Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

moeder en dochter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] moeder en dochter

    [IMG]
    Last edited by D.B.D; 17 juli 2019, 04:47.

  • #2
    Re: moeder en dochter

    Kleuren niet mooi en slechte belichting hoor.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: moeder en dochter

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      Kleuren niet mooi en slechte belichting hoor.
      grt,bouk.
      over de belichting wil je wat meer uitleg geven

      Comment


      • #4
        Re: moeder en dochter

        De harde schaduw onder de neus (beide dames) is niet flatterend.
        De witte vlekken op de dochters voorhoofd en linkerwang mochten iets minder aanwezig zijn (de onderlip ook).
        De huidskleur van de moeder komt wat verzadigd over (dat kan van de zonnebank zijn)
        Als fotograaf zou ik het glas niet in beeld gebracht hebben.
        Amateur fotograaf,
        lid van EOS Wevelgem en Natuurpunt fotografiewerkgroep Zuid-west Vlaanderen.

        Comment


        • #5
          Re: moeder en dochter

          Oorspronkelijk geplaatst door Positivo Bekijk bericht
          De harde schaduw onder de neus (beide dames) is niet flatterend.
          De witte vlekken op de dochters voorhoofd en linkerwang mochten iets minder aanwezig zijn (de onderlip ook).
          De huidskleur van de moeder komt wat verzadigd over (dat kan van de zonnebank zijn)
          Als fotograaf zou ik het glas niet in beeld gebracht hebben.
          ok bedankt voor de commentaar, het was één van mijn eerste foto's flitser off camera

          Comment


          • #6
            Re: moeder en dochter

            Oorspronkelijk geplaatst door D.B.D Bekijk bericht
            over de belichting wil je wat meer uitleg geven
            Zie comment Positivo.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: moeder en dochter

              Ik zou graag van jou meer foto's zien waar er een verhaal in te vertellen is.

              Probeer echt meer aandacht te besteden aan je instellingen en hoe je een foto maakt.
              Je post heel veel foto's, wat toont dat je veel oefent. Maar ik zie liever minder foto's die technisch goed zijn, dan veel foto's die minder goed zijn.

              Veel van je foto's zijn dagelijkse snapshots van mensen die iedereen kan maken. Probeer daarvan af te stappen en zorg dat je opvalt in de menigte.
              Probeer je foto's achteraf nog te bewerken, durf er bv. een kleur uit te halen of net meer in te steken.

              Deze foto is leuk, maar het is in mijn ogen maar een gewone foto. En dat terwijl je er toch meer kon uithalen volgens mij.
              Heb je geflitst met of zonder omnibounce? Dat kan een groot verschil maken tussen harde en zachte schaduwen.
              De gezichten zijn lichtjes overbelicht (door de fliters) en zoals al reeds aangehaald; de harde schaduw onder de neus flatteert niet echt.

              Ik ben ook zo geen fan van die zwarte achtergrond. Dat is goed voor studiowerk waarin je je volle aandacht kan besteden aan het thema en de belichting.
              Instagram / Facebook

              Comment


              • #8
                Re: moeder en dochter

                Oorspronkelijk geplaatst door Asterion Bekijk bericht
                Ik zou graag van jou meer foto's zien waar er een verhaal in te vertellen is.

                Probeer echt meer aandacht te besteden aan je instellingen en hoe je een foto maakt.
                Je post heel veel foto's, wat toont dat je veel oefent. Maar ik zie liever minder foto's die technisch goed zijn, dan veel foto's die minder goed zijn.

                Veel van je foto's zijn dagelijkse snapshots van mensen die iedereen kan maken. Probeer daarvan af te stappen en zorg dat je opvalt in de menigte.
                Probeer je foto's achteraf nog te bewerken, durf er bv. een kleur uit te halen of net meer in te steken.

                Deze foto is leuk, maar het is in mijn ogen maar een gewone foto. En dat terwijl je er toch meer kon uithalen volgens mij.
                Heb je geflitst met of zonder omnibounce? Dat kan een groot verschil maken tussen harde en zachte schaduwen.
                De gezichten zijn lichtjes overbelicht (door de fliters) en zoals al reeds aangehaald; de harde schaduw onder de neus flatteert niet echt.

                Ik ben ook zo geen fan van die zwarte achtergrond. Dat is goed voor studiowerk waarin je je volle aandacht kan besteden aan het thema en de belichting.
                zoals ik al zei het was één flitser off camera met een MagBounce op flitser, de zwarte achtergrond heb ik bewust gekozen ik heb studio gedaan en wou de Rembrandt verlichting doen alleen in studio zie wat je doet met een gewone flitser niet maar maak een analyse van de commentaren en zal op deze punten aandacht besteden

                Comment


                • #9
                  Re: moeder en dochter

                  Oorspronkelijk geplaatst door D.B.D Bekijk bericht
                  zoals ik al zei het was één flitser off camera met een MagBounce op flitser, de zwarte achtergrond heb ik bewust gekozen ik heb studio gedaan en wou de Rembrandt verlichting doen alleen in studio zie wat je doet met een gewone flitser niet maar maak een analyse van de commentaren en zal op deze punten aandacht besteden
                  Ik zie trouwens dat de moeder een glas in haar handen heeft. Had het dan niet beter geweest om uit te zoomen en ook dat glas mee op foto te krijgen?
                  Dan krijg je volgens mij een heel andere setting.

                  Misschien is het in de toekomst ook beter om erbij te vermelden wat je wilt creëren. Nu zeg je pas dat je Rembrandt verlichting wou nadoen maar dat kunnen wij op voorhand niet zien of ruiken.
                  Je zal andere reacties krijgen omdat je dan weet dat je een techniek hebt toegepast. En dan kunnen ze er hier ook de gepaste commentaar en tips bij geven.
                  Nu zien wij het als een foto met overbelichte plekken terwijl dat in de Rembrandt verlichting net de bedoeling is.

                  Nu we weten dat het een Rembrandt verlichting moet voorstellen:
                  Hoe stond je flitser tov de modellen?
                  Als ik die techniek opzoek dan denk ik dat je flitser dwars of zelfs nog meer naar achter moet gaan flitsen om die schaduwpartijen te krijgen. En ook niet van bovenaf.
                  Of zelfs met verschillende flitsers moet gaan werken.
                  Instagram / Facebook

                  Comment


                  • #10
                    Re: moeder en dochter

                    eigenlijk moet ik het driehoekje hebben aan één kant oog, maar met die flitser lukt het niet zo, Rembrandt werkte ook met één lichtpunt

                    Comment


                    • #11
                      Re: moeder en dochter

                      Oorspronkelijk geplaatst door D.B.D Bekijk bericht
                      ok bedankt voor de commentaar, het was één van mijn eerste foto's flitser off camera
                      Investeer in één (of 2) shoot through paraplu van bvb 110 cm + statiefje + swivel, en zet je flitser daarin. Zet de boel op max 1m van je model. Geeft véél zachter licht.
                      En haal idd dat glas weg uit de voorgrond.
                      David Leemans
                      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: moeder en dochter

                        Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                        Investeer in één (of 2) shoot through paraplu van bvb 110 cm + statiefje + swivel, en zet je flitser daarin. Zet de boel op max 1m van je model. Geeft véél zachter licht.
                        En haal idd dat glas weg uit de voorgrond.
                        ja ondertussen heb ik begrepen dat je kort bij het model, moet staan met de flitser op de manier dat je zegt om zacht licht te krijgen en om de schaduwen weg te krijgen een softbox of paraplu, het was mijn eerste fotoshoot bedankt voor de feedback

                        Comment


                        • #13
                          Re: moeder en dochter

                          Oorspronkelijk geplaatst door D.B.D Bekijk bericht
                          ja ondertussen heb ik begrepen dat je kort bij het model, moet staan met de flitser op de manier dat je zegt om zacht licht te krijgen en om de schaduwen weg te krijgen een softbox of paraplu, het was mijn eerste fotoshoot bedankt voor de feedback
                          Zonder een diffuser (paraplu/softbox...) blijft het licht van een flitser hard, zelfs dichtbij. Op deze site (wel al wat verouderd) vind je al heel wat bruikbare info : http://members.casema.nl/mmuetstege/strobistinfo.html
                          David Leemans
                          Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                          Comment


                          • #14
                            Re: moeder en dochter

                            voor het ogenblik ben ik in het bezit van Speedlite 430EX II en een 550 EX op de flitser zet ik van MagMod MagSphere en MagMod MagBounce die ik manueel aanstuur off camera en zet ze ongeveer 1m van het model ik heb ook nog een reflectie scherm en de nodige statieven de foto "met gemengd licht " is daarmee gemaakt gr daniel ps ik heb strobistinfo gelezen en opgeslagen
                            Last edited by D.B.D; 19 juli 2019, 17:10.

                            Comment


                            • #15
                              Re: moeder en dochter

                              Iedereen heeft het recht om hun slechtste foto ooit te tonen: maar het kan ook zo zijn dat u die nog moet maken, dus succes daarmee. Ook niet alles van Rembrand was even succesvol.

                              Comment

                              Working...
                              X