Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste post op dit forum - wandeling in het park

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Mijn eerste post op dit forum - wandeling in het park






    f/8 - 1/125 - ISO 110 - 135mm





    f/8 - 1/125 - ISO 100 - 135mm





    f/8 - 1/125 - ISO 250 - 135mm
    Last edited by Linneke; 10 juli 2019, 20:12.

  • #2
    Re: Mijn eerste post op dit forum - wandeling in het park

    De beste scherpte dient zeker op de ogen aanwezig te zijn. Hard zonlicht geeft harde contrasten en dat is best te vermijden. En ja, insecten vertoeven helaas graag in de volle zon
    Hoe lang ben je met (macro)fotografie bezig Linneke en welke lens (en camera) is hier gebruikt? (eventueel ook de exif gegevens meedelen zoals sluitertijd, ISO en diafragmawaarde).
    Meer info na het verkrijgen van de gevraagde instellingen

    Grtz,
    Kurt

    Comment


    • #3
      Re: Mijn eerste post op dit forum - wandeling in het park

      Ik heb een paar weken geleden een nieuwe Nikon D7500 gekocht. (Voordien had ik een Nikon D80, maar die was plots stuk.) Ik heb enkel een 18 - 135 mm lens. :-( Ik voeg zo dadelijk de exif gegevens toe.

      Comment


      • #4
        Re: Mijn eerste post op dit forum - wandeling in het park

        Oorspronkelijk geplaatst door Linneke Bekijk bericht
        Ik heb een paar weken geleden een nieuwe Nikon D7500 gekocht. (Voordien had ik een Nikon D80, maar die was plots stuk.) Ik heb enkel een 18 - 135 mm lens. :-( Ik voeg zo dadelijk de exif gegevens toe.
        1/125 voor 135mm is wat krap zonder statief. Ik zou de ISO omhoog trekken om zo de sluitertijd te kunnen verkleinen bij hetzelfde diagfragma.
        My 2 cents.

        Comment


        • #5
          Re: Mijn eerste post op dit forum - wandeling in het park

          Oorspronkelijk geplaatst door pholie Bekijk bericht
          1/125 voor 135mm is wat krap zonder statief. Ik zou de ISO omhoog trekken om zo de sluitertijd te kunnen verkleinen bij hetzelfde diagfragma.
          My 2 cents.
          Bedankt voor de tip!

          Comment


          • #6
            Re: Mijn eerste post op dit forum - wandeling in het park

            Oorspronkelijk geplaatst door Linneke Bekijk bericht
            Bedankt voor de tip!
            Test ook even uit tot welke ISO waarde uw camera nog goed de ruis onder controle weet te houden. Blijf daar dan best onder zodat je nog een vrij zuivere achtergrond bekomt.
            En als je er dan nog niet komt zal je je diafragma wat moeten openzetten (en inleveren aan scherptediepte). Bij macro is dit al snel een lastige evenwichtsoefening

            Comment

            Working...
            X