Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Valstrik van de LEZ

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Valstrik van de LEZ

    Alhier

    Hoewel ik in orde ben valt het mij toch ook op dat die borden geplaatst zijn op plaatsen waar ge meestal niet meer een andere weg kunt kiezen ...
    Hoe het in de andere steden zit weet ik niet .
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

  • #2
    Re: Valstrik van de LEZ

    Net als de borden die quads verbieden ... in het midden van een straat waar je plots niets anders meer kan dan doorrijden of blijven staan.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Valstrik van de LEZ

      Als ze die borden op een plaats zetten waar je nog op een veilige manier terug kan draaien zonder een overtreding te maken dan geef je de automobilist die met een te vervuilende auto rijdt nog een kans om er zonder boete vanaf te komen.
      Maar dat is hier duidelijk niet het geval.

      Ik ken er die binnen die zone wonen, en die voorlopig de "extra autobelasting" betalen zodat ze er met hun te oude auto nog in mogen (met de jaarlijkse wegentaks erbij loopt die rekening ook al flink op).
      Niet iedereen heeft de middelen om zomaar een recentere wagen te kopen, maar ondertussen moeten ze wel elke dag op hun werk geraken (het openbaar vervoer is voor hen ook niet meteen een optie, want dan zijn ze elke dag een paar uur meer onderweg dan met de auto).
      De auto waar ze nu mee rijden, die is ook niet veel meer waard omdat niemand die nu nog wil kopen (ook al is die auto perfect in orde, en was dat soort auto erg populair in het verleden, maar nu krijg je er dus niets meer voor terug).
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Valstrik van de LEZ

        In het filmpje toch duidelijk te zien dat er een LEZ aankomt als je afslaat naar rechts. Het staat op borden VOOR hij de afslag neemt en het staat nog eens op de grond geschilderd ook net voor de afslag.
        Kan je weinig verhaal tegen maken.

        Comment


        • #5
          Valstrik van de LEZ

          Het wordt wel aangegeven, maar op een plaats waar men nog moeilijk veel beslissingen kan nemen.

          Zaterdag naar Mechelen geweest, een straat is afgesloten wegens werken en er is een omleiding.
          Ik volg die en plots staat in het midden van de straat een bord dat aangeeft dat het beperkt verkeer is en dat doorrijden in de 50€ kost.
          Wat moet ge dan doen?
          Plots gaan keren in het midden van een straat?

          Als,men Brussel in rijdt, dan staat er plots verboden voor quads, niet aan een kruispunt maar in het midden van een baan met volle witte lijn.
          Afslaan kan niet mits geen kruispunt, keren mag in principe niet mits volle witte lijn.
          Blijven staan mag ook niet want dat mag ook niet.
          Langs de kant kan men ook niet stoppen want daar is enkel een fietspad en achteruit rijden kan ook niet.
          En neen, het is ook niet vooraf aangekondigd.
          Dus ja ... wat doen die dan?
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Valstrik van de LEZ

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Net als de borden die quads verbieden ... in het midden van een straat waar je plots niets anders meer kan dan doorrijden of blijven staan.
            Elk redelijk mens zal begrijpen dat er argumenten genoeg zijn om quads te verbieden in het centrum van Brussel .
            Bovendien is dit, net zoals de LEZ, lang op voorhand op alle mogelijke manieren aangekondigd.
            Het is dus een kleine moeite om, als je verwacht van in een dergelijke situatie te komen op onbekend terrein, op voorhand op te zoeken hoe je moet of kan rijden.

            Comment


            • #7
              Re: Valstrik van de LEZ

              Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
              Elk redelijk mens zal begrijpen dat er argumenten genoeg zijn om quads te verbieden in het centrum van Brussel .
              Bovendien is dit, net zoals de LEZ, lang op voorhand op alle mogelijke manieren aangekondigd.
              Het is dus een kleine moeite om, als je verwacht van in een dergelijke situatie te komen op onbekend terrein, op voorhand op te zoeken hoe je moet of kan rijden.
              Ik denk dat het nog een veel kleinere moeite is om die borden beter te plaatsen....
              Tegenwoordig moet je al een halve dag studeren wil je ergens een stad binnenrijden, ALS je er al mag rijden....
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

              Comment


              • #8
                Valstrik van de LEZ

                Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                Elk redelijk mens zal begrijpen dat er argumenten genoeg zijn om quads te verbieden in het centrum van Brussel .
                Bovendien is dit, net zoals de LEZ, lang op voorhand op alle mogelijke manieren aangekondigd.
                Dit is net fout, het is NIET vooraf aangekondigd en men staat plots voor een bord waar men niet meer op een officiële manier weg kan.
                En het gaat hem niet over het centrum van Brussel, maar om de Brusselse regio en ook andere gemeenten.
                Misschien zijn er plaatsen waar dit wel vooraf aangegeven is, maar op de meeste plaatsen niet.
                Mensen die er wonen, die weten dat misschien wel, maar toevallige passanten die de streek minder goed kennen niet.

                Als er op een kruispunt een bord staat dat quads niet naar rechts mogen, dan kan men rechtdoor of links kiezen ... maar als dat plots in het midden van een straat staat (soms gemeentegrens), dan is dat niet evident.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Valstrik van de LEZ

                  Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                  Elk redelijk mens zal begrijpen dat er argumenten genoeg zijn om quads te verbieden in het centrum van Brussel .
                  Bovendien is dit, net zoals de LEZ, lang op voorhand op alle mogelijke manieren aangekondigd.
                  Het is dus een kleine moeite om, als je verwacht van in een dergelijke situatie te komen op onbekend terrein, op voorhand op te zoeken hoe je moet of kan rijden.

                  Elk redelijk mens moet nu toch stilaan begrijpen dat men dit zo aanpakt om maar zoveel mogelijk aan boetes te incasseren (ook al houdt uw argument steek, maar sta daar maar eens onverwachts...)
                  Quads zijn uiteraard al langer ongewenst en hier dient men wel op voorhand rekening mee te houden. Maar men kan idd al beter op voorhand de borden plaatsen ipv bezoekers voor voldongen feiten te stellen als ze een centrum binnen gereden komen. Maar nee, dat brengt minder op. Dus zoeken ze de grens op van het wettelijk toelaatbare in het voordeel van de stads-kas...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Valstrik van de LEZ

                    Wat A'pen betreft, niet noodzakelijk het centrum, maar de singel waar je voor een voldongen feit staat, soms kunt ge terug de autostrade op, maar meestal kan je alleen maar doorrijden, op L. O. idem.
                    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                    George Orwell

                    Comment


                    • #11
                      Re: Valstrik van de LEZ

                      Op gevaar af om hier als een moeilijke te worden versleten vind ik dat één en ander op voorhand nakijken erg nuttig is.

                      Neem nu Werchter: ik zie hier overal gele platen met voor mij weinig zeggende opschriften.
                      Ik vermoed dat wie naar dit festival komt even opzoekt hoe en langs waar hij er moet geraken.

                      Alhoewel mijn auto nog niet direct geviseerd wordt weet ik dat je niet langs de periférique van Parijs mag met oudere auto's.
                      Ik heb een Franse sticker voor het geval ik er toch langs zou gaan, want anders krijg ik sowieso een boete.

                      Ik weet ook dat ik de volgende keer de Brenner niet meer zal kunnen vermijden langs de secundaire weg, enz ...

                      Dus wie hier een oudere auto heeft (of een quad) weet verdomd goed waar hij niet meer mag rijden .

                      Comment


                      • #12
                        Valstrik van de LEZ

                        Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                        Op gevaar af om hier als een moeilijke te worden versleten vind ik dat één en ander op voorhand nakijken erg nuttig is.
                        Fout dat men dit zou moeten doen, mogen wel natuurlijk.

                        Het verkeersreglement zegt dat je verkeersregels moet respecteren, verkeerslichten en correct geplaatste verkeersborden, daarbuiten de bevelen van een bevoegd persoon.
                        Nergens in het verkeersreglement staat in welke zones de borden staan (o.a. quads) ... enkel dat die borden bestaan.
                        Eenieder moet aan de hand van bovenvernoemde eender waar kunnen rijden zonder overtredingen te “moeten” maken omdat hij plots voor een situatie staat waar hij geen beslissing meer kan nemen (slecht aangeduid).
                        Ze moeten maar overal goed vooraf aanduiden.

                        En op gebied van quads mag je altijd de lijst met al de verboden straten eens proberen zoeken. [emoji6]
                        En neen, ik heb geen quad, maar zie wel de borden op de meest onmogelijke plaatsen staan.

                        Er zijn mensen die dagelijks de helft van het land doorkruisen, het is toch niet evident voor hun om vooraf alles uit te dokteren want niet iedereen krijgt vooraf alle locaties door waar hij moet zijn.

                        Het is gewoon een soep geworden dat de regeltjes op allerlei plaatsen anders zijn en geen standaard.

                        Wat wel goed is, dat is dat nu op het keuringsbewijs staat in welke LEZ je al dan niet mag rijden.
                        Last edited by VerSeg; 30 juni 2019, 19:21.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Valstrik van de LEZ

                          Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                          Op gevaar af om hier als een moeilijke te worden versleten vind ik dat één en ander op voorhand nakijken erg nuttig is.


                          Alhoewel mijn auto nog niet direct geviseerd wordt weet ik dat je niet langs de periférique van Parijs mag met oudere auto's.
                          Ik heb een Franse sticker voor het geval ik er toch langs zou gaan, want anders krijg ik sowieso een boete.

                          Ik weet ook dat ik de volgende keer de Brenner niet meer zal kunnen vermijden langs de secundaire weg, enz ...

                          Dus wie hier een oudere auto heeft (of een quad) weet verdomd goed waar hij niet meer mag rijden .
                          Juist??? op 28-7 langs Parijs geweest MET sticker Crit'air classe 3... Alles vol, omleiding en SMOG alarm. Plots borden: verboden voor Crit'air 2,3,4. Vooraf geen enkele mededeling zelfs niet op 107.7. of het nieuws. En natuurlijk geen enkele omleiding. Ik wens je veel geluk toe als je daar "perfekt voorbereid" in terechtkomt. Ik wacht nu op mijn boete.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Valstrik van de LEZ

                            Gisteren gezien ... plots een bord verboden voor quads, in het midden van een brug.
                            Ge staat daar dan.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Valstrik van de LEZ

                              Oorspronkelijk geplaatst door jv2e Bekijk bericht
                              Juist??? op 28-7 langs Parijs geweest MET sticker Crit'air classe 3... Alles vol, omleiding en SMOG alarm. Plots borden: verboden voor Crit'air 2,3,4. Vooraf geen enkele mededeling zelfs niet op 107.7. of het nieuws. En natuurlijk geen enkele omleiding. Ik wens je veel geluk toe als je daar "perfekt voorbereid" in terechtkomt. Ik wacht nu op mijn boete.
                              Zal 28-6 geweest zijn misschien ?
                              En blijkbaar maar vanaf Crit'air 3.

                              > Par EH/AFP
                              Publié le 24/06/2019 à 10:58

                              Le ministre de l’Ecologie annonce la mise en place de deux nouveaux dispositifs de circulation différenciée pour les véhicules polluants à Paris en période de fortes chaleurs.
                              La circulation différenciée sera déclenchée automatiquement sans attendre la décision de la préfecture dès qu'Airparif observera une concentration de particules fines dans l'atmosphère de 80 micro-grammes par mètre cube d'air pendant 24 heures, ou bien de plus de 50 micro-grammes pendant 48 heures.
                              Seuls les véhicules ayant une vignette numérotée de 0 à 2 pourront rouler en cas de circulation différenciée. Jusqu'ici les véhicules ayant une vignette numérotée de 0 à 3 pouvaient circuler (0 pour les moins polluantes, 5 pour les plus polluantes).

                              Une mesure qui confirme le souhait de la maire de Paris Anne Hidalgo qui réclame "des mesures automatiques" de restriction de la circulation des véhicules polluants, lors des pics de pollution en Ile-de-France. Des pics accrus en période de canicule.

                              L'alerte canicule niveau orange a été déclenchée hier pour Paris et ses départements limitrophes ainsi qu'en Seine-et-Marne. D'autres départements pourraient atteindre ce niveau d'alerte aujourd'hui lundi.
                              <
                              Last edited by palombian; 7 juli 2019, 20:49.

                              Comment

                              Working...
                              X