Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Portret-fotografie (personen vinden)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Portret-fotografie (personen vinden)

    Allen,

    Als beginnend fotograaf (nu 2 jaar CVO avondopleiding gevolgd), zou ik me willen verdiepen in de portretfotografie.
    Hierdoor ook ingeschreven in de Masterclass ervan voor het volgende semester.

    Ik heb op het werk ook een studio ingericht met enkele flitsers, rollen,...
    Is hij perfect? Neen, zeker niet (wel groot genoeg, maar witte muren...) maar voor bepaalde foto's kan hij zeker dienen volgens mij.

    Nu stoot ik op het volgende: ik fotografeer zeer vaak natuurlijk de personen in mijn gezin, mijn naaste familie en vrienden,...
    Hoe hebben jullie het aangepakt om wat meer "random" mensen voor jullie lens te krijgen? Om wat ruimer te gaan hierin.

    Ik dacht al op mijn sociale media een oproep te doen voor mensen die hier aan willen meewerken. (en dus gratis foto's hebben)

    Of bestaat er bijvoorbeeld een soort van platform hiervoor dat mensen (die bv. hun portfolio willen uitbreiden) hier ook voor open staan?
    En die het dan ook niet meteen een probleem vinden als je nog wat met instellingen en setup bezig bent,... tijdens de sessie.

    Bedankt alvast voor jullie feedback, ervaringen en tips hieromtrent!
    Student CVO - Masterclass Portret

    [ Instagram - Facebook - Website ]

  • #2
    Re: Portret-fotografie (personen vinden)

    Maak je op facebook lid van één of meerdere van de vele TFP modellen/fotografen groepjes.
    Daar kan je oproepjes plaatsen als fotograaf, of reageren op oproepjes van modellen.
    Zoek eerst even op wat TFP juist inhoudt vooraleer je daar gaat reageren zodat je een beetje weet wat de voorwaarden/regeltjes zijn.
    Groetjes,
    Dominic

    Comment


    • #3
      Re: Portret-fotografie (personen vinden)

      Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
      Maak je op facebook lid van één of meerdere van de vele TFP modellen/fotografen groepjes.
      Daar kan je oproepjes plaatsen als fotograaf, of reageren op oproepjes van modellen.
      Zoek eerst even op wat TFP juist inhoudt vooraleer je daar gaat reageren zodat je een beetje weet wat de voorwaarden/regeltjes zijn.
      Bedankt Zibro, bruikbare tip en al op een paar facebookgroepen toegevoegd ondertussen. Zit wel vooral Nederland tussen. Moest je er een paar goede voor België weten (of forum of zo) mag je ze me hier altijd ook even delen of via pb. Altijd effecienter om op wat ervaringen verder te gaan vind ik! Bedankt alvast!
      Student CVO - Masterclass Portret

      [ Instagram - Facebook - Website ]

      Comment


      • #4
        Re: Portret-fotografie (personen vinden)

        Bij ons was het een gewoonte /afspraak dat we voor elkaar model speelden en daarvoor de nodige attributen/kledij meebrachten.
        Ook werd al eens een partner, kind, kleinkind als model meegebracht.
        Elke lesavond waren er toch altijd genoeg modellen aanwezig.
        Eventueel wachten tot de cursus begint en dan zien wat mogelijk is.
        mg,
        Patric

        Comment


        • #5
          Portret-fotografie (personen vinden)

          Oorspronkelijk geplaatst door Patric_M Bekijk bericht
          Bij ons was het een gewoonte /afspraak dat we voor elkaar model speelden en daarvoor de nodige attributen/kledij meebrachten.
          Ook werd al eens een partner, kind, kleinkind als model meegebracht.
          Elke lesavond waren er toch altijd genoeg modellen aanwezig.
          Eventueel wachten tot de cursus begint en dan zien wat mogelijk is.
          mg,
          Patric
          Dag Patrick,

          Bedankt voor uw feedback.

          Dit doen we inderdaad ook tijdens de opleiding, sinds 2 jaar nu met een beurtrol wie iemand meebrengt

          Hier ging mijn vraag eerder over het fotograferen buiten de lestijden om uzelf te verbeteren en te kunnen oefenen / uittesten.



          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
          Student CVO - Masterclass Portret

          [ Instagram - Facebook - Website ]

          Comment

          Working...
          X