Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D7100 - white-out

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D7100 - white-out

    Sinds halfweg mijn recentste fototrip registreert mijn D7100 (24.000kliks) enkel nog puur wit. Iemand een idee wat dit kan zijn?

    Het gekke is dat hij dat eerder al een paar keer deed. In 2016, een halve dag lang, en in 2017 voor 10 foto's. Sindsdien maakte ik ruim 15.000 foto's, allemaal zonder enig probleem. Het moet ergens op sensor- of processorniveau zitten, aangezien hij al de rest nog doet. Focus, zelfs C, metering, zelfs auto-ISO als ik het aanzet. Zowel in standaard als met live-view als in videomodus, met verschillende lenzen, kaarten, zonder kaart, andere batterij... Zelfs zonder lens, of mét een lensdop erop, krijg ik wit beeld, ook zonder effectief de opname te maken. Hij doet het niet enkel bij opname dus, ook bij live-view is het beeld wit.

    Reset in de menu's helpt niet, factory reset helpt niet, andere kaartjes en batterij helpen niet.
    Deze keer duurt het nu al twee dagen, zonder zichzelf "magisch" op te lossen zoals vorige keren.

    Soms, als hij enkele uren uit stond, zonder batterij, is de eerste foto niet wit, maar paars. Daarna weer volledig 100% wit.

    Hebben jullie enig idee?

  • #2
    Re: Nikon D7100 - white-out

    Misschien per ongeluk de EV knop op +5 gezet ? In dat geval zal je inderdaad enkel een witte foto krijgen.

    Mvg Yves
    What you see is what you get

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D7100 - white-out

      Helaas niet.
      Hij heeft het op de hele range van -5 tot +5 EV, geen enkel verschil. Zelfs met de dop op de lens geeft 'm wit. Zowel op foto als bij live view.

      Comment

      Working...
      X