Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sluizen Wijnegem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sluizen Wijnegem

    Ik wil mij wat verder gaan verdiepen in landschapsfotografie.
    Hieronder vinden jullie een eerste probeersel. Zoals steeds wordt jullie feedback ten zeerste op prijs gesteld. Bedankt.

    Last edited by TomVdP; 15 juli 2019, 21:56.
    https://www.instagram.com/tom.vdpoel/

  • #2
    Re: Sluizen Wommelgem

    voor mij een klein beetje te donker maar je moet echt aan je aardrijkskundige kennis gaan werken. Deze sluizen liggen in Wijnegem en niet in Wommelgem hoor :-)
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • #3
      Re: Sluizen Wommelgem

      Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
      voor mij een klein beetje te donker maar je moet echt aan je aardrijkskundige kennis gaan werken. Deze sluizen liggen in Wijnegem en niet in Wommelgem hoor :-)
      Hahaha, uiteraard. Bedankt voor de tip. En dan te weten dat ik op fietsafstand woon. Schaam.
      https://www.instagram.com/tom.vdpoel/

      Comment


      • #4
        Re: Sluizen Wommelgem

        Het dynamisch bereik van de camera is niet toereikend om dit landschap in deze lichtomstandigheden vast te leggen.
        Je kan je eens verdiepen in het werken met "luminosity masks", bereikmaskers dus.
        Dan kan je twee (of drie) belichtingen maken en die samenvoegen in de nabewerking.
        Een HDR opname (van drie belichtingen) zou ook kunnen helpen.
        Amateur fotograaf,
        lid van EOS Wevelgem en Natuurpunt fotografiewerkgroep Zuid-west Vlaanderen.

        Comment


        • #5
          Re: Sluizen Wommelgem

          Oké, bedankt voor de tip. Ondertussen heb ik inderdaad al wat HDR opnames aan het maken geweest, met 5 foto’s, maar ben ook niet wild van het resultaat. Bij deze vond ik de donkere gebouwen nog passen omdat ze zo minder aandacht afleiden van de lucht en het water.
          Ik zal mij nog eens goed moeten inlezen in HDR fotografie. Wordt vervolgd...
          https://www.instagram.com/tom.vdpoel/

          Comment


          • #6
            Re: Sluizen Wommelgem

            Oorspronkelijk geplaatst door TomVdP Bekijk bericht
            Oké, bedankt voor de tip. Ondertussen heb ik inderdaad al wat HDR opnames aan het maken geweest, met 5 foto’s, maar ben ook niet wild van het resultaat. Bij deze vond ik de donkere gebouwen nog passen omdat ze zo minder aandacht afleiden van de lucht en het water.
            Ik zal mij nog eens goed moeten inlezen in HDR fotografie. Wordt vervolgd...
            je kan ook met maskers werken in Photoshop daar leg je verschillende beelden ( belichtingen)over elkaar en dan met maskers laten zien wat jij wilt voorwaarde is maak de beelden met een statief in verschillende belichting

            Comment


            • #7
              Re: Sluizen Wommelgem

              Ik weet het niet goed. Ik vind dat de foto zo wel iets heeft. Maar langs de andere kant zou ik er zonder de titel niets van kunnen maken. Misschien zijn hadden de lichten gebrand, of een boot te zien geweest? Krijg ook de indruk dat de horizon links wat afhangt, maar dat kan een lijn van de compositie zijn.

              Comment


              • #8
                Re: Sluizen Wommelgem

                Als de sluizen het onderwerp zijn, dan zou ik 80% van het water onder wegcroppen. De foto was beter geweest was hij 15min eerder genomen.
                Maar 10min met de fiets is het te herdoen denk ik.

                YMMV
                Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                Comment

                Working...
                X