Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

externe flitser canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • externe flitser canon

    Hallo,

    Ik ga een nieuwe flitser kopen, aangezien mijn flitser het begeven heeft.

    Ik heb pas van iemand het advies gekregen om de Godox Speedlite V860II Canon te kopen

    Heeft iemand hier ervaring mee?
    Het is hoofdzakelijk voor op mijn 80D en voor vooral trouwshoots te doen

    Alvast bedankt,
    Jeroen
    Last edited by jeroen1357; 7 juli 2019, 20:14.

  • #2
    Re: externe flitser canon

    Ik heb de Godox TT865. Dit is in weze dezelfde flitser, maar met 4 AA batterijen i.p.v. de lithium-ion batterij in de V860. Als ik mij niet vergis.
    Het type batterij is persoonlijke voorkeur, zelf heb ik liever AA omdat je die altijd wel ergens kan vinden als de batterij onverwacht leegloopt.
    Verder is het een krachtige flitser met voldoende instelmogelijkheden voor mij. Ik gebruik hem wel op een Sony.
    https://www.instagram.com/tom.vdpoel/

    Comment


    • #3
      Re: externe flitser canon

      Deze is inderdaad met een lithium batterij.

      Deze batterij zou wel een capaciteit van 500 full flitsen aankunnen. Wat toch al niet weinig is. Voor de zekerheid ga ik wel nog een 2de batterij erbij kopen. Dit lijkt me toch zeker voldoende.

      Dan ga ik voor deze flitser gaan.

      Bedankt

      Comment


      • #4
        Re: externe flitser canon

        Nee, met de lithium batterij kan je zeker vaak genoeg flitsen. Alleen moet je er dan altijd voor zorgen dat ze opgeladen zijn. Mijn zelfkennis heeft mijn daarom voor de AA doen kiezen.
        https://www.instagram.com/tom.vdpoel/

        Comment


        • #5
          Re: externe flitser canon

          Ik denk dat ik juist blij ga zijn om van mijn aa batterijen af te zijn

          Comment


          • #6
            Re: externe flitser canon

            Als je een lithium-ion accu moet wisselen, dan gaat dat een heel stuk sneller dan 4 AA batterijtjes.

            Als ik de technische gegevens bekijk, dan is de lithium-ion accu heel sterk in het voordeel ten opzichte van AA batterijen of accu's.
            De lithium-ion accu is 2000mAh / 11,2V (3 lithium-polymeer cellen in serie), de capaciteit is dan 22,4Wh.
            Met Eneloop Pro (4 stuks 2500mAh / 1,2V per cel) is de capaciteit maar 12Wh.
            Over gewone AA (alkaline) batterijen zullen we het niet hebben, want die leveren nooit de volle capaciteit bij zo'n hoge piekbelastingen, als die half opgebruikt zijn dan duurt het al veel te lang om de flitscondensator terug geladen te krijgen.
            Het enige voordeel van AA batterijen is dat je ze bijna overal kan kopen.
            Maar met 600 full-power flitsen kom je eigenlijk al heel lang toe, het moet al een hele fotoshoot zijn om dan de lithium-ion accu helemaal leeg te krijgen (normaalgezien flits je zelden op full-power, en bij een lager flitsvermogen zal de accu nog meer dan 600 flitsen moeten geven).

            Zorg er alleen maar voor dat de flitser niet te heet wordt als je kort na elkaar flitst op vol vermogen.
            Er zal wel een beveiliging in zitten, maar als je moet wachten tot de flitser terug afgekoeld is, dan mis je op bijvoorbeeld een huwelijk waarschijnlijk een aantal heel belangrijke momenten.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: externe flitser canon

              Als hij moet dienen voor gebruik in de hotshoe vd camera, ben je nog altijd best af met een Canon speedlite: die hebben het beste AF-assist. Een Canon projecteert het AF-patroon perfect uitgelijnd over de AF-punten. Bij Godox/Yongnuo flitsers is dat vaak veel minder goed, en het AF-patroon is ook minder efficient. Verder zijn die Godox/Yongnuo wel heel goede flitsers.
              David Leemans
              Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

              Comment


              • #8
                Re: externe flitser canon

                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Als je een lithium-ion accu moet wisselen, dan gaat dat een heel stuk sneller dan 4 AA batterijtjes.

                Als ik de technische gegevens bekijk, dan is de lithium-ion accu heel sterk in het voordeel ten opzichte van AA batterijen of accu's.
                De lithium-ion accu is 2000mAh / 11,2V (3 lithium-polymeer cellen in serie), de capaciteit is dan 22,4Wh.
                Met Eneloop Pro (4 stuks 2500mAh / 1,2V per cel) is de capaciteit maar 12Wh.
                Over gewone AA (alkaline) batterijen zullen we het niet hebben, want die leveren nooit de volle capaciteit bij zo'n hoge piekbelastingen, als die half opgebruikt zijn dan duurt het al veel te lang om de flitscondensator terug geladen te krijgen.
                Het enige voordeel van AA batterijen is dat je ze bijna overal kan kopen.
                Maar met 600 full-power flitsen kom je eigenlijk al heel lang toe, het moet al een hele fotoshoot zijn om dan de lithium-ion accu helemaal leeg te krijgen (normaalgezien flits je zelden op full-power, en bij een lager flitsvermogen zal de accu nog meer dan 600 flitsen moeten geven).

                Zorg er alleen maar voor dat de flitser niet te heet wordt als je kort na elkaar flitst op vol vermogen.
                Er zal wel een beveiliging in zitten, maar als je moet wachten tot de flitser terug afgekoeld is, dan mis je op bijvoorbeeld een huwelijk waarschijnlijk een aantal heel belangrijke momenten.
                Technisch helemaal mee eens, als je hem niet vergeet op te laden na gebruik. Wat bij mij wel eens durft te gebeuren. En dan sta je er op een moment zonder batterij. Met AA’s kan je het dan nog oplossen. Het is bij mij dus vooral een kwestie van zelfkennis, en slordigheid op dat gebied.
                https://www.instagram.com/tom.vdpoel/

                Comment


                • #9
                  Re: externe flitser canon

                  Oorspronkelijk geplaatst door TomVdP Bekijk bericht
                  Technisch helemaal mee eens, als je hem niet vergeet op te laden na gebruik. Wat bij mij wel eens durft te gebeuren. En dan sta je er op een moment zonder batterij. Met AA’s kan je het dan nog oplossen. Het is bij mij dus vooral een kwestie van zelfkennis, en slordigheid op dat gebied.
                  De camera-accu zal je toch ook moeten laden?
                  Ik denk niet dat er op dit ogenblik nog een camera bestaat die op AA batterijtjes werkt.
                  Misschien werken sommige camera's nog wel op AA batterijtjes als er een grip onder zit, maar in de camera zelf worden geen AA batterijtjes meer gebruikt (er zijn er ooit wel geweest, maar na een paar foto's waren de batterijen dan zo heet dat je er je vingers aan kon verbranden, dat was toch zo bij de eerste digitale camera die ze bij ons op het werk hadden).

                  Ik gebruik mijn flitser bijna nooit, maar ik heb wel altijd een paar setjes low selfdischarge AA batterijtjes bij als ik de flitser toch eens mee neem (ik heb geen flitser waar een lithium-ion accu in past).
                  Als ik de flitser meer zou gebruiken, dan zou ik toch ook overwegen om er een te kopen die werkt op lithium-ion accu's.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: externe flitser canon

                    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    De camera-accu zal je toch ook moeten laden?
                    Ik denk niet dat er op dit ogenblik nog een camera bestaat die op AA batterijtjes werkt.
                    Misschien werken sommige camera's nog wel op AA batterijtjes als er een grip onder zit, maar in de camera zelf worden geen AA batterijtjes meer gebruikt (er zijn er ooit wel geweest, maar na een paar foto's waren de batterijen dan zo heet dat je er je vingers aan kon verbranden, dat was toch zo bij de eerste digitale camera die ze bij ons op het werk hadden).

                    Ik gebruik mijn flitser bijna nooit, maar ik heb wel altijd een paar setjes low selfdischarge AA batterijtjes bij als ik de flitser toch eens mee neem (ik heb geen flitser waar een lithium-ion accu in past).
                    Als ik de flitser meer zou gebruiken, dan zou ik toch ook overwegen om er een te kopen die werkt op lithium-ion accu's.
                    Klopt inderdaad. Maar daar heb ik een oplossing voor. Een 2de batterij, een usb lader voor die batterij en een powerbank van 24.000mAh in mijn rugzak (waarmee ik trouwens mijn AA's ook mee kan opladen). Dit heeft tot op heden de gevallen waar ik zonder stroom ben gevallen al enorm beperkt.
                    https://www.instagram.com/tom.vdpoel/

                    Comment


                    • #11
                      Re: externe flitser canon

                      Ben overtuigd, ik ga voor de 860 gaan

                      Zeker als ik daar zoveel flitsen mee kan doen, voor de zekerheid ga ik toch een 2de accu aanschaffen. Je weet maar nooit.

                      En de alkaline batterijen zijn inderdaad niks waard in een flitser. Deze zijn veel te rap leeg.

                      Dat het perse het merk zelf moet zijn, ben ik niet volledig mee akkoord. Ben er van overtuigd dat andere merken soms even goed of zelfs beter zijn.



                      En de batterij vergeten op te laden zal me (denk ik) niet gebeuren. Want bij een shoot steek ik altijd verse AA batterijen in mijn flitser. Dus als ik deze nu klaar leg of laad mijn accu op, denk dat ik altijd een volle accu bij ga hebben.

                      Maar bestaat er zo geen adapter voor in de flitser te doen waar je alsnog AA batterijen kunt indoen? Zoals een battery grip, daar kan ik ofwel mijn camera batterij in doen ofwel een stukje er insteken waar ik dan AA batterijen moet in doen.


                      Iedereen hel fel bedankt voor de reacties

                      Comment


                      • #12
                        Re: externe flitser canon

                        Oorspronkelijk geplaatst door jeroen1357 Bekijk bericht
                        Ben overtuigd, ik ga voor de 860 gaan
                        Ik zou dan ook eens kijken naar de pas uitgebrachte Godox V1 met ronde kop ...
                        Jan Akkermans
                        (BD1097BE)
                        Fujifilm GFX 100S, X-T5, X-T3, X-Pro3 en wat glas

                        Comment


                        • #13
                          Re: externe flitser canon

                          Deze ga ik zeker eens bekijken.

                          Maar een ronde kop, zou dat dan zoveel voordeel hebben?

                          Comment

                          Working...
                          X