Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hommel in't vierkant

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Hommel in't vierkant

    Oerconservatief dat ik ben (heb al een probleem met portretmode) is dit voor mij extreem gedurft maar de diagonaal van de halm doet mij het toch wagen. Laat maar weten wat jullie ervan vinden.


  • #2
    Re: Hommel in't vierkant

    Ik vind het een heel leuke close up en de (gedurfde) uitsnede past hier wel.
    Enkel het harde, frontale licht doet wat afbreuk aan het plaatje voor mij.

    Zo close kunnen nemen of een crop?

    Grtz,
    Kurt

    Comment


    • #3
      Re: Hommel in't vierkant

      Oorspronkelijk geplaatst door Kurrrt Bekijk bericht
      Ik vind het een heel leuke close up en de (gedurfde) uitsnede past hier wel.
      Enkel het harde, frontale licht doet wat afbreuk aan het plaatje voor mij.

      Zo close kunnen nemen of een crop?

      Grtz,
      Kurt

      Is wel een crop maar geen bijzondere, echt héél close kunnen nemen. Misschien moet ik ook een portretje met enkel het gelaat tonen. Wat betreft het harde licht, het was s'morgens vroeg en in de schaduw dus moest ik wel flitsen met de ingebouwde flitser van mijn Nikon. De hommel was ook wel bijzonder, ik heb nog nooit zo'n grote gezien, wel vijf centimeter lang. Toen ik me verplaatste om het beestje in profiel te kunnen nemen was ze jammer genoeg weg.

      Comment


      • #4
        Re: Hommel in't vierkant

        Oorspronkelijk geplaatst door Peter V d B Bekijk bericht
        Is wel een crop maar geen bijzondere, echt héél close kunnen nemen. Misschien moet ik ook een portretje met enkel het gelaat tonen. Wat betreft het harde licht, het was s'morgens vroeg en in de schaduw dus moest ik wel flitsen met de ingebouwde flitser van mijn Nikon. De hommel was ook wel bijzonder, ik heb nog nooit zo'n grote gezien, wel vijf centimeter lang. Toen ik me verplaatste om het beestje in profiel te kunnen nemen was ze jammer genoeg weg.
        Belichting maakt of kraakt het plaatje vaak...
        Je bekomt hier een scherp en totaal belicht beeld, maar door het frontale licht worden schaduwen, die het beeld diepte geven, volledig 'weg geflitst'.

        Met een ingebouwde flitser heb je geen andere keuze dan frontaal en hard te belichten (zeker zonder extra diffuser-kapje). Dus ik snap dat je deze ingezet hebt op een moment dat het natuurlijke licht ontoereikend was.
        Maar het resultaat is dan ook navenant wat belichting betreft. Macro fotografie en voldoende licht, het blijft een moeilijke evenwichtsoefening...
        Maar nogmaals: een heel toffe close-up van deze hommel

        Comment


        • #5
          Re: Hommel in't vierkant

          Ik vind in ieder geval de uitsnede zeer geslaagd In de exif zie ik dat je voor f/18 gekozen hebt,met een f/8 was het misschien gelukt zonder flitser.
          Het is in ieder geval wel een mooie close-up.

          Mvg Yves
          What you see is what you get

          Comment


          • #6
            Re: Hommel in't vierkant

            Mooi scherp en goede compo, jammer van het licht zoals reeds aangehaald
            bedankt om te kijken of te reageren, frans !

            Comment

            Working...
            X