Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

een krijger

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] een krijger

    [IMG]

  • #2
    Re: een krijger

    Daniel ik denk toch dat je dringend moet gaan nadenken over positionering van je model/foto. Elke foto van jou komt over als een snapshot. Je post te vaak, begin na te denken over een cleanere achtergrond. Er zal heus wel ergens een plek zijn die beter uitkomt. Minder clicken meer denken is de tip. Mvg

    Comment


    • #3
      Re: een krijger

      Oorspronkelijk geplaatst door areon Bekijk bericht
      Daniel ik denk toch dat je dringend moet gaan nadenken over positionering van je model/foto. Elke foto van jou komt over als een snapshot. Je post te vaak, begin na te denken over een cleanere achtergrond. Er zal heus wel ergens een plek zijn die beter uitkomt. Minder clicken meer denken is de tip. Mvg
      één per dag, is niet veel de mensen zijn best heel tevreden hoor, jij kiest voor een korenveld ik voor een palmentuin waar één van de belangrijkste manifestatie gebeurde en de mensen willen op de foto dus heb ik die dag tientallen gefotografeerd en het gaat hier niet om de achtergrond maar om de klederdracht waar de familie zich speciaal voor die dag zich kleden en dan ook gefotografeerd willen worden.
      Daarbij ik kies de modellen die ik bijzonder vind spreek ze aan en fotografeer ze. De dag was te kort maar het belangrijkste is dat iedereen tevreden was en dat is voor mij een grote voldoening en de motivatie om in deze richting verder te doen.
      Last edited by D.B.D; 4 juli 2019, 01:41.

      Comment


      • #4
        Re: een krijger

        Waarom niet kiezen voor een kleinere dof, dan komt je model er beter uit.

        --
        mlap.
        T.T.

        Comment


        • #5
          Re: een krijger

          Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
          Waarom niet kiezen voor een kleinere dof, dan komt je model er beter uit.

          --
          mlap.
          T.T.
          dit zou ik thuis zeker doen, maar nu is f2,8- 4 wat ik heb en dan nog met een kleinere censor tov mijn FF thuis

          Comment


          • #6
            Re: een krijger

            Oorspronkelijk geplaatst door D.B.D Bekijk bericht
            één per dag, is niet veel de mensen zijn best heel tevreden hoor, jij kiest voor een korenveld ik voor een palmentuin waar één van de belangrijkste manifestatie gebeurde en de mensen willen op de foto dus heb ik die dag tientallen gefotografeerd en het gaat hier niet om de achtergrond maar om de klederdracht waar de familie zich speciaal voor die dag zich kleden en dan ook gefotografeerd willen worden.
            Daarbij ik kies de modellen die ik bijzonder vind spreek ze aan en fotografeer ze. De dag was te kort maar het belangrijkste is dat iedereen tevreden was en dat is voor mij een grote voldoening en de motivatie om in deze richting verder te doen.
            Dit is eigenlijk het geen wat ik bedoel. Een foto is een totaal plaatje, je onderwerp maakt hier deel vanuit. Je onderwerp mag nog zo goed in beeld zijn gebracht als de rest niet goed is maakt dit geen goede foto. De mensen of klanten zullen er mss wel tevreden met zijn maar voor dit onderdeel in het forum vind ik het toch te min. Misschien ben ik de enige met deze mening kan ook. Mvg

            Comment


            • #7
              Re: een krijger

              Oorspronkelijk geplaatst door areon Bekijk bericht
              Dit is eigenlijk het geen wat ik bedoel. Een foto is een totaal plaatje, je onderwerp maakt hier deel vanuit. Je onderwerp mag nog zo goed in beeld zijn gebracht als de rest niet goed is maakt dit geen goede foto. De mensen of klanten zullen er mss wel tevreden met zijn maar voor dit onderdeel in het forum vind ik het toch te min. Misschien ben ik de enige met deze mening kan ook. Mvg
              ik begrijp ook wat je bedoeld, wanneer ik iets in scene zet zal mijn aandacht ook naar de totaliteit gaan. Maar deze zijn een totaal ander soort beelden zoals bv straatfotografie maar je hoeft niet te denken dat alleen studio of in scene gezette beelden goed zijn. Voor mij en nog vele anderen zijn goede beelden waar mensen naar kijken en ze zien wel het verschil tussen kiekjes en een beeld waar bewuste keuzes zijn gemaakt en dat merk ik aan de vele positieve reacties ( niet op dit forum )

              Comment


              • #8
                Re: een krijger

                Even aan die vrouw achter vragen om een stapje opzij te doen mag toch wel lijkt me.
                Verder is de onderste hand afgesneden - en hij houdt wellicht iets belangrijks (?) in zijn andere hand wat nu niet zichtbaar is.
                Je maakt er een reeks officiele staatsportretten van die heel erg stijf lijken.
                Goeie punt is dat er niet geflitst is - merk hoe het natuurlijke licht mooi valt en bvb een lichte schaduw creert onder de borst en ook de sleutelbeenderen zijn mooi natuurlijk belicht
                Greetz,
                Peter
                mijn website : klik

                Comment


                • #9
                  Re: een krijger

                  ga jij bij een manifestatie vragen of ze even wat opzij gaan staan, ik denk het niet

                  Comment

                  Working...
                  X