real-time Eye AF for stills and videos.


    En ben benieuwd naar wat straks de prijzen voor de A7R III gaan worden
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

  • #2
    Re: SONY A7R IV aangekondigd

    Was te verwachten hé met hetgeen Canon al beetje bij beetje heeft laten lekken

    Ziet er in ieder geval indrukwekkend uit die specs
    Behalve dan de coveriige van de AF punten op FF

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: SONY A7R IV aangekondigd

      Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
      Indrukwekkend... Op bijna elk vlak nog beter dan de vorige lijkt me, en dat was al meer dan de moeite.
      Ben benieuwd naar de beelden die de nieuwe 61Mp-sensor produceert.


      Sony has introduced the a7R IV, which the company calls 'another milestone in mirrorless', at an event in New York City. The camera has a full-frame 61MP BSI-CMOS sensor with a claimed 15 stops of dynamic range, a redesigned body, 10 fps burst shooting, and Real-time Eye AF for stills and videos.


      En ben benieuwd naar wat straks de prijzen voor de A7R III gaan worden
      Daarnet ook al gezien op DPR. Leuk te zien dat de grenzen nog steeds verlegd kunnen worden

      Edit: 61MP lijkt al akelig veel, maar op welk getal zou die MP race ooit eindigen alvorens het zinloos wordt? 200?
      Last edited by frank207be; 16 juli 2019, 18:12.

      Comment


      • #4
        Re: SONY A7R IV aangekondigd

        Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
        Daarnet ook al gezien op DPR. Leuk te zien dat de grenzen nog steeds verlegd kunnen worden

        Edit: 61MP lijkt al akelig veel, maar op welk getal zou die MP race ooit eindigen alvorens het zinloos wordt? 200?
        Zeer mooie evolutie van een al zeer goeie A7RIII...

        Comment


        • #5
          Re: SONY A7R IV aangekondigd

          Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
          Daarnet ook al gezien op DPR. Leuk te zien dat de grenzen nog steeds verlegd kunnen worden

          Edit: 61MP lijkt al akelig veel, maar op welk getal zou die MP race ooit eindigen alvorens het zinloos wordt? 200?
          En dan moet je computer en de software nog kunnen volgen ook...
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

          Comment


          • #6
            Re: SONY A7R IV aangekondigd

            Indien niet, dan kan je een lagere resolutie instellen ;-)

            Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • #7
              Re: SONY A7R IV aangekondigd

              Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
              Edit: 61MP lijkt al akelig veel, maar op welk getal zou die MP race ooit eindigen alvorens het zinloos wordt? 200?
              Canon zou bezig zijn aan een toestel met nog meer Mp, dus ja wanneer is trop te veel hé
              Het probleem is ook zulke grote bestanden nog kunnen verwerken op je computer aan een deftige snelheid
              Kijk naar de Fuji, weliswaar middenformaat maar wel al 100Mp voor een redelijk betaalbare prijs

              Ik weet nog goed hoe we vroeger gestart zijn met amper 3Mp, en dat vonden we toen al "wow"

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Re: SONY A7R IV aangekondigd

                Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                Daarnet ook al gezien op DPR. Leuk te zien dat de grenzen nog steeds verlegd kunnen worden

                Edit: 61MP lijkt al akelig veel, maar op welk getal zou die MP race ooit eindigen alvorens het zinloos wordt? 200?
                Ik heb ooit gezegd, dat we op een gegeven ogenblik niet meer optisch gaan zoomen, maar "croppen"
                We zijn er bijna. Als de software ons dan nog eens toelaat om een mooie bokeh te "fiksen" ;-)

                Comment


                • #9
                  Re: SONY A7R IV aangekondigd

                  Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                  Ik heb ooit gezegd, dat we op een gegeven ogenblik niet meer optisch gaan zoomen, maar "croppen"

                  Inderdaad. Dat is nu al zo en was de voornaamste reden waarom ik van A7II naar A7RII gegaan ben: met de hudige 42Mp heb ik geen 400mm of meer nodig. De 70-200/4 is ruim voldoende, en lekker licht en compact voor een "tele".
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                  Comment


                  • #10
                    Re: SONY A7R IV aangekondigd

                    Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                    Inderdaad. Dat is nu al zo en was de voornaamste reden waarom ik van A7II naar A7RII gegaan ben: met de hudige 42Mp heb ik geen 400mm of meer nodig. De 70-200/4 is ruim voldoende, en lekker licht en compact voor een "tele".
                    Er is toch een enorm verschil in je beeld hoor tussen een grote tele gebruiken of een kleinere lens en verder croppen

                    grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: SONY A7R IV aangekondigd

                      Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                      Ik heb ooit gezegd, dat we op een gegeven ogenblik niet meer optisch gaan zoomen, maar "croppen"
                      We zijn er bijna. Als de software ons dan nog eens toelaat om een mooie bokeh te "fiksen" ;-)
                      Zoomen en Croppen is niet hetzelfde Rudy.
                      Als je zoomt verandert je perpectief. Bij Croppen niet, dat is alleen een beelduitsnede.
                      Zo zou je idd een portret kunnen croppen uit een hoge resolutie foto gemaakt met een groothoeklens... maar dat is dan wel een portret met de karakteristieke eigenschappen van die groothoek.
                      Als die portretuitsnede in de randen of hoeken valt dan is het helemaal compleet ernaast.

                      Zelfde met een portretlens, compressie van een 85mm is niet hetzelfde dan een 135 enz..enz...
                      Dus een beelduitsnede van je 85 mm maken zodat je onderwerp even groot is als dat van een 135 mm is totaal verschillend dan dezelfde foto met een echt 135 mm objectief.

                      Het is bv ook niet zo dat je met een 28mm een 50mm kan simuleren zoals bv een Leica Q2 (Q1) dat “in” camera dat doet.
                      Zelfs een 75mm wordt met de Q2 gesimuleerd. Juist..een 75 mm met dezelfde Dof en compressie van een 28 1.7

                      Ik snap je punt wel Rudy maar ik vrees dat het toch wel iets ingewikkelder dan gewoon Bokeh simuleren.
                      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                      Comment


                      • #12
                        Re: SONY A7R IV aangekondigd

                        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                        Er is toch een enorm verschil in je beeld hoor tussen een grote tele gebruiken of een kleinere lens en verder croppen
                        Inderdaad, maar minstens een even groot verschil in volume, gewicht en prijs ;-).
                        Voor wat ik nodig heb, is 200mm en 42 kwalitatieve Mp's ruim genoeg.
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                        Comment


                        • #13
                          Re: SONY A7R IV aangekondigd

                          Met software kan veel - dat bokeh-fiksen, gebeurt dat al niet op de smartphones die nu op de markt zijn? Ik meen ooit zo iets gelezen te hebben - nu smartphones zijn niet zo mijn "interessegebied".

                          Zelf heb ik ook een A7RII, en dat is meer dan genoeg voor mij. We hebben nu de rimpelkiller gebruikt (da's een Minolta 100mm f2.8 softfocus) - voor portraiten op 42Mpix is dat een leuk lensje.
                          Ja - dat is een engeltjesgenerator, maar eigenlijk heb ik die gekocht als Robert-Herder_lens (vlijmscherp).

                          Sony heeft dus ook een softfocus met FE-Mount voor als je 't liever hard hebt (geen soft - maar ook hard voor de bankrekening).

                          Comment


                          • #14
                            Re: SONY A7R IV aangekondigd

                            Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                            Als die portretuitsnede in de randen of hoeken valt dan is het helemaal compleet ernaast.
                            Als ik een portretje maak, dan zit het onderwerp gewoonlijk niet in de hoeken ;-)
                            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                            Comment


                            • #15
                              Re: SONY A7R IV aangekondigd

                              Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
                              Minolta 100mm f2.8 softfocus - voor portraiten op 42Mpix is dat een leuk lensje.
                              Dat is inderdaad een héél leuke lens, en tegenwoordig waarschijnlijk voor niet al te veel geld te koop.
                              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                              Comment

                              Working...
                              X