Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

getijden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • getijden

    Kan er iemand mij een duidelijke site of app aanraden om de getijden te raadplegen van de streek rond de opaalkust?
    Iets waar ik duidelijk kan zien vanaf hoelaat het hoogwater/laagwater is en hoelang dit duurt.
    Groetjes,
    Dominic

  • #2
    Re: getijden

    Weet niet welke phone je hebt maar je hebt deze app voor verschillende platforms

    ‎Get tides and currents near you, fast & free. Tides Near Me focuses on nearby tide stations and current tidal conditions. Quickly learn the time of the last and next tide and current, as well as when the sun and moon will rise or set. Fully automated tide tables, charts, and predictions. There are…


    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: getijden

      Net even gechecked maar ik zie niet dadelijk hoe ik daar de opaalkust (op voorhand) kan selecteren en raadplegen?
      Groetjes,
      Dominic

      Comment


      • #4
        Re: getijden

        Comment


        • #5
          Re: getijden

          https://www.windfinder.com/tide/wissant

          Comment


          • #6
            Re: getijden

            Gewoon de getijdentabel van de belgische zeevaart gebruiken. Op die 5 minuten verschil zal het niet aankomen.

            Comment


            • #7
              Re: getijden

              Tides app en dan calais kiezen.
              Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

              Comment


              • #8
                Re: getijden

                Ok bedankt allemaal.
                Ik zie dat die max 2 weken vooruit voorspellen, langer zal moeilijker zijn zeker?
                Kwestie van op voorhand afspraken te kunnen maken wat betreft uur.
                Groetjes,
                Dominic

                Comment


                • #9
                  Re: getijden

                  Getijden zijn gebonden aan de maan- en aardstand.
                  Daar zitten geen of weinige variabelen in.
                  Alleen kan de windrichting meer of minder water naar het strand stuwen en dat kan de vloedlijn wat sneller verleggen.
                  Uit een ver verleden herinner ik mij eb en vloed tabellen die een heel jaar besloegen.
                  Dit moet nu ook nog te vinden zijn.
                  Niet misschien voor jouw lokatie,maar als je die nu vindt daarvoor,en je vindt deze voor bv. Oostende.Dan zie je het verschil in tijd.
                  Als je deze vindt voor Oostende een heel jaar,en kijk je naar je datum,dan met dat tijdsveschil, kun je zien wanneer het daar hoogtij is.
                  Maar hoe dan ook,hou het wassend water altijd in het oog,dat je niet vaart zoals die fotograaf in Blankenberge,die ze van een zandbank ( wat hoger gelegen deel,met een kelletje ervoor) hebben moeten halen.

                  Voor de niet zeemensen:
                  Een kelletje is dat deel bij laag water,waarin water blijft staan,waarachter zeewaarts een droog gedeelte ligt.Ontstaat door stromingen in het water.
                  Kinderen spelen daar dikwijls in,en vroeger met een schepnet werd daar op garnaal en krabben gevist door die kinderen.Kan soms wel een halve meter of meer, lager liggen dan het deel daarachter en dat zie je niet zo direct..Als dat deel dan een meter onderwater staat,dan is het in dat kelletje 1.50 meter.Paniek!!

                  Comment


                  • #10
                    Re: getijden

                    Thx. Ik heb het zelf al aan den lijve mogen ondervinden dat het daar snel kan gaan. Ik was toen daar voor landschappen en keek regelmatig achter me om te checken, maar dat komt echt wel heel snel opzetten.
                    Ben toen met statief en al moeten gaan lopen en het laatste stukje vlug vlug over de rotsen moeten klauteren.
                    Deze keer ga ik met een aantal mensen om portretten te schieten, dus maar beter goed voorbereid zijn.
                    Groetjes,
                    Dominic

                    Comment


                    • #11
                      Re: getijden

                      Met deze kan je verder dan 14 dagen plannen. Is een beetje zoeken naar de juiste plaats maar als je twee plaatsen vergelijkt met je plaats die er tussen ligt en je dan ook ongeveer de juiste tijden.

                      https://tides4fishing.com/fr/nord-pas-de-calais

                      https://tides4fishing.com/fr/nord-pa...es#_tide_table

                      Comment


                      • #12
                        Re: getijden

                        Merciekes, ik heb alles om te kunnen plannen nu!
                        Groetjes,
                        Dominic

                        Comment

                        Working...
                        X