Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flash en remote shutter release

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flash en remote shutter release

    Beste strobisten,

    Ik heb een KuangRen macro flash (KX-800) op een Canon 1DxII gezet en dat werkt prima.
    Ook met live view geen probleem. Deze set-up wil ik inzetten voor extremere macro fotografie (vergrotingen >5x)

    Maar om trillingen te voorkomen, en niet te moeten wachten op de timerfunctie van 2 of 10 seconden, plaatste ik mijn Hähnel Combi TF remote op de flitsschoen van de camera en daar dan de flash op.
    Als ik de remote knop indruk gaat de flash wel degelijk af maar blijft het beeld zwart. Het lijkt alsof de synchronisatie niet goed is.

    Iemand een idee waaraan dit kan liggen? (of moeten er instellingen aangepast worden als je een remote control gebruik?)
    Dank bij voorbaat.

    Grtz,
    Kurt

  • #2
    Re: Flash en remote shutter release

    Je mag deze niet op de flitsschoen zetten.
    De flitsschoen op de Hähnel is om off camera flash te werken (trigger triggert flash + camera (mmr door de latency is de flash al afgegaan voor de shutter open is)
    Wat jij wil doen is trigger triggerd camera -> camera triggerd flash

    Je moet dus de Hähnel aan de camera hangen met een kabeltje en de flash gewoon op de camera.
    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

    Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

    Comment


    • #3
      Re: Flash en remote shutter release

      Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
      Je mag deze niet op de flitsschoen zetten.
      De flitsschoen op de Hähnel is om off camera flash te werken (trigger triggert flash + camera (mmr door de latency is de flash al afgegaan voor de shutter open is)
      Wat jij wil doen is trigger triggerd camera -> camera triggerd flash

      Je moet dus de Hähnel aan de camera hangen met een kabeltje en de flash gewoon op de camera.
      Bedankt voor uw reactie Zunoel!
      Net geprobeerd en zo simpel is het dus.

      Grtz,
      Kurt

      Comment

      Working...
      X